رئیس کل بانک مرکزی گفت: اگر بانک ها از مصوبات شورای پول و اعتبار یا مقررات بانک مرکزی پیروی نکنند ممکن است بطور دائم از مدیریت بانکی کنار گذاشته شوند .
کد خبر: ۷۰۷۵۹۱
سیف: امکان انفصال از خدمت دائم مدیران متخلف بانکی

ولی الله سیف در گفت​وگو با واحد مرکزی خبر افزود: در چند مورد شورای پول و اعتبار مدیران بانکی را بطور دائم از مدیریت بانکی منفصل کرده است.

وی هشدار داد: بانک ها اگر در اعطای وام یا قبول سپرده نرخهای مصوب شورای پول و اعتبار را رعایت نکنند با مشکل جدی مواجه می شوند.

رئیس کل بانک مرکزی درخصوص نامه اخیر او و وزیر مسکن به رئیس جمهور درباره وام خرید مسکن گفت: این نامه نتیجه مشترک پیشنهاد بانک مرکزی و وزارت مسکن است و به جهت آنکه وام خرید مسکن برای گروه های هدف باید با نرخ سود کمتری اعطا شود نیاز به حمایت ویژه دولت داشت.

سیف بطور مستقیم صحبتی از کاهش نرخ سود بانکی نکرد اما گفت : بطور منطقی با کاهش تورم نرخ سود بانکی باید متناسب شود و در جلسه شورای پول و اعتبار بطور ویژه این موضوع بررسی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
كیوانی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
۰
۰
بسیاری از بانكهای خصوصی در كشور كه سبقه دولتی هم دارند سعی دارند با كم كردن(ادغام) شعب خود به سوی تجاری شدن پیش رفته و هدف متعالی خود را از بانكداری اسلامی كسب سود می دانند و بس. حذف ربا و ارائه خدمات به اقشار جامعه در لیست اهدافشان نیست.آیا این اصول: تجاری ساختن و بنگاه داری و شركت داری بانكها-رقابت جهت كسب سود بیشتر به هرقیمت و تشكیل شركت شرخری برای بازپس گیری تسهیلات آنهم از هر راه و از هر روشی!!!! و ... اصول منطبق با بانكداری اسلامی است؟ اگر هست پس چرا مرتب از بانكداری اسلامی سخن به میان می آورید و اگر هم نیست آیا جای این فعالیت ها در مملكت اسلامی است؟ واقعاً فكر می كنید امكان برخورد با مدیران متخلف بانكی را دارید؟: بسم الله.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
۰
۰
اگه بانكداری اسلامی فعال بشه هیچ راهی به جز درستكاری وشفافسازی ونه غرض ورزی لازمه آن است مگه فقط بانك ها این وظیفه را دارن مسلمانی و اسلامی بودن زحمت داره مشقت داره برخورد داره درعوض پایانش سلامتی و رستگاری اجتماع را در پی داره .نه؟
م.الف
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
۰
۰
سیف جان استعفا بده
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها