فرجی دانا اولین وزیر دولت روحانی است که استیضاح می​شود

استیضاح وزیر علوم ​آزمون پایبندی ​به​ قانون

سخنگوی دولت درپایان نشست هیات وزیران با اشاره به تعامل وهمکاری خوب دولت و مجلس اظهار امیدواری کرد نمایندگان مجلس رای اعتماد دوباره ای به فرجی دانا که شخصیتی فهیم و دانشمندی است ، بدهند.
کد خبر: ۷۰۶۶۸۵
امیدواریم مجلس رای اعتماد دوباره​ای به فرجی دانا بدهد

محمد باقر نوبخت در گفت و گو با واحد مرکزی خبر افزود : با توجه به تصمیمی که دولت برای شروع به کار به هنگام دانشگاه ها و واحد های آموزشی دارد و شرایطی که الان بوجود آمده و نکته هایی که برای برخی نمایندگان محترم درخصوص عملکرد وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری حاصل شده است ، فکر می کنم انشاءا.. با درایت مجلس که تا الان درهمه امور کمک کار دولت بوده ، در آغاز اولین سالگرد دولت باز هم اجازه نخواهند داد دانشگاه ها بدون وزیر علوم اداره شود.

وی گفت : در سال فرهنگ که مقام معظم رهبری به مسائل و مباحث فرهنگی اشاره دارند این انتظار هست با توجه به گستردگی کار وزارت علوم، مجلس محترم این فرصت را مجددا فراهم کند و این شائبه ای که ممکن است پیش آید که مجلس محترم حتی 9 ماه به یک وزیر فرصت نداد و زمینه استیضاح او را فراهم کرد، برطرف کند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: با رای اعتماد مجدد نمایندگان مجلس به وزیر علوم که شخصیت فهیم ودانشمندی است و مقبولیت کافی در بین استادان محترم ودانشجویان دارد ، می شود امیدوار بود مردم ایران اسلامی همچون گذشته شاهد همکاری بین دولت و مجلس و همچنین دولت و مجلس با قوه قضائیه باشند که آثارش ارائه خدمت به مردم شریف وبزرگوار باشد.

نوبخت همچنین با اشاره به بیست وچهارم مرداد سالروز آغاز به کار رسمی دولت یازدهم گفت : براساس تقسیم کار میان اعضای دولت قرار شد در مدت دو هفته گزارش های لازم به مردم شریف و فهیم ایران ارائه شود .

سخنگوی دولت افزود: در سالی که برای دولت گذشت شاید مهم ترین دستاورد، تعامل دولت با قوای دیگر بود و در این ارتباط تعامل وهمکاری بین دولت و مجلس سبب شد مجلس در سال گذشته با درخواست دولت در زمینه اصلاح بودجه سال 92 موافقت وهمچنین لایحه بودجه سال 93 را به هنگام تصویب کند .

وی افضافه کرد:موافقت با لایحه یک فوریتی اصلاحیه نظام بودجه ریزی کشور درهفته گذشته و همچنین لایحه رفع موانع تولیدکه امروز با رای بسیار ارزنده ای در مجلس تصویب شد، دو اقدام سنجیده و مناسب نمایندگان مجلس در جهت کمک به دولت است که با این اقدامات این امکان دراختیار دولت قرار داده شد تا فضای بسیار خوبی برای کشور واقتصاد ایران بوجود آورد به طوری که در این فاصله حداقل رشد منفی اقتصادی 6.8 درصدی کشور به حدود منفی 1.9 درصد و نرخ بیکاری نقطه به نقطه از 44 درصد به حدود 14 درصد کاهش یافت و هم اکنون همت دولت برای رفع رکود و رونق اشتغال در سایه این صمیمیت مجلس به انجام رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها