پلت‌فرم اتومبیل‌های برقی و هیبریدی رونمایی می‌شود

ابلاغ 4 راهبرد به خودروسازان

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مهلت خودروسازان برای تولید محصول با استاندارد یورو 4 به پایان رسیده و دیگر تمدید نمی شود.
کد خبر: ۷۰۹۴۸۲
مهلت خودروسازان برای تولید محصول با استاندارد یورو 4 پایان یافت

سعید متصدی امروز دوشنبه گفت: بر اساس مصوبه 10 اردیبهشت 1393 هیات دولت، خودروسازان مکلف شده بودند تمام محصولات خود را از اول شهریور با استاندارد یورو 4 تولید کنند و اکنون این مهلت به پایان رسیده است و دیگر تمدید نمی شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه هیات دولت، خودروسازان موظف شده بودند سنسورهای اکسیژن را بر روی خودروها نصب کنند و دوم اینکه سیستم «EODB» را در تولیدات خود فعال کنند که این کار انجام شده است.

متصدی گفت: EODB سیستم کنترل کننده ویژگی های خودرو به منظور پایداری استانداردهای یورو 4 است، بعد از اینکه خودرو مسافتی را طی کرد این سیستم اعلام می کند که خودرو استاندارد یورو 4 را رعایت کرده است یا خیر.

وی افزود: همچنین با استفاده از این سیستم می توان وضعیت کاتالیست های موجود در خودرو را بررسی کرد و زمان تعویض آنها تعیین می شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش آلاینده ها، خودروسازان از اول سال جاری خروجی خودروها (اگزوز) را بر اساس استاندارد یورو 4 تولید کردند که مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی افزود: اکنون خودروسازان اقدامات سه گانه ذکر شده را بر روی تولیدات خود انجام داده اند و سازمان حفاظت محیط زیست از اول شهریورماه اقدام به آزمایش خودروها با استاندارد یورو 4 کرده است و تا یک ماه آینده میزان مطابقت خودروها با این استاندارد را اعلام می کند.

متصدی گفت: اکنون خودروهایی که تولید می شوند دارای استاندارد یورو 4 هستند و با هماهنگی که با نیروهای پلیس انجام داده ایم، از این پس اگر خودرویی فاقد استاندارد یورو 4 باشد شماره گذاری نمی شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها