مرحله نخست واحد تولید آب شیرین کن نیروگاه اتمی بوشهر و دو طرح دیگر با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشوربه بهره برداری رسید.
کد خبر: ۷۱۰۸۱۶
آب ‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر افتتاح شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس سازمان انرژی اتمی امروز در نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به اینکه با راه اندازی تاسیسات آب شیرین کن و تامین پنج هزار متر مکعب آب بار شبکه مصرفی آب شهرستان بوشهر کمتر شده است گفت: اکنون 40 تا 50 هزار متر مکعب آب در شهرستان بوشهر مصرف می شود و با راه اندازی مرحله دوم تاسیسات آب شیرین کن و تامین ده هزار متر مکعب آب، 20 درصد کل ظرفیت تولید آب مصرفی شهرستان بوشهر تامین می شود.

صالحی با بیان اینکه در نیروگاه‌های بعدی قرار است صدها هزار متر مکعب آب تولید شود افزود :تولید آب در نیروگاههای اتمی می تواند کمک خوبی به حرکت پرشتاب بوشهر در بخش های صنعتی و خدماتی باشد.

وی درباره مذاکرات برای ساخت نیروگاههای بعدی در بوشهر گفت: آقای کمالوندی معاون سازمان انرژی اتمی در مسکو درحال آخرین مذاکرات برای امضای قرارداد راه اندازی دو واحد دیگر نیروگاهی در بوشهر است و آقایان پوتین و روحانی روسای جمهور روسیه و ایران در یک ماه آینده در خارج از کشور با هم دیداری دارند که امید است قرارداد آنجا امضا شود.

صالحی همچنین ابراز امیدواری کرد در دانشگاه بوشهر رشته های فناوری هسته ای ایجاد و مدرسه حرفه ای فناوری هسته ای هم در استان بوشهر راه اندازی شود.

آب‌های گرم و بسیار شور خلیج فارس

همچنین جعفری، مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهرگفت: این مرحله، ظرفیت تولید روزانه پنج هزار متر مکعب آب را دارد و برای تاسیسات آب شیرین کن در مرحله دوم باظرفیت تولید ده هزار متر مکعب برنامه ریزی شده است؛ از این پنج هزار متر مکعب آب تولیدی، سه هزار و 700 مترمعکب برای شرب پنج هزار ساکنان نیروگاه و بقیه به مصرف صنعتی خود نیروگاه می رسد.

وی گفت : آب خلیج فارس از شورترین آبهای دنیاست که با روش های جدید از طریق پمپاژ وارد تاسیسات آب شیرین کن و در شش مرحله شیرین سازی می​شود.

جعفری افزود: اجرای این طرح بهمن 92 آغاز شد و برای آن 80 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت : قابل کنترل بودن املاح آب ، ارزش بیشتر نسبت به آب شهر، مقرون به صرفه بودن و اقتصادی بودن ازمزایای اجرای طرح است.

جعفری گفت : دو کارخانه آب شیرین کن دیگر هم با ظرفیت تولید 200 هزار متر مکعب آب در نیروگاه اتمی بوشهر ساخته می شود و با راه اندازی آنها آب شهر بوشهر تامین می شود.

وی افزود: مانند این تاسیات آب شیرین کن در کیش ، قشم و عربستان سعودی هم وجود دارد .آقای جعفری افزود: اگر اعتبار اجرای مرحله دوم تولید آب شیرین کن تامین شود سال آینده هم این مرحله راه اندازی خواهد شد .

کلنگ‌زنی ساختمان نظام ایمنی هسته ای کشور و یادمان شهدای گمنام

همچنین امروز اجرای ساختمان نظام ایمنی هسته ای کشور در محل نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد.

به گفته مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر این ساختمان به عنوان مدافع ،حامی و نگهدارنده منافع مردم در عرصه فناوری هسته ای است.

جعفری افزود: این ساخمان در دو طبقه ساخته و برای اجرای آن 12 میلیارد ریال هزینه می شود.

وی گفت: نظارت بر تاسیات واحدهای نیروگاه اتمی بوشهر آموزش نیروهای جدید و ارائه مشاوره از جمله کاربردهای این طرح است که در مدت یکسال اجرا می شود.ساخت یادمان شهدای گمنام نیروگاه اتمی بوشهر امروز با حضور آقای صالحی آغاز شد؛ دو شهید گمنام در نیروگاه اتمی بوشهر آرمیده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها