یک متخصص قلب و عروق با اشاره به این که ایرانی‌ها به جای روزانه چهار گرم نمک، روزی ۱۷ گرم نمک مصرف می‌کنند که در نتیجه ۲۵ درصد فشار خون بالا و ۳۰ درصد اختلال چربی دارند، گفت: اما چربی‌های پسته، گردو، بادام و فندق برای قلب مفید است و بیماران قلبی نباید از مصرف این دسته خوراکی‌ها غافل شوند.
کد خبر: ۷۰۶۱۱۴
چربی گردو و بادام؛ مفید برای قلب

به گزارش فارس، محمد جواد زیبایی‌نژاد، متخصص بیماری‌های قلب و عروق و رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: مطالعات انجام شده در زمینه روغن‌های موجود در برخی از مواد غذایی مانند روغن پسته، فندق، بادام، گردو و کنجد نشان می‌دهد این مواد غذایی از بروز سکته‌های قلبی جلوگیری می‌کند و چربی‌های مضر خون را کاهش می‌دهد.

در این راستا روغن ماهی که دارای اسید چرب امگا3 است و روغن دانه‌ها که حاوی اسید چرب امگا 6 و نیز چربی چندغیراشباع است، باید بیشتر از دیگر روغن‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی تأکید کرد: مصرف هفتگی ماهی، مصرف روزانه میوه و سبزیجات تازه، استفاده از گوشت‌های تازه بدون چربی یا کم‌چربی، استفاده نکردن از سوسیس و کالباس، خیارشور و ترشیجاتی که میزان زیادی نمک دارد، همچنین پرهیز از استفاده از شکر و نوشابه‌های گازدار و صنعتی از جمله راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها