معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به روند حرکت به سمت سالمندی و لزوم برنامه‌ریزی برای آینده از همه سالمندان بالای 60 سال هرچند مشکلی نداشته باشند، خواست برای ثبت آمار و نیازسنجی به مراکز بهزیستی مراجعه کنند.
کد خبر: ۷۰۸۵۹۵
سالمندان بالای 60 سال به بهزیستی مراجعه کنند

دکتر یحیی سخنگویی، با بیان اینکه در حال حاضر بهزیستی حدود 23 هزار سالمند را در مراکز روزانه و شبانه خود تحت پوشش دارد، گفت: جامعه به سمت سالمندی حرکت می‌کند و اگر برنامه‌ریزی مناسبی در این امر صورت نپذیرد، در آینده‌ای نزدیک با سونامی سالمندی مواجه خواهیم شد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به روند حرکت به سمت سالمندی و لزوم برنامه‌ریزی برای آینده از همه سالمندان بالای 60 سال هرچند مشکلی نداشته باشند، درخواست می‌کنیم که به مراکز بهزیستی مراجعه کنند؛ در این صورت موفق خواهیم شد آماری از سالمندان جامعه به دست بیاوریم. البته خوب است این مراجعه بتدریج صورت پذیرد تا بتوانیم ضمن شناسایی مشکلات سالمندان از آمارهای به دست آمده نیز برای تنظیم سیاست‌ها استفاده کنیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اگر در این مراجعات مشخص شود سالمندی دارای مشکل یا بیماری است، کمیسیون پزشکی برای وی تشکیل و نیازهایش تشخیص داده می‌شود، گفت: البته بسیاری از سالمندان از سلامت جسمانی برخوردارند، اما ممکن است نیاز برخی دیگر در حد تهیه سمعک یا ویلچر باشد و یا فراتر از آن. ( ایسنا )

newsQrCode
برچسب ها: بهزیستی سالمندان
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها