معاون هنری وزیر ارشاد:

تولیدات نمایشی، آماری نباشند

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از روند اجرایی جشنواره تئاتر کودک تاکید کرد که تولیدات نمایشی نباید تنها بعنوان یک وظیفه آماری مطرح شوند بلکه باید جریان‌ساز نیز باشند.
کد خبر: ۷۱۵۱۵۴
تولیدات نمایشی، آماری نباشند

در این دیدار که هم زمان با نشست هیات باز بینی بخش مسابقه نمایش‌های خیابانی و نمایش‌های خردسال مصادف شده بود، علی مرادخانی از تمامی برگزارکنندگان و ستاد اجرایی و همراهان این جشنواره در تهران و استان همدان تجلیل کرد.

در ابتدای نشست، پیام دهکردی ضمن ابراز خرسندی از حضور معاون امور هنری در ستاد اجرایی و مرکزی جشنواره به طرح برخی از مسائل پرداخت.

دهکردی از توجه این دوره از جشنواره به مساله پژوهش محوری و پردازش محتوای آثار با حضور استادان و هنرمندان مطرح حوزه تئاتر اشاره کرد و گفت: در تمام بخش های جشنواره نگاه کیفیت محور حاکم است و کوشش کرده ایم جلوی کمیت بی کیفیت را بگیریم.

دبیر جشنواهر تئاتر کودک و نوجوان افزود: برنامه ریزی برای برپایی شایسته بخش های مسابقه عکس و پوستر، پژوهش و مقاله های علمی و دیگر بخش ها و نگاه یک پارچه گرافیکی از نقاط قوت این جشنواره در تهران و همدان است.

همچنین در بخشی از سخنان دبیر جشنواره به مشارکت جدی گروه های نمایشی، صنوف تخصصی و همراهی هنرمندان فعال و پیش کسوت تئاتر اشاره شد و اینکه ستاد مرکزی جشنواره از تمامی امکانات موجود و در اختیار در مسیر جشنواره استفاده کرده است و هیچگاه سعی نکرده که هزینه هایی را به بدنه ی تئاتر تحمیل کند.

دبیر دوره بیست و یکم گفت: کودکان به عنوان آینده سازان کشور می بایست مورد حمایت مادی و معنوی تمامی مسئولان و مدیران قرار گیرند و این برنامه ریزی باید با یک خشت گذاری پایدار و اساسی صورت گیرد. برای یک برنامه ریزی بلند مدت ارتباطی مناسب در قالب یک تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان های بین المللی تئاتر کودک صورت گیرد.

در ادامه این نشست، معاون امور هنری وزیر ارشاد نیز با اشاره به تزریق بخشی از بودجه جشنواره در روزهای آتی، حوزه نمایش کودک و نوجوان را از سالم ترین بخش های تئاتر کشور نام برد و گفت: با اطمینان می توان گفت با همراهی تمامی ادارات کل استان ها می شود برنامه ریزی اصولی در تولید و عرضه نمایش کودک و نوجوان در کشور به صورت مستمر داشت و از این طریق می توان تئاتر را از مبنا و پایه همه گیر و فراگیر کرد.

مرادخانی افزود: حمایت از تولیدات نمایشی نباید از سوی مدیران و مسئولان دولت فقط به عنوان یک وظیفه برای ارائه آماری قرار گیرد، بلکه بایست هر مسئول و مدیر فرهنگی به فکر به وجود آمدن یک جریان فرهنگی کلان برای کمک به مسائل اجتماعی جامعه باشد. تمامی کسانی که به عنوان بانیان و حامیان هنر معرفی می شوند می بایست با دغدغه مندی سعی و تلاش خود را برای رسیدن به خلاقیت و شناسایی استعدادها به کار گیرند.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: انتظار و توقعی که از جامعه تئاتر کودک و نوجوان دارم این است که خواسته های منطقی خود را به دولتی که می تواند درها را باز کند ارائه دهد و پی گیر باشد و ما نیز با تمامی مشکلات درونی و بیرون سیستمی ای که داریم، پس از آسیب شناسی در تمامی مراحل همراه هنرمندان هستیم.

در این نشست علی مرادخانی معاون امور هنری، پیام دهکردی دبیر جشنواره، اعضای ستاد مرکزی بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، عباس سجادی رئیس فرهنگسرای نیاوران، ندا انتظامی مدیر روابط عمومی معاونت امور هنری و هیات داوران بخش انتخاب و بازبینی نمایش های خیابانی و خردسال حضور داشتند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها