جام جم آنلاین گزارش می دهد

حرمسرای خلیفه داعش+ عکس

نشریه تایم در گزارشی با عنوان «داعش چگونه اقدام به سربازگیری از میان زنان در سراسر جهان می کند و این اقدام را با چه هدفی انجام می دهد ؟»، نوشت: در حالی که جهان به سبب گردن زدن جیمز فولی و استیون سوتلوف خبرنگاران آمریکایی به دست شورشیان داعش وحشت کرده است ، افرادی نیز در این میان وجود دارند که در حال پرسه زدن در رسانه های اجتماعی اینترنتی برای سرباز گیری هستند.
کد خبر: ۷۱۴۷۷۵
داعش چگونه زنان را جذب می کند؟

به گزارش «انتخاب» به نقل از نشریه تایم، امکان محاسبه شمار دقیق زنانی که به گروه های جهادی در سوریه پیوسته اند ، وجود ندارد اما تحلیل گران مسائل مرتبط با تروریسم در مرکز بین المللی مطالعات افراط گرایی در لندن تخمین می زنند حدود 30 زن اروپایی در عراق و سوریه حاضر هستند که به همراهی همسران جهادگرشان می پردازند یا با هدف ازدواج با اعضای داعش و دیگر گروه های شبه نظامی راهی این دو کشور در خاورمیانه شده اند.

این رقم کمتر از ده درصد شمار مردان غربی است که در حال حاضر در حال مبارزه در کنار شورشیان و داعش در دیگر گروه های افراطی در سوریه و عراق هستند. اما در این زمینه نگرانی وجود دارد که شمار زنانی که تمایل دارند به شورشیان داعش بپیوندند رو به افزایش است. وزارت کشور فرانسه اعلام کرد 45 درصد افرادی که در پایگاه اینترنتی خواستار پیوستن به شورشیان دولت اسلامی عراق و شام هستند را زنان تشکیل می دهند. همچنین در چندین مورد زنان - که حتی دختران 16 ساله نیز در میان آنها به چشم می خورد - در فرودگاه های فرانسه دستگیر شده اند. گمان می رفت این افراد در تلاش برای سفر به سوریه با هدف پیوستن به شورشیان دولت اسلامی هستند.

روزنامه دیلی میل انگلیس نیز گزارش داد دو دختر استرالیایی 15 و 16 ساله در ماه آوریل به سوریه سفر کردند و در ماه مه نیز دو خواهر دو قلوی انگلیسی - که 16 سال داشتند - به دنبال برادران خود به سوریه رفتند تا بتوانند با جهادگران در این کشور ازدواج کنند.

اصلاح‌طلبان رنگ و بوی اعتدال نگرفته‌اند

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزارن گفت: اصلاح طلبان که در رقابت‌های انتخاباتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری به دلیل نداشتن سبد رای کافی پرچم حمایت مصلحتی از روحانی را به عنوان یک فرد فراجناحی بلند کردند حالا با طرح مطالبات خود بویژه در سیاست داخلی، قصد دارند تا دولت و اعضای کابینه روحانی را تحت فشار قرار دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی‌ می‌گویند که اصلاحات رنگ و بوی اعتدال گرفته و انگار گفتمان اصلاحات درحال تبدیل شدن به گفتمان اعتدال است! آیا این را می‌پذیرید؟گفت:خیر، اصلاح‌طلبی مشی و منش خودش را دارد! ما متحد دولت هستیم اما اصالت خودمان را هم حفظ می‌کنیم و قطعا در انتخابات هم حرف خودمان را خواهیم زد.

مرعشی در باره انتقادات اصلاح طلبان از دولت دولت روحانی نیز گفت:انتقادات بیشتر به حوزه سیاست داخلی برمی‌گردد. در این حوزه رئیس‌جمهور مخالفان جدی دارد اما مدافعان و یاران وی به آن جدیت عمل نمی‌کنند و می‌‌توان گفت که مردد هستند.

جاسوسی آمریکا از سفارت ایران در بغداد

روزنامه "العربی الجدید" چاپ لندن به نقل از یک منبع آگاه عراقی نوشت: آمریکایی ها برای سال ها مکالمات تلفنی و خطوط اینترنتی سفارت ایران در بغداد را شنود می کردند.

یک مقام ارشد عراقی که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با روزنامه "العربی الجدید" گفت: سازمان جاسوسی آمریکا (سی آی اِی) از تماس های مسؤولان سفارت ایران در بغداد در بین سال های 2006 تا 2009 جاسوسی و شنود می کرد. البته سفارت ایران این جاسوسی را کشف کرد و کارکنان سفارت، شماره تلفن ها و شرکت ارائه کننده اینترنت را تغییر دادند. سفارت ایران علاوه بر این برای مقابله با جاسوسی آمریکا، دستگاه ارسال پارازیت را در داخل سفارت نصب کرد.

این مقام عراقی که بین سال های 2006 تا 2009 سمت مهمی را در سازمان امنیت ملی ملی عراق برعهده داشت ادامه داد: آمریکایی ها فناوری های پیشرفته ای را به کار گرفتند و توانستند شبکه اینترنت سفارت را هک کنند و آنها علاوه بر این تلفن های ثابت و همراه سفارت را شنود می کردند. این عملیات های جاسوسی از سفارت آمریکا انجام می شد.

وی ادامه داد: آمریکایی ها در مدت جاسوسی خود از سفارت ایران در بغداد از شماری از کارشناسان عراقی نیز استفاده کرده بودند. ایرانی ها دست به مجموعه ای از اقدامات امنیتی زدند و توانستند این جاسوسی آمریکا را متوقف کنند.

ناگفته ‌های یک خبرنگار از اسارت در دست داعش

عکاس خبری ترک تبار که اواخر ماه نوامبر(آذر ماه سال گذشته) توسط داعش اسیر و به مدت 40 روز توسط آنها نگه داشته داشته بود، اولین و تنها خبرنگاری است که تجربه سخت خود را علنی می کند.

به گزارش المانیتور،بنیامین آیگون در توصیف اردوگاه داعشی ها گفت: در آنجا خبری از سوت زدن، زنان و سیگار نبود. آنها به اردوغان و داوود اوغلو فحاشی می کردند و می گفتند که این دو "کافر" هستند. می گفتند اگر ترکیه دروازه های مرزی که تحت کنترل داعش بود را ببندد به روستاهای ترکیه یکی پس از دیگری حمله خواهند کرد و در داخل این کشور جنگ داخلی به راه خواهند انداخت.

وی افزود: تقریبا سی امین روزی بود که به من گفتند قاضی حکم به اعدام من داده است چرا که برای روزنامه ای کار می کنم که علیه منافع مسلمین فعالیت می کند. یکی از داعشی ها که او را دایی می نامیدند می گفتند برای اینکه مرا از تیرباران نجات دهد گلوی مرا با چاقو خواهد برید! از ترس فلج شده بودم. دنبال راهی بودم که با گلوله بمیرم به جای اینکه سرم را ببرند. با خودم فکر کردم تنها راه این است که وانمود کنم قصد فرار دارم."

این خبرنگار گفت: روزی که قرار بود اعدام شوم هیچکدام از داعشی ها پیدایشان نشد. داعشی‌ها حدود سه روز بعد برگشتند.نیروهای احرار الشام در نهایت داعشی را کشته و مرا از چنگ آنها نجات داده و تحویل مقامات ترک دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
احد صدری نوشاد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
۰
۰
این جانب از خانواده شهید به حساب میا یم الان درست 15سال است كه بیكار هستم خودم از بیماری روح وروان رنج می كشم مادر پیرم 6سال هست كه زمین گیر است به هر دری فكرش را كنید زدم به ریس جمهور سا بق ا حمدی نژاد نامه نوشتم در جوابش نوشته بودنند تا 20رو ز بعداز نامه به من كار ندادند به نماینده گانش مراجعه كنم نماینده گانش در دور دوم ریس جمهوریش به خانه مان تشریف فرما شدنند همه از قم امده بودنند فرمانده پایگاه شكاری وچند روحانی كه قول دادنند بزودی كار ما را حل كنند ا لان كه این نامه را مینویسم 7 سال میگذرد. این را چه كسی میخواند حال 50سالم است نه زنی نه بچه ای نه كاری ؟ بنده برادر سر لشگر خلبان اصغر صدری نوشاد هستم والسلام.
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
۰
۰
با عرض سلام . حاجی منم یك فرزند شهیدم یك وام 3 میلیونی بهم دادن گفتن برو كار پیدا كن با این 3 میلیون حالا خوبه 4تا از نمایندها شهرتون آمدن خونتون یك وعده بهتوندادن ما بیچاره اون وعده توخالی رو هم بهمون ندادن

نیازمندی ها