ابوبکر البغدادی، لیونل مسی دنیای عرب بود

جزئیات زندگی سرکرده داعش از زبان یکی از دوستانش

در حالی که هیچ کس تصور نمی‌کرد ابوبکر البغدادی در این مدت کوتاه حتی از ایمن الظواهری مشهورتر شود یکی از دوستان سرکرده داعش به بیان جزئیاتی از شخصیت و زندگی خصوصی ابوبکر بغدادی پرداخت.
کد خبر: ۷۱۲۹۰۰
جزئیات زندگی سرکرده داعش از زبان یکی از دوستانش

به نوشته روزنامه القدس العربی، ابوعلی، دوست نزدیک ابوبکر البغدادی در گفت‌وگو با روزنامه ساندی تلگراف به توصیف شخصیت بغدادی پرداخته و گفته است: وی دانش‌آموزی آرام و منظم بود و بیشتر زندگی‌اش را در مسجدی که به مکان بازی و زندگی وی تبدیل شده بود، گذراند. در بازی فوتبال با همکلاسی‌هایش استعدادش را به رخ دیگران می‌کشید.

به گفته ابوعلی، وی «مسی عرب» و از بهترین بازیکنان تیم بود. در پایان هر مسابقه نیز نماز می‌خواند.

ابوعلی می‌گوید: به گزارش وزارت کشور عراق او «ابراهمی عواد ابراهیم سامرائی» ملقب به «ابی دعاء» است که گفته شده نامش «عوض بن ابراهیم البدری» است که در سال 1971 در سامرا به دنیا آمد و مدرک دکترای خود را از دانشگاه بغداد در رشته تحقیقات اسلامی گرفت.

ابوعلی گفته است: او زمانی که به مسجد «طوبجی» آمد، 18 ساله و فردی مودب و آرام بود. بغدادی پس از اخد مدرک دکترا در رشته تحقیقات اسلامی ازدواج کرد و پس از یک سال اولین پسر وی به دنبال آمد که در حال حاضر 11 ساله است.

با آغاز جنگی که برای سرنگونی صدام، دیکتاتور سابق عراق در سال 2003 اتفاق افتاد، بغدادی به زندگی عادی خود بازگشت و هیچ گونه دشمنی نسبت به آمریکایی‌ها نشان نداد.

ابوعلی می‌گوید: بغدادی مانند برخی تندرو‌های دیگر نبود. صاحب مسجد از وی خواست تا به حزب اسلامی بپیوندد اما بغدادی با این مساله مخالفت کرد و در سال 2004 صاحب مسجد از وی خواست تا آنجا را ترک کند چرا که فکر می‌کرد بغدادی فرد ناشایستی در آن منطقه است. در حال حاضر نیز صاحب مسجد به خاطر ترس از انتقام بغدادی از وی در خارج از عراق به سر می‌برد.

براساس اطلاعاتی که سازمان اطلاعات آمریکا منتشر کرد، بغدادی به شهرک «القائم» رفت و در آنجا لقب «ابو دعاء» گرفت و نیروهای آمریکایی وی را به دست داشتن در عملیات کشتار و شکنجه غیرنظامیان در شهرک مذکور متهم کردند.

روزنامه «دیلی بیست» آمریکا نیز فاش کرد که بغدادی که برای سال‌هایی طولانی در پایگاه آمریکایی در عراق بازداشت بود در لحظه آزادی و خداحافظی به هم سلولانش در سال 2009 گفته بود:«شما را در نیویورک می‌بینم».

این روزنامه به نقل از یک نظامی آمریکایی می‌گوید: بغدادی پس از خداحافظی گفت:«شما را در نیویورک می‌بینم ای جوانان» و منظور وی از ادامه جنگ در خارج از زندان بوده است.

این نظامی آمریکایی می‌گوید: من از اینکه بغدادی بیشتر وقتش را در اردوگاه «بوکا» گذراند غافلگیر نیستم. بدترین افراد در یک مکان بودند اما بغدادی در بین آن‌ها نبود.ما ماموریت‌های زیادی انجام دادیم و بسیاری از سربازانمان را به خاطر وی از دست دادیم و پس از آن وی را آزاد کردیم.

روزنامه مذکور گزارش می‌دهد: در طول چهار سالی که بغدادی در بازداشت به سر می‌برد آمریکایی‌ها نتوانستند خطر وجود چنین شخصی را درک کنند.

بغدادی در میان 26 زندانی بود که در پادگان بازداشتی «بوکا» به سر می‌برد. وی از بحران سوریه نیز استفاده کرد و ابومحمد جولانی، معاون خود را به سوریه فرستاد تا گروه القاعده در آنجا مکانی داشته باشد و جبهه النصره نیز شکل گرفت.

بغدادی در آوریل 2011 در نواری صوتی اعلام کرد که جبهه النصره در سوریه ادامه «دولت اسلامی عراق» است و اسم جبهه النصره و «دولت اسلامی عراق» را در هم ادغام کرد و «دولت اسلامی عراق و شام» را تشکیل داد.

با افزایش نفوذ جولانی در سوریه و مخالفت وی با فتوای ادغام نیروهایش در نیروهای «دولت اسلامی» بغدادی جنگی را علیه جبهه النصره آغاز کرد که موجب جدایی آن از گروه القاعده شد.

بغدادی درخواست‌های ایمن الظواهری، رهبر گروه القاعده برای واگذاردن سوریه به جبهه النصره را نادیده گرفت و اقدام به گسترش عملیات‌ خود در شمال و شرق سوریه در سال‌های 2012 و 2013 کرد و نیروهایش با نیروهای نظامی سوریه درگیر شدند.

وی همچنین به مقابله با دیگر گروه‌های مخالف مسلح در سوریه پرداخت.

بغدادی تنها فردی است که پس از کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده با ایمن الظواهری، رهبر القاعده بیعت نکرد.

الظواهری از بغدادی خواست تا به اقدامات مشترک بپردازند و با هم همکاری کنند اما بغدادی با این مساله مخالفت کرد و ابومحمد عدنانی، سخنگوی داعش در نواری صوتی با این درخواست مخالفت کرد.

کارشناسان معتقدند اختلافات میان داعش و جبهه النصره مربوط به عقاید نیست چراکه هر دو گروه می‌خواهند دولت اسلامی برپا کنند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
۰
۰
اون تو 4سال اموزش میدیده الكی میگن زندانی بوده دست پرورده خود امریكاییهاست
حسین اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
۰
۰
اقا 4سال اموزش دید چطوری یك مسلمان بی ابرو كن
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
۰
۰
لعنت بر این كثافت ها این لعنتی یعنی در 4سال قدرتمند شده؟ اینها دست پرورده آمریكای جنایت كار هستند

نیازمندی ها