رئیس سازمان سینمایی همزمان با روز ملی سینما با بیان این‌که به ازای هر یک میلیون نفر فقط چهار سالن سینما در کشور داریم، از فروش 30 میلیاردی سینماها در شش ماهه نخست امسال سخن گفت.
کد خبر: ۷۱۶۲۳۳
یک سالن سینما برای 250 هزار ایرانی

به گزارش جام‌جم، حجت‌الله ایوبی که این روزها مرد اول و سکاندار کشتی هنر هفتم در کشور است، همزمان با روز ملی سینما در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی ضمن تبریک این روز از بازگشت روز ملی سینما به تقویم کشور اظهار خرسندی کرد؛ البته این خرسندی در حالی است که این روز در صفحه‌های اصلی تقویم جایی ندارد و در بخش ضمایم است و امید می‌رود، سال آینده به تقویم برگردد.

با این حال در شرایطی که شب گذشته ضیافت سازمان سینمایی کشور با حضور سینماگران کشور در هتل استقلال برگزار شد، ایوبی اعلام کرد سهم هر 250 هزار نفر ایرانی در کشور، فقط یک سالن سینماست.

معاون وزیر ارشاد که شامگاه پنجشنبه در برنامه تلویزیونی «سینما اکران» حاضر شده بود، در بخشی از سخنانش اظهار کرد: بسیاری از کشورها سینما دارند اما در سینمایشان حرفی برای گفتن ندارند و سینمای آنها زبان و ادبیات آن کشور را ندارد. فقط سینما را وارد کرده‌اند، فیلم می‌سازند و خودشان هم مدعی نیستند که سینمای خاص کشور خودشان را داشته باشند اما درباره ایران باید بگویم سینمایی را که با جهان متفاوت باشد، داریم. سینمایی که دوشادوش جهان حرکت کرده، به روز شده و افتخارات جهانی هم کسب کرده است و مردم دنیا هم آن را می‌شناسند.

ایوبی در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر این‌که طی یک سال گذشته، شرایط فروش گیشه‌ها بر اساس آمار و ارقام چگونه بوده است، گفت: ما دوران بسیار باشکوهی در گیشه‌ها داشته‌ایم که متاسفانه این دوران چندسالی بود که تمام شده بود. در سال‌های گذشته سینمای ایران به وضع بحران رسیده بود و تعداد کسانی که در یک سال به سینما رفته بودند، به هشت میلیون نفر رسیده بود و این کف حضور در سینماست و متوسط فروش ما در سال‌های گذشته بین 25 تا 30 میلیارد تومان بود. در نظر بگیرید هر سال باید تقریبا یکصد میلیارد تومان هزینه ساخت فیلم کنیم و فروش گیشه مبلغی حدود 30 میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان سینمایی اظهار کرد: امسال شاهد رونق بی‌نظیری در گیشه‌ها هستیم که برای سینماگران و سالن‌داران بسیار نویدبخش بود. در روزهای ابتدایی که این پست به من محول شد، با بحران سالن‌های سینما مواجه بودیم؛ یعنی سالن‌داران بویژه در شهرستان‌ها می‌گفتند که می‌خواهیم سالن‌ها را تحویل بدهیم. از ما این سینما را زودتر بگیرید، اما به هر حال امروز سینماداران ما وضع بهتری دارند. امسال در ماه ششم هستیم و به اندازه کل سال قبل فروش داشته‌ایم و ان‌شاالله ماه‌های بهتری را هم پیش رو داریم.

ایوبی با اشاره به این‌که حل مشکل اساسی این حوزه یک اراده سیاسی می‌خواهد، گفت: مشکل اساسی این است که در کل کشور 300 سالن سینما داشته‌ایم که این تعداد به 320 رسیده است و بزودی به 330 سالن خواهد رسید، البته خبر خوب این است که حدود 80 سالن دیگر در دست ساخت است. هنوز در ایران به ازای هر یک میلیون نفر چهار سالن سینما داریم. در کشوری مثل آمریکا به ازای هر یک میلیون نفر 123 سالن سینما وجود دارد؛ مثلا در کشوری که جمعیتی نصف ما دارند و سینما هم دارند چهار تا 5000 سالن سینما وجود دارد و ما هنوز 320 سالن سینما داریم.

رئیس سازمان سینمایی درباره سینما کارت و اهمیت آن بیان کرد: سینما کارت که با کمک بخش خصوصی طراحی شد، کارت‌هایی است که باید شارژ شود و با قیمت ارزان‌تر به دست مردم برسد. خواستیم با نهادهای دولتی که ردیف بودجه‌ای با نام خدمات رفاهی کارکنان دارند، شروع کنیم. از معاونت اول رئیس‌جمهور هم خواهش کردیم که این را به همه دستگاه‌ها بخشنامه کنند تا کارکنان دولت بتوانند ازآن بهره ببرند و با قیمت ارزانتر با خانواده‌هایشان به سینما بروند.

موش‌های 3 میلیاردی، فرشته‌های یک میلیاردی

همزمان با فرارسیدن تعطیلات آخر هفته، آخرین آمار فروش هم روز گذشته اعلام شد که بر اساس آن فیلم سینمایی‌ «شهر موش‌ها 2» ساخته مرضیه برومند تا پایان روز پنجشنبه بیستم شهریور با رکوردی خوب به فروش سه میلیارد و 160 میلیون تومانی دست یافت.

فروش این فیلم در تهران یک میلیارد و 960 میلیون تومان و در شهرستان‌ها یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام شده است. این فیلم فقط دو هفته از اکران خود را پشت سر گذاشته است.

فیلم سینمایی «کلاشینکف» ساخته سعید سهیلی نیز یک میلیارد و 870 میلیون تومان از گیشه سینمای کشور دشت کرده است. این فیلم با در اختیار داشتن 40 سینما در کشور یک میلیارد و 170 میلیون تومان در تهران و 700 میلیون تومان در شهرستان طی مدت 47 روز فروش داشته است.

فیلم سینمایی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» ساخته حامد محمدی هم به فروش یک‌میلیارد و دو میلیون تومانی رسید. «فرشته‌ها با هم می‌آیند» با در اختیار داشتن 16 سینما و 44 روز نمایش در تهران 707 میلیون و در شهرستان‌ها 295 میلیون تومان از فروش گیشه را به خود اختصاص داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها