وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه بلژیک گفت: من پس از گفت‌وگوهایی که با خانم اشتون داشتم، کاملا خوش بین شده‌ام که ما می توانیم به واقع، این موضوع را «به موقع» حل کنیم.
کد خبر: ۷۱۲۴۴۰
به حل به موقع پرونده هسته‌ای خوش بین شدم

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دوشنبه شب، پس از دیدار با مقامات اتحادیه اروپا در بروکسل، پایتخت بلژیک و در نشست مشترک خبری با دیدیه ریندرز، وزیر امور خارجه این کشور گفت: همه کشورهای منطقه برای مقابله با گروهک تروریستی داعش باید همکاری کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما گفت‌وگوهای خوبی با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشتیم.

وی افزود: البته اشکالاتی در روند پیشرفت وجود دارد. رفتاری که برخی کشورها از جمله آمریکا با اعمال تحریم های تازه نشان داده​اند، بی شک نشانه کمتر مثبتی برای پیشرفت بود. با این حال ما به پیشرفت پایبند هستیم.

ظریف گفت: من پس از گفت‌وگوهایی که با خانم اشتون داشتم، کاملاً خوش بین شده‌ام که ما می توانیم به واقع، این موضوع را «به موقع» حل کنیم.

وی تصریح کرد: این امر، به عزم سیاسی نیاز دارد. به آگاهی کامل از ضرورت رسیدگی همه جانبه به این موضوع ها، صرف نظر از نیازهای صرفِ داخلی، نیاز دارد.

ظریف تأکید کرد: نیاز داریم همه کشورهای منطقه در کنار هم قرار گیرند تا ابهامات در خصوص دستیابی به نتایج کوتاه مدت در قبال حضور تروریست ها (در عراق) و با نگاهی بلندمدت، با توجه به منافعشان در زمینه مقابله با این سازمان های تروریستی برطرف گردد. همچنین در تأمین کمک برای سیاستمداران عراقی و تشکیلات سیاسی برای سرعت دادن به روند تشکیل دولتی فراگیر که نماینده همه مردم عراق باشد، به همکاری نیاز داریم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها