این هفته سه کتاب را به شما معرفی می کنیم که هر کدام به یک گروه سنی از مخاطبان اختصاص دارد. این سه کتاب عبارتند از « ترانه های عید نوروز »، « اوضاع قاراشمیش می شود» و «گفتارهایی در روزنامه نگاری شهروندی»
کد خبر: ۷۱۵۱۶۳
این کتاب ها را هم بخوانید

اوضاع قاراشمیش می شود

« آقای مدیر پکرتر از قبل تا گوشی را گذاشت تلفن زنگ خورد. قبل از این که پسر مدیرکل حرفی بزند مدیرکل گفت : قربون شکل ماهت برم ، درد و بلات بخوره تو سر بابا ، بدو برو خونه ، آبروی بابا رو از سر چوب لباسی بردار بیار.

پسر اقای مدیر گفت : منظورتون چیه ؟ آبروی شما سر چوب لباسی چی کار می کنه ؟

مدیر کل گفت : حواس برام نگذاشتن که . منظورم اینه که شلوارم رو از سر جالباسی بردار بیار که دارم دیوونه می شم. اگر کسی بفهمه با زیر شلواری اومدم اداره آبروی چندین و چند ساله ام می ره .

پسر آقای مدیر کل از تعجب شاخ در آورد . البته چون آقای مدیر کل این ور خط بود شاخش را ندید. »

این شروع یکی از داستان های کتاب « اوضاع قاراشمیش می شود » نوشته طاهره ایبد است که کتابش را انتشارات همشهری در تیراژ 2 هزار نسخه و قیمت 6 هزار تومان برای مخاطب نوجوان منتشر کرده است و حال و هوایی طنز آمیز دارد.

یکی از محاسن این کتاب، نثر روان و خودمانی آن است که می تواند با مخاطب به سرعت ارتباط برقرار کند.

ترانه های عید نوروز

کتاب « ترانه های عید نوروز » مجموعه ای از اشعار بسیار شاد و زیبا است که مصطفی رحماندوست آن را برای کودکان 3 تا 7 ساله سروده است و انتشارات همشهری منتشرش کرده است.

قیمتش 7 هزار تومان است و بجز شعرهای زیبایش ، کیفیت چاپ بسیار خوب و تصاویری زنده و جذاب دارد که مسلماً خلاقیت بچه ها را هم پرورش می دهد. رحماندوست در قالب این اشعار نه فقط کودکان را شاد و سرگرم می کند بلکه مراسم نوروز در کشورمان را هم به آنها می آموزد.

گفتارهایی در روزنامه نگاری شهروندی

کتاب « گفتار هایی در روزنامه نگاری شهروندی » برای چند گروه یک مرجع علمی بی نظیر و کاربردی است. گروه اول اساتید روزنامه نگاری و علوم ارتباطات و رشته های نزدیک به آن و پژوهشگران این حوزه هستند.

گروه دوم دانشجویان و فارغ التحصیلان روزنامه نگاری و علوم ارتباطات هستند. گروه سوم روزنامه نگارها هستند که شاید رشته تحصیلی شان با شغل شان مرتبط نباشد و گروه چهارم همان شهروندان روزنامه نگاری هستند که کتاب درباره شان نوشته شده است.

قیمت این کتاب 18 هزار تومان است و گردآوری و ترجمه شمار زیادی از مقالات خارجی علمی به دست محمود سلطان آبادی و امید جهانشاهی است و انتشارات همشهری آن را منتشر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها