اگر موهایتان چرب است نباید از شامپوهایی که مواد پاک‌کننده قوی دارند، استفاده کنید؛ بلکه بهتر است شامپوهای ملایم را به کار ببرید. استفاده مرتب از شامپوهای ملایم و ساده موهای‌تان را از چربی‌ها و آلودگی‌ها پاک خواهند کرد.
کد خبر: ۷۱۰۰۱۹
بهترین روش شستن موها

انتخاب بهترین مواد شوینده برای تمیز کردن سر بسیار مهم است اما نکته ای که بسیاری به آن توجه ندارند نوع شستن سر است. این در حالی است که شستن غیر اصولی موها می تواند به ریزش آنها کمک کند.

آب‌کشی اولیه با آب ولرم

در مرحله اول موهای خود را با آب ولرم و نیمه‌گرم آبکشی کنید. به این مرحله، آبکشی اولیه و یا پیش از شستشو گفته می‌شود که برای زدودن گرد و غبار و به طور کلی آلودگی‌های قابل حل در آب انجام می‌شود. هرگز از آب داغ استفاده نکنید، چون موجب تردی و شکنندگی موهایتان خواهد شد.

پخش کردن شامپو در کف دست

مقداری شامپو در کف دست خود بریزید و دست‌های خود را روی هم مالش دهید تا شامپو روی دست‌هایتان پخش شود. در واقع کف شامپو باید روی دست شما تشکیل شود. مقدار شامپو باید به‌ اندازه‌ای باشد که کف آن تمام موهای شما را بپوشاند. این کار را به آرامی انجام دهید و فشار زیادی را به موهایتان وارد نکنید.

ماساژ دادن شامپو روی پوست‌سر با نوک انگشتان

شامپو را روی همه جای سر پخش کرده و با نوک انگشتان تان به آرامی‌ شامپو را روی پوست‌سر و موهایتان ماساژ دهید.

دقت کنید که از ناخن‌ها استفاده نکنید و برای جلوگیری از گره خوردن و شکسته شدن مو این کار را به آرامی ‌و به صورت دایره‌ای انجام دهید. این کار را حداقل باید برای مدت سه دقیقه انجام دهید تا تمامی پوست سرتان ماساژ داده شود.

آب‌کشی نهایی

در این مرحله موی خود را به خوبی آبکشی نمایید تا هر گونه بقایای شامپو از لابه‌لای موی شما زدوده شود. باز هم تاکید می‌شود مو در حالت خیس نسبت به اصطکاک خیلی حساس است، بنابراین آن را در حالت خیس به سختی مالش ندهید.

همیشه در هنگام شامپو کردن موها پنج مرحله فوق را به یاد بیاورید تا تکرار این مراحل برای شما تبدیل به عادت شود.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
فرفری
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
۰
۰
دوست عزیز ما كه یك تار مو هم در سر نداریم چطور 5 مرحله فوق را اجرا كنیم ، در درج مطالب همه نوع اقشار را در نظر بگیرید لطفأ !
فردین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
۰
۰
دیگر نگران ریزش موی خود نباشید فقط به فكر قارچ باشید با این شامپو هایی كه ما داریم

نیازمندی ها