عربستان سعودی بزرگ ترین سفارت خود در جهان را در قاهره پایتخت مصر با حضور وزرای خارجه دو کشور، افتتاح کرد.
کد خبر: ۷۱۵۱۸۵
بزرگترین سفارت عربستان در قاهره افتتاح  شد

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، بزرگ ترین سفارت عربستان سعودی در جهان با حضور «سعود الفیصل» وزیر خارجه این کشور، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر و تعدادی از مسئولان ارشد دو کشور در قاهره افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، ساختمان جدید سفارت عربستان با مساحتی بالغ بر 45 هزار متر مربع شامل ساختمان مربوط به خدمات کنسولی و همه دفاتر فرعی سفارت است.

این ساختمان شامل یک برج اداری مشتمل بر 24 طبقه به ارتفاع 84 متر است که در بالای آن نیز باند فرودی برای بالگردها قرار داده شده است.

سفارت جدید عربستان سعودی در قاهره همچنین شامل یک برج مسکونی برای کارمندان ارشد سفارت و مشتمل بر 17 طبقه به ارتفاع 60 متر مربع است و ساختمان مربوط به خدمات عمومی نیز دو طبقه است که در مساحتی عظیم در زمین سفارت واقع شده است.

در همین رابطه سامح شکری وزیر خارجه مصر گفت که ساختمان جدید سفارت عربستان نماد قدرت و استحکام روابط بین دو کشور و نیز روابط بین ملک عبد الله بن عبد العزیز و عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر است.

وی طی سخنانی در مراسم افتتاح مقر جدید سفارت عربستان گفت: ریاض و قاهره از روابط تاریخی برخوردارند که در تحقق منافع دو ملت سهیم است.

از سوی دیگر سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی نیز تاکید کرد که افتتاح مقر جدید سفارت بیانگر عمق روابط بین عربستان و مصر و هماهنگی دائم و مستمر دو طرف در تمامی مسائل بین المللی و منطقه ای است.

وی افزود: مقر جدید سفارت علاوه بر اینکه شامل همه دفاتر سفارت و ادارات آن است، همه دفاتر فعال سعودی در مصر نیز در این ساختمان قرار دارد و این امر تماس شهروندان سعودی با سفارت را تسهیل می کند.

در همین راستا «محمد عز العرب» تحلیلگر سیاسی در مرکز پژوهش های استراتژیک الاهرام گفت که روابط مصر و عربستان جنبه راهبردی پیدا کرده است و از چند سال پیش قاهره و ریاض درباره احداث ساختمان جدید سفارت عربستان توافق کرده بودند. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها