عذاب وجدان و مخالفت با خشونت ها و افراط گریهایی ارتش تل اویو برضد فلسطینیان، ۴۳ نظامی رژیم صهیونیستی را مجبور به انصراف از خدمت کرد.
کد خبر: ۷۱۶۱۵۹
ده ها افسر صهیونیست استعفا دادند

چهل و سه تن از افسران و نظامیان ذخیره یگان مهم اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در نامه ای افشاگرانه که روز جمعه در مطبوعات این رژیم منتشر شد، تاکید کردند به اتفاق تصمیم گرفته اند به فعالیت خود در ارتش پایان دهند چرا که دیگر حاضر نیستند در خشونت ها و افراط گریهایی که ارتش بر ضد فلسطینیان مرتکب می شود، شریک باشند.

اگر این نامه که بخش هایی از آن روز جمعه در روزنامه پرشمارگان اسرائیلی یدیعوت احارونوت منتشر شد مستند باشد، باید آن را بزرگ ترین اقدام اعتراض آمیز دسته جمعی ناشی از عذاب وجدان افسران ارتش اسرائیل دانست که دست کم در سالهای اخیر در اسرائیل سابقه نداشته است.

به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت ، چهل و سه افسر و نظامی ارتش اسرائیل که این نامه را امضا کرده اند در یگان 8200 که برجسته ترین یگان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل محسوب می شود، فعالیت کرده اند. نیروهای این واحد اطلاعات نظامی اسرائیل که در امور مربوط به دفاع سایبری تخصص دارند، از نگاه کارشناسان و تحلیلگران نظامی، شباهت زیادی به ماموران آژانس امنیت ملی آمریکا دارند.

چهل و سه امضا کننده این نامه اعتراض آمیز نیروهای ذخیره به شمار می روند و مقامات ارتش اسرائیل هر زمان که ضروری بدانند می توانند آنها را برای خدمت فرا بخوانند.

اما این گروه از نظامیان ارتش اسرائیل که نامشان توسط روزنامه یدیعوت احارونوت فاش نشده است، در نامه خود که به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و همچنین فرمانده ستاد مشترک ارتش اسرائیل ارسال شده است، تاکید کردند: " دیگر هرگز حاضر نیستند در نهادی خدمت کنند که حقوق میلیون ها نفر را زیر پا می گذارد".

این گروه از نظامیان نادم اسرائیلی در نامه خود هیچ اشاره ای به تهاجم خونین اخیر ارتش اسرائیل به نوار غزه که در ماههای ژوئیه و اوت صورت گرفت و صدها غیرنظامی فلسطینی را قربانی کرد، اشاره نکرده اند.

این چهل و سه نظامی معترض اسرائیلی در نامه یادشده به نقش محوری خود در عملیات ترور هدفمند فعالان و رهبران مبارز فلسطینی که ارتش اسرائیل به اجرا گذاشته است، اشاره کرده اند. یکی از نظامیان نادم اسرائیلی که یک زن است، در این نامه به اشتباهی که در شناسایی ( یک فعال فلسطینی) مرتکب شده و با اشتباه خود موجب کشته شدن یک کودک بیگناه فلسطینی شده، اذعان کرده است. برخی دیگر از این نظامیان نیز از این مسئله ابراز تاسف کرده اند که گاهی مجبور بوده اند شخصی ترین مکالمات تلفنی فلسطینیان را شنود کنند.

چهل و سه نظامی یگان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل در نامه خود تاکید کردند:" ما از همه سربازانی که در این واحد خدمت می کنند یا قصد ورود به این واحد را دارند و از همه شهروندان اسرائیلی درخواست می کنیم، اعتراض خود را به این سوءاستفاده ها و افراط گری ها نشان دهند و برای پایان دادن به این زیاده روی ها تلاش کنند.

چهل و سه نظامی نادم اسرائیلی که این نامه افشاگرانه اعتراض آمیز را منتشر کرده اند، با خطر مجازات حبس روبرو هستند. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها