شکست های سنگین غرب در عرصه های منطقه ای و بین المللی این موضوع را اثبات می کند که دنیا تغییر گسترده و اساسی کرده و دیگر همچون سال های دور، این آمریکا نیست که می​تواند بر همه معادلات جهانی تأثیرگذار باشد.
کد خبر: ۷۱۰۲۵۲
پیروزی مقاومت فلسطین؛نزدیکتر شدن به پیچ بزرگ تاریخی

تغییر چنین فرایندی سال ها زمان برد تا به اکنون رسید. اکنونی که باعث شده است، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور قدرتمند و توانمند در زمینه​های گوناگون همه اهداف و برنامه​های آمریکا و غرب را به چالش بکشد و در مقابل چنین قدرت​هایی به پیروزی هم دست یابد.

دستیابی به دستاوردهای بزرگی همچون پیروزی در سوریه و ماندن بشار اسد، حمایت از مردم فلسطین در غزه و پیروزی در جنگ نابرابر 51 روزه رژیم صهیونیستی، جلوگیری از ایجاد اختلاف و فتنه در عراق با حمایت از روند قانونی انتخاب نخست وزیر در این کشور و بسیاری موارد دیگر، تأثیرگذاری جدی و راهبردی جمهوری اسلامی به عنوان کشوری که همواره از سوی آمریکا و رژیم اسرائیل تهدید و تحریم می​شود، قابلیت​های ویژه و منحصر به فرد ایران را نشان می​دهد.

اکنون آمریکا با کشوری روبرو است که باید در مقابل او همچون قدرتی توانمند و سرنوشت ساز در معادلات منطقه​ای و حتی بین المللی رفتار کند.

جمهوری اسلامی ایران برای دست یافتن به چنین جایگاهی، سختی​ها و دشواری های بسیاری را تحمل کرده است تا بتواند به عنوان کشوری مستقل و اسلامی تصمیم گیری کند و تصمیم سازی نماید.

این چنین پیروزی​هایی در مقابل رژیم اسراییل و آمریکا، نیازمند ابتکار، ذکاوت و معرفت است که در میان مقامات ارشد کشورمان به ویژه رهبری انقلاب به خوبی احساس می​شود.

رفتارها، عملکرد و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و در کنار آن و شاید مهمترین عامل، دیپلماسی دفاعی و نظامی نیروهای مسلح کشورمان که تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب، عمل می کنند باعث تغییر اهداف و برنامه​هایی شده است که غرب و آمریکا سال ها برای آن برنامه ریزی کرده​اند.

کاری که کشورهای عربی و سران سرسپرده آن در سال های گذشته از انجام آن کوتاهی می کردند، جمهوری اسلامی ایران توانست با درایت و هوشیاری خود انجام دهد و آن حمایت قاطع از مردم فلسطین به هر شکلی است.

شکست سنگین و خفت بار ارتش به ظاهر شکست ناپذیر رژیم صهیونیستی در جنگ 51 روزه، دستاورد بزرگی است که مردم فلسطین به خوبی درک می کنند حمایت های ایران اسلامی آن را رقم زده است.

چه در جنگ های پیشین و چه در جنگ 51 روزه که به تن دادن سران رژیم صهیونیستی به آتش بس نامحدود منجر شد، سران کشورهای عربی هیچ نقشی در حمایت از مردم فلسطین نداشتند و حتی اقدامات و سیاست های آنها علیه مقاومت اسلامی در منطقه بوده است.

همزمانی پذیرش این آتش بس و تحمیل شکست به تل آویو با سرنگونی پهپاد جاسوسی اسراییل که از سوی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران تکه تکه شد، پیام مهمی را به همراه داشت، پیامی که می گوید اسراییل دیگر آن رژیمی نیست که ادعا می کرد و تنها با چند موشک دست ساز هم هیمنه آن فرو می ریزد.

پیام ها و هشدارهای فرماندهان ارشد نیروهای مسلح کشورمان پس از سرنگونی پهپاد اسرائیلی «هرمس» که البته طبق اسناد و مدارک اعلام شده از یکی از کشورهای منطقه به پرواز درآمده، یکی از عوامل مهم پذیرش این آتش بس و تن دادن به خواسته های رژیمی است که امنیت او برای آمریکا و کشورهای غربی مانند نفس کشیدن برای آنها اهمیت دارد.

در واقع اکنون شیشه عمر این رژیم جعلی و جنایتکار در دستان جمهوری اسلامی ایران است و تا شکستن این شیشه عمر زمان زیادی باقی نمانده است.

هنگامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛«ما معتقدیم کرانه باختری نیز باید مانند غزه مسلح شود و کسانی که علاقه​مند به سرنوشت فلسطین هستند در این زمینه فعالیت کنند.» یک سخن راهبردی همراه با ایجاد نگرانی و وحشت برای صهیونیست​ها به همراه داشت. چنین مواضعی که عملیاتی هم می​شود بر روی تصمیم گیری​های آینده سران رژیم صهیونیستی و آمریکا تأثیرات بزرگی می​گذارد و باعث می​شود اینده تحولات منطقه به نفع جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد.

بهمن ماه سال 90 بود که حضرت آیت الله خامنه ای در جمع جوانان کشورهای مسلمان فرمودند؛«در پرتو تحقق وعده​های پروردگار، صهیونیست ها، شیطان بزرگ آمریکا و قدرت​های غربی امروز در مقابل بیداری اسلامی احساس ناتوانی می​کنند و این احساس ضعف و شکست هر روز بیشتر خواهد شد. قیام ملت های منطقه علیه دیکتاتورهای وابسته، جزئی از مبارزه بشریت با دیکتاتوری جهانی صهیونیست​هاست و جامعه بشری با پشت سرگذاشتن پیچ بزرگ تاریخی، از سیطره این دیکتاتوری خطرناک رها می​شود و این تحول عظیم بر اساس وعده صادق پروردگار، به آزادی ملت ها و حاکمت ارزش معنوی والهی منجر خواهد شد.»

محمد صفری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
كامران
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
۰
۰
در پاسخ به اقای كامیار باید بگم كه واقعیت همین است كه الان در حال وقوع است. این اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در به چالش كشیدن آمریكا و اسرائیل را نمی​بینید؟ آنها اگر توان داشتند دست به كار می​شدند اما می​دانند كه دست از پا خطا كنند تل آویو و حیفا با خاك یكسان می​شود. دیدگاه خودت را عوض كن و بیشتر مطالعه كن
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
۰
۰
كامیاران اگرچشمانشان را باز كنند می بینند واقعیت همان چیزی است كه مقام معطم رهبری با استفاده از وعده های قرآن كریم فرمودند: و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض...
به امید پیروزی نهایی اسلام بر كفر.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
۰
۰
همه چیز با صبر امكان بذیر است دم رهبری گرم

نیازمندی ها