برنامه زمان‌بندی تغییر نمی‌کند

زمان قطع آب مشترکان پرمصرف‌ تهران؛ نیمه شهریور

وزارت نیرو: فعلا هشدار می‌دهیم

جزئیات شناسایی مشترکان پرمصرف آب

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه برخی مشترکان آب کشور با مصرف خارج از الگو باعث صدمه به دیگران می شوند، گفت: پرمصرف‌ها به راحتی قابل شناسایی هستند، اما فعلا سیاست وزارت نیرو این است که از طریق هشدار، یادآوری و تذکر، اقدام کند.
کد خبر: ۷۰۸۵۴۴
جزئیات شناسایی مشترکان پرمصرف آب

ستار محمودی درباره تاثیر تصمیم گیری های اخیر در مورد قطعی آب مشترکان پرمصرف در برخی کلانشهرها مانند تهران و اصفهان گفت: در برخی شهرها مانند تهران دو نوع محدودیت در بخش آب داریم که یک بخش آن کشش شبکه آبرسانی است.

قائم مقام وزیر نیرو افزود: محدودیت دیگر در آبرسانی به پایتخت، محدودیت منابع آبی است بنابراین محدودیت منابع آبی در تهران طی تابستان و پاییز امسال برجسته تر می شود.

محمودی گفت: وقتی مصارف بالا می رود، شبکه با مشکلاتی در آبرسانی مواجه می شود که این موضوع باعث خواهد شد تا در برخی محله ها حتی با وجود منابع آب در شبکه، امکان آبرسانی وجود نداشته باشد.

وی افزود: بیشترین مشکل در محدود شدن منابع آبی را کسانی به وجود می آورند که مصارف بالاتریی دارند و متاسفانه مصارف در این بخش مازاد بر نیاز صورت می گیرد و تلفات آب ایجاد می شود بنابراین در این شرایط باید به روش های مختلف به مشترکان پرمصرف هشدار داد و هدف ما این است که چون با مشترکان داد و ستد متقابل داریم بتوانیم به یک تعامل بلندمدت دست یابیم، ولی با این حال برخی هستند که واقعا دیگر رعایت نمی کنند و این موضوع به دیگران صدمه می زند.

قائم مقام وزیر نیرو با تاکید بر اینکه این دسته از مشترکان به راحتی قابل شناسایی هستند، افزود: ما تاکنون بیشتر سعی کرده ایم با تذکر و یادآوری به سمت کاهش مصرف آب برویم و در حال حاضر نیز بیشترین سیاست وزارت نیرو در این بخش است.

به گفته محمودی، در حال حاضر بیشتر هشدارهایی که درباره لزوم کاهش مصرف آب داده می شود از این ناحیه است.

اخیرا و از مردادماه سال جاری مقامات آب و فاضلاب استان تهران اعلام کردند اشتراک آب مشترکان پرمصرف که شناسایی شده اند را قطع خواهند کرد و برخی شهروندان تا 20 برابر یک مشترک عادی مصرف آب دارند.

تا کمتر از نیمه شهریورماه امسال به مشترکان پرمصرف تهرانی که بین 50 تا 200 مترمکعب در ماه مصرف آب دارند هشدار داده شده است که نسبت به اصلاح رفتار مصرفی خود اقدام کنند. پس از آن تصمیمات جدیدی درباره قطع انشعاب آب مشترکان پرمصرف که به گفته مقامات آبفای تهران بیش از 3 هزار مشترک هستند، اتخاذ خواهد شد.

طی روزهای گذشته مسئولان آبفای استان اصفهان نیز دستور کار مشابهی مانند پایتخت را در دستور کار خود قرار داده اند و اعلام شده آب مشترکان پرمصرف در کلانشهر اصفهان نیز قطع می شود. اصفهان در حال حاضر، در کنار کرمان به عنوان دو شهر بزرگ کشور هستند که در وضعیت قرمز آبی قرار دارد.

سال آبی امسال (ابتدای مهرماه 92 تا مهر 93) یکی از بدترین سال های آبی در کشور بوده که میزان بارندگی ها کاهش محسوسی داشته و با افت ذخایر آبی در سدهای کشور، بسیاری از استان ها درگیر محدودیت جدی منابع آبی شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها