شرکت آمریکایی «سازه‌های زیردریایی» به دنبال ساخت خانه زیرآبی است که امکانات یک هتل لوکس پنج ستاره را داشته باشد.
کد خبر: ۷۱۴۸۲۴
خانه‌ای در کف اقیانوس + عکس

این ساختمان که «H2OME» نام دارد، از دو طبقه کاملا زیر آبی ساخته خواهد شد که دارای فضای نشیمن لوکس در زیر آب هستند و مساحت کلی آنها 340 متر مربع خواهد بود.

این بنا از سمت ساحل و توسط یک اسکله خصوصی قابل‌دسترس است و این اسکله امکان ورود به آن را از طریق یک آسانسور مرکزی یا پله‌های مارپیچ می‌دهد.

طرح پیشنهادی طبقه دوم شامل دو اتاق خواب است که به اقیانوس مشرف خواهد بود و دو حمام و یک فضای استراحت باز نیز خواهد داشت.

طبقه پایین نیز دارای یک اتاق خواب بزرگ، حمام، آشپزخانه، نهارخوری، کتابخانه، محل استراحت، فضای اداری و چندین ناحیه مشرف به اقیانوس خواهد بود.

تمامی دیوارهای طبقه پایین رو به دریا خواهند بود و این دیوارها از پنل‌های آکریلیک ساخته می‌شوند که به ساکنان ساختمان، نماهای پانورامایی از اقیانوس خواهند داد.

برای افزایش نمای ساختمان به سمت اقیانوس، هر واحد «H2OME» مجهز به چراغ‌های بیرونی و سیستم خوراک‌دهنده ماهی‌ها خواهد بود که طبیعت وحش را به اطراف منزل می‌آورد.

مکان این زیستگاه زیر آبی هم می‌تواند توسط مالک و هم خود شرکت انتخاب شود. این سازه به منظور حفظ ثبات توسط پیچ و مهره به کف اقیانوس چسبیده و دارای همان فشار هوای بالای سطح آب خواهد بود.

شرکت آمریکایی «سازه‌های زیرآبی» به مشتریان امکان سفارشی‌سازی محیط پیرامون خانه جدیدشان را می‌دهد بنابراین آن‌ها می‌توانند در اطراف خانه باغ‌های مرجانی نرم یا سخت داشته باشند و مامنی ایده‌آل برای ماهی‌های گرمسیری ایجاد کنند.

آب، برق و سامانه‌های فاضلاب از طریق سیستم‌های ویژه از خشکی به این خانه هدایت می‌شوند و شرکت سازنده مدعی است امکان داشتن نسخه خودکفا و پیشرفته‌تر «H2OME» نیز وجود دارد که نیازهای آب و برقش را خود تامین کند.

بهای این سازه 10 میلیون دلار اعلام شده است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها