سعید مرتضوی گفت: به خاطر پرونده های تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی، شکایت فاضل لاریجانی و وکلای عباس پالیزدار در دادگاه حاضر شده ام.
کد خبر: ۷۱۲۰۷۴
مرتضوی: برای سه پرونده به دادگاه احضار شدم

سعید مرتضوی قبل از ورود به دادسرا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سه پرونده در دادسرا علیه من مفتوح است که یکی از این پرونده ها تحقیق و تفحص در رابطه با تامین اجتماعی، دیگری شکایت فاضل لاریجانی و سومین پرونده نیز در خصوص وکلای عباس پالیزدار است که مدعی هستند غیر قانونی بازداشت شده اند.

مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در رابطه با هر سه پرونده لایحه ارائه کرده و از خودم دفاع کردم، امروز نیز برای ادای توضیحات بیشتر و توضیح تکمیلی در ساعت دعوت شده حاضر شدم.

مرتضوی در پاسخ به پرسشی در خصوص لایحه اش گفت: درباره تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی 47 صفحه لایحه تهیه کردم و به موارد مطرح شده در این گزارش پاسخ دادم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه مدعی شده باید به وی مدال بدهند، اظهار داشت: این موضوع در واقع نگارش ژورنالیستی بود و مطالب من از سوی مطبوعات تحریف شده و این موضوع باعث شده که من برای مصاحبه با هر رسانه ای ابا داشته باشیم.

مرتضوی افزود: این رسانه ها مطالب را بر اساس آنچه خواست خودشان است منتشر می کنند و ما مدیون نظام هستیم و نظام دینی به ما ندارد.

دادستان سابق تهران افزود: من هیچ گاه نگفته ام نظام باید به ما مدال بدهد و مسئولیتی به ما واگذار شده که ما باید به نحو احسن آن را انجام دهیم. برخی رسانه ها حرف های مرا تحریف کرده و آنچه دلخواهشان است منعکس می کنند. من آن مصاحبه ای که ضبط شده باشد را قبول دارم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره رسیدگی به پرونده کهریزک، گفت: این پرونده در دادسرا رسیدگی و برای آن قرار صادر شده است. همچنین بیش از 10 جلسه در دادگاه کیفری رسیدگی و حکم دادگاه نیز صادر شد که حدود یک و نیم سال است در شعبه نهم دیوان عالی کشور در حال رسیدگی است و ما به رای اعتراض کردیم.

مرتضوی افزود: همه شکات مطالب خود را در جلسات دادگاه مطرح کردند و دیگر مطلب جدیدی وجود ندارد.

دادستان سابق تهران درباره روند دادگاه نیز گفت: جلسه بازپرسی، جلسه قضایی است و نمی توانیم خواب ندیده را تعبیر کنیم. من اعتقاد دارم در طول خدمتم در سازمان تامین اجتماعی یک قدم خلاف قانون برنداشته ام و بر اساس مصوبات هیات امنا و قانون اقدام کرده ام. برخی رسانه ها و گروه های سیاسی مطالب را آن گونه که خودشان دوست دارند، منعکس می کنند.

مرتضوی افزود: پرونده بابک زنجانی در حالی رسیدگی می شود که یک ریال از اموال تامین اجتماعی در این پرونده نیست که او بخواهد آنها را پس بدهد. این یک دروغ بزرگ است و این نوع دروغ پردازی ها توهین به شعور مردم است.

وی ادامه داد: اگر رئیس جمهور بخواهد نمی تواند یک شرکت تامین اجتماعی را بدون قانون واگذار کند چه برسد به اینکه 137 شرکت به یک فرد واگذار شود.

به گفته مدیرعامل سابق تامین اجتماعی، شرکتهای زیر مجموعه تامین اجتماعی بعضا صد در صد متعلق به این سازمان نیست و پس از امضای تفاهم نامه و تعیین قیمت در بورس ارائه می شود.

وی با بیان اینکه مسائل دیگری که در تحقیق و تفحص اعلام شده است کذب محض و خوراک رسانه ای است، گفت: اگر امروز از من در این رابطه سئوال شود می گویم اسنادشان را رو کنند و یک سند ارائه دهند که شرکتی این گونه به بابک زنجانی واگذار شده است.

مرتضوی در مورد پرونده شکایت وکلای عباس پالیزدار اظهار داشت: این افراد قبلا نیز از بازپرس پرونده و سرپرست دادسرای کارکنان دولت شکایت کرده بودند که پس از رسیدگی قرار منع پیگرد صادر شد. وقتی معاون دادستان تبرئه می شود چه اتهاماتی می تواند متوجه دادستان باشد؟

وی در خصوص اینکه آیا در این پرونده ها وکیل دارید و گفته می شود هیچ آدرسی از شما وجود ندارد، گفت: در تمامی پرونده ها خودم دفاع می کنم و هیچ وکیلی ندارم، آدرس را نیز به بازپرس پرونده ارائه کرده ام و امروز نیز احضاریه به همان آدرس اعلام شده فرستاده شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها