فرمانده انتظامی ورزقان خبر داد:

دستگیری 8 قاچاقچی اشیاء عتیقه

جانشین فرماندهی انتظامی گلستان از انهدام بزرگترین باند قاچاق عتیقه در این استان خبر داد و گفت: در این عملیات 737 قلم شی باستانی و عتیقه با قدمت 3800 ساله کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۷۰۷۰۸۹
انهدام بزرگترین باند قاچاق عتیقه در گلستان

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اکبر جاویدان روز دوشنبه درباره این عملیات اظهار کرد: با اطلاعات رسیده به نیروی انتظامی شهرستان علی آبادکتول مبنی بر فعالیت فردی با هویت مشخص در زمینه حفاری غیرمجاز، موضوع به صورت جدی در دستور کار انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات و هماهنگی با مراجع قضایی، منزل فرد مورد نظر بازرسی شد که در این بازرسی تعداد یک زنگوله باستانی و یک دستگاه گنج یاب و مقادیری مواد مخدر کشف شد.

وی اضافه کرد: پس از دستگیری این فرد و انجام تحقیقات مقدماتی مشخص شد که وی سه قطعه از اشیای عتیقه را به فردی در شهرستان گنبدکاووس فروخته است که بلافاصله با هماهنگی مراجع قضایی تیم ویژه ای به گنبدکاووس اعزام شد.

سرهنگ جاویدان ادامه داد: پس از بازدید از واحد صنفی و منزل مسکونی فرد مورد نظر، 737 قطعه انواع اشیای عتیقه کشف و ضبط شد که بر اساس اعلام کارشناسی میراث فرهنگی قدمت این آنها 3800 سال تخمین زده می شود.

جانشین فرماندهی انتظامی گلستان گفت: افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها