قتل پیرمرد ثروتمند به دست زن پرستار

قاتل فراری در افغانستان دستگیر شد

رییس پلیس اینترپل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از استرداد تبعه ایرانی متهم به قتل از کشور افغانستان خبر داد.
کد خبر: ۷۱۴۲۱۷
قاتل فراری در افغانستان دستگیر شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار مسعود رضوانی گفت: برابر اعلام پلیس آگاهی و بر اساس برگ جلب صادره از سوی مرجع قضایی دادسرای شهر ری، خانم «ث. ق» متهم به قتل مردی سالمند پس از رایزنی های فراوان با مراجع پلیسی کشور افغانستان، نهایتاً یاد شده از طریق مرز دوغارون به جمهوری اسلامی ایران مسترد شد.

وی افزود: این زن که به عنوان پرستار در منزل یک فرد 85 ساله مشغول به کار بود به طمع دستیابی به اموال وی با همکاری دو نفر از اتباع افغانی در تاریخ 11 تیر 1391 اقدام به قتل نامبرده کرده سپس گاوصندوق مقتول را سرقت و متواری شده بود بر این اساس موضوع ردیابی، شناسایی و استرداد متهم مورد نظر و همدستان وی در دستور کار پلیس بین الملل قرار گرفت.

سردار رضوانی گفت: در نهایت، پس از اقدامات پلیسی متهمان در کشور افغانستان شناسایی و به درخواست پلیس بین الملل ناجا توسط پلیس آن کشور دستگیر شدند.

رییس پلیس اینترپل ناجا افزود: در این چارچوب با ارسال مدارک و مستندات قضایی تهیه شده و براساس قرارداد استرداد مجرمین میان دو کشور و عمل متقابل، مرجع رسیدگی کننده به پرونده مذکور در افغانستان پس از احراز اتهامات وارده به متهم مورد نظر، رای بر استرداد مشارالیه به کشورمان صادر و برابر هماهنگی های انجام شده وی با حضور تیم استرداد این پلیس، در نقطه صفر مرزی دوغارون تحویل ماموران پلیس بین الملل گردید.

متهم مذکور پس از طی مراحل اداری به ماموران اداره آگاهی تحویل تا از آن طریق به مراجع قضایی شهرستان ری منتقل گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها