گالری‌های تهران با برپایی نمایشگاه‌های متنوعی از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.
کد خبر: ۷۱۶۰۰۴
چه خبر از گالری‌های تهران

یک نمایشگاه گروهی از آثار هنرمندان قلمزن با هدف به نمایش گذاشتن فرم‌های تازه در این زمینه هنری در گالری مس‌نگار گشایش می‌یابد.

این نمایشگاه که با یادی از عباس براوی معروف به «آقا عباس»، از هنرمندان پیشکسوت این عرصه برگزار می‌شود، آثاری از هنرمندان فعال در این زمینه را به نمایش می‌گذارد.

رضا قادران، مجید بهرامی‌پور، میرفخرایی، رضا عابدی، منصور حافظ‌پرست، محمد حیدری، حبیب آروان، بابک خویی و مهدی جزی از هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه گروهی آثار قلمزنی روز 28 شهریور در گالری مس‌نگار به نشانی میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، خیابان زاینده‌رود، مجتمع پارک پرنس، بخش تجاری، شماره 5 افتتاح می‌شود و تا 17 مهر ماه میزبان علاقه‌مندان به این هنر سنتی خواهد بود.

گالری احسان

سحر نظیفی آثار آبستره خود را که به صورت مکمل دکور محیط طراحی شده‌اند در گالری احسان به نمایش می‌گذارد. در این نمایشگاه تعداد 20 تابلوی نقاشی با ابعاد مختلف و با تکنیک میکس‌مدیا به نمایش گذاشته خواهد شد.

این آثار هنری با توجه به دکورهایی که هنرمند در اختیار داشته و متناسب با سبک و فرم آن‌ها خلق شده‌اند.

تابلوهای موجود در نمایشگاه با سبک مدرن و آبستره به روش میکس‌مدیا طراحی شده و هر کدام تکمیل کننده دکوراسیون مربوط به خود است.

نمایشگاه آثار سحر نظیفی روز جمعه 21 شهریور ماه در گالری احسان به نشانی خیابان اقدسیه، بلوار آجودانیه (شهید سیاری)، خیابان 14 شرقی، شماره 22 افتتاح می‌شود و تا 26 شهریور از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان است.

گالری جرجانی

یک هنرمند آثار نقاشی خود را با نگاهی تازه به این هنر در گالری جرجانی به نمایش می‌گذارد. به گفته مریم عیوضی، 23 تابلوی نقاشی با تکنیک میکس‌مدیا که به صورت طراحی روی مقوا هستند در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهند شد.

در این آثار از ماتریال‌های مختلفی از جمله پاستل گچی، مداد شمعی، مرکب، مداد، خودکار و ذغال استفاده شده است. علاوه‌بر این کارها، شش تابلوی بزرگ که چهار عدد از آن‌ها روی پارچه کار شده‌اند هم در نمایشگاه روی دیوار می‌رود.

نمایشگاه آثار این هنرمند روز جمعه 21 شهریور ماه در گالری جرجانی به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، کوچه خیام، شماره 4 افتتاح می‌شود و تا 27 شهریور از ساعت 16:30 تا 20:30 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری جرجانی شنبه‌ها تعطیل است.

گالری ساربان

«علی تن» تعدادی از آثار نقاشی‌خط خود را در قالب نمایشگاهی در گالری ساربان به نمایش می‌گذارد. در این نمایشگاه 35 تابلوی نقاشی‌خط در ابعاد بین 30*40 و 100*100 سانتی‌متر با تکنیک ترکیب مواد به نمایش گذاشته می‌شود.

به گفته این خوشنویس، آثار این نمایشگاه به لحاظ محتوایی تفاوتی با آثار گذشته‌اش ندارند و از قرآن و بسم‌الله برای خلق این تابلوها بهره گرفته شده است، اما از لحاظ ترکیب‌بندی و فرمت‌ها متفاوت‌اند. این هنرمند سعی کرده در این مجموعه با خلاقیت به نگاه تازه‌ای از این هنر دست پیدا کند.

نمایشگاه آثار این هنرمند روز جمعه 21 شهریور ماه در گالری ساربان به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 افتتاح می‌شود و تا 31 شهریور از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان است.

گالری ساربان سه‌شنبه‌ها تعطیل است.

گالری نگاه

چند هنرمند نقاش با هدف ایجاد فضایی شاد و آرام، نقاشی‌های خود را در گالری نگاه به نمایش می‌گذارند.

عطیه بزرگ سهرابی –از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه- درباره هدف برپایی آن گفت: این رویداد به این بهانه برگزار می‌شود که در روزهایی که فضای خوشحال‌کننده‌ای در جریان نیست و همه ما اخبار بدی را می‌شنویم، مخاطبان را به فضای سرحالی دعوت کنیم که حالشان را خوب و کمی از فضاهای بد دورشان کند بنابراین موضوع نمایشگاه را طبیعت و زیبایی‌های آن انتخاب کردیم و هر هنرمند آثاری را با این موضوع برای نمایش آماده کرده است.

بنفشه احمدزاده٬ عطیه بزرگ سهرابی٬ مرجان ثابتی٬ هدا حدادی٬ روشنک درخشانی٬ عطیه مرکزی٬ مانلی منوچهری و مرجان وفاییان هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه از 13 تا 25 شهریور از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در گالری نگاه به نشانی لواسان، ابتدای بلوار اصلی، خیابان شکوفه، خیابان نگار، انتهای کوچه گلزار، شماره 32 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری مهروا

یک هنرمند با تغییر عکس‌ فیلم‌های معروف سینمای جهان از طریق فوتوشاپ، به بیانی طنز از معضلات امروز جامعه دست یافته است.

مرجان اندرودی درباره نمایشگاه «اینک آخرالزمان» اظهار کرد: در این نمایشگاه 20 اثر فوتوکلاژ در ابعاد مختلف به نمایش گذاشته می‌شود. این کارها کاملا در فضای نرم‌افزاری و با استفاده از فوتوشاپ خلق شده‌اند. برای این نمایشگاه از فیلم‌های معروف سینمای جهان برای بیان معضلات و مفاهیم زندگی اجتماعی استفاده کردم و با بیانی طنز، روایت تازه‌ای از این فیلم‌ها را برای مخاطب به وجود آورده‌ام.

نمایشگاه «اینک آخرالزمان» روز جمعه 21 شهریور ماه در گالری مهروا به نشانی خیابان کریمخان زند، شهید عضدی (آبان جنوبی)، شماره ۳۸ افتتاح می‌شود و تا 31 شهریور میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری سازه‌راس

نمایشگاه عکس نور رویایی (مجموعه عکس‌های سورئال مادون قرمز) در گالری سازه راس برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه شامل ۳۰ فریم از مجموعه آثار رامین کاکاوند برای اولین‌بار در ایران که به صورت عکس‌های سورئال مادون قرمز است در تاریخ ۲۲ شهریور ماه سال جاری ساعت ۱۷ افتتاح خواهد شد.

نمایشگاه عکس نور رویایی اولین نمایشگاه عکس رامین کاکاوند است که پیش از این کتاب‌های نور‌پردازی حرفه‌ای در عکاسی و حقوق عکاسان را تالیف کرده است. زمان بازدید از این نمایشگاه از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۸ شهریور ماه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها