یک خرس قهوه‌ای که در تله سیمی شکارچیان گرفتار شده بود توسط محیط‌بانان قزوین نجات یافت.
کد خبر: ۷۱۲۱۹۸
نجات خرس قهوه​ای توسط محیط​بانان قزوینی + عکس

خرس قهوه‌ای منطقه الموت شرقی، خوش شانس بود که توانست با استفاده از ماده بیهوشی محیط بانان بدون هیچ‌گونه آسیب جدی و به راحتی از تله‌ای که در آن به دام افتاده بود، نجات یابد و به درد خرسی که در مشکین‌شهر اردبیل می‌خواستند با طناب نجاتش دهند، گرفتار نشود.

صدرالدین علیپور، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: مسئولان و محیط‌ بانان استان به محض دریافت خبر به دام افتادن خرس قهوه‎ای در باغات روستای باغ‌کلایه الموت شرقی با تجهیزات و ابزار لازم برای نجات این حیوان در محل حادثه حاضر شدند.

به گفته‌ی وی، با بررسی محل حادثه و چگونگی گرفتار شدن خرس در تله سیمی تنها راه نجات بیهوشی بود به همین دلیل همکاران با در نظر گرفتن نکات لازم نسبت به تزریق داروی بیهوشی اقدام کردند و پس از بیهوشی کامل، خرس را از تله آزاد و سپس معاینات بالینی را بر رویش انجام دادند، خوشبختانه آسیب دیدگی جدی به شکل پارگی در بدن حیوان مشاهده نشد. سپس حیوان را با خودرو از محل تله و اطراف باغات دور و به محل مناسبی در منطقه منتقل کردند.

علیپور ادامه داد: پس از بررسی منطقه و قرار دادن خرس در محل مناسب و زیر سایه درخت، نسبت به ریکاوری خرس اقدام شد، دقایقی بعد خرس با سلامت کامل از جای برخواست و از محل دور شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان با هشدار نسبت به زنده‌گیری حیوانات، خطاب به شکارچیان تاکید کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با افراد متخلف به شدت برخورد و آنها را به مراجع قضایی معرفی می‌کند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها