افزایش 20 درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس شهر تهران برای سال تحصیلی 94 ـ93 روز گذشته به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.
کد خبر: ۷۰۶۶۰۴
تصویب افزایش 20 درصدی نرخ سرویس مدارس

به گزارش فارس، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران دراین باره گفت: لایحه افزایش کرایه سرویس مدارس از سوی شهرداری به شورا ارائه شد و با توجه به معیشت شهروندان و رضایت رانندگان مورد بررسی کارشناسی کمیسیون‌های عمران و حمل و نقل و اقتصادی و برنامه و بودجه قرار گرفت.

ابوالفضل قناعتی با بیان این‌که نرخ جدید این کرایه‌ها از دو ماه آینده قابل اجراست، اعلام کرد: تصمیم دو کمیسیون افزایش حداکثر 20 درصد بود؛ در حالی که پیشنهاد شهرداری افزایش حدود 25 درصد بوده است.

احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز تصریح کرد: موضوع مورد تاکید شورای شهر، نظارت بر عملکرد سرویس‌ها، کیفیت خودروها، صلاحیت رانندگان و مناسب بودن نرخ‌ها بوده است که مقرر شد از سوی آموزش و پرورش و تاکسیرانی شهرداری تهران انجام شود.

وی با تاکید بر این‌که باید همه خودروهای سرویس مدارس برچسب شناسایی داشته باشند، گفت: درباره سرویس‌های مدارس، هماهنگی‌های لازم با راهنمایی و رانندگی انجام شده است.

دنیامالی از ثابت نبودن نرخ‌های تعیین شده خبر داد و تصریح کرد: این نرخ‌ها براساس مسافت تعیین می‌شود. همچنین در این دوره نظارت بیشتری بر سرویس مدارس صورت گرفته و مراقبت‌های ویژه درباره سرویس مدارس دانش‌آموزان دبستانی و پیش‌دبستانی با هدف کاهش سوانح انجام می‌شود.

اسماعیل دوستی، نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان این‌که این طرح در نهایت 10 درصد از دانش‌آموزان را دربر می‌گیرد، افزود: با توجه به این‌که 90 درصد دانش‌آموزان و دانشجویان از دیگر وسایل حمل و نقل برای رسیدن به مراکز آموزشی خود استفاده می‌کنند، باید مصوبه شورا درخصوص ارائه بلیت اتوبوس و مترو به صورت نیم‌بها برای این قشر پیگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها