رییس سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد:

جریمه صدها میلیاردی برای خودروسازان متخلف

رییس سازمان تعزیرات حکومتی با انتقاد از دستگاه های مسئول در برخورد با گران فروشی گفت: در بحث خودرو پرونده هایی در تعزیرات حکومتی رسیدگی و جریمه های صدها میلیاردی صادر شد.
کد خبر: ۷۰۵۱۷۵
جریمه صدها میلیاردی برای خودروسازان متخلف

علی مژدهی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: طی سال های اخیر به دلیل بروز تحریم قیمت ها هفتگی تغییر می کرد که تغییر قیمت ها نوساناتی را در بازار ایجاد کرده بود. خوشبختانه در دولت جدید با توجه به مذاکرات هسته ای تلاش می شود که این تحریم ها برداشته شود و بازار به ثبات برسد.

وی افزود: نظارت و بازرسی تنها بر عهده ما نیست و سازمان تعزیرات حکومتی حلقه آخر در برخورد با گران فروشی آرزو داریم یک بازار اسلامی و بدون تخلف داشته باشیم.

مژدهی با انتقاد از دستگاه های دیگر در برخورد با تخلفات، گفت: نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، اصناف و وزارت صنعت،معدن و تجارت آنچنان که باید در این زمینه همکاری ندارند و چندی قبل ما خودمان به تنهایی بازار شهرستانی را در تهران ساماندهی کردیم.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی سپس به ساماندهی بازار مرکزی میوه و تره بار در تهران اشاره کرد و افزود: برخی افراد در این بازار میوه را از کشاورز با حداقل قیمت خریداری کرده و آن را دست به دست میان خودشان معامله و حدود 30 تا 40 درصد قیمت میوه را افزایش می دادند. ما برای برخورد با این افراد و ساماندهی میدان میوه و تره بار طرحهایی را اجرا کردیم که علیه ما جوسازی کرده و حتی با ماموران ما درگیر شدند. هیچ بازاری به اندازه بازار تهران پرسود نیست.

مژدهی با اشاره به اینکه سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی و صدور حکم است، گفت: ما هر روز صبح 20 تا 30 شعبه خود را در تعزیرات حکومتی تعطیل کرده و گشت های سازمان را با بازرسان وزارت بهداشت، اصناف و دخانیات همراه می کنیم تا با حضور فیزیکی در محل مشکلات را بررسی و به آن رسیدگی کند. این کار باعث تعطیلی برخی شعب ما در سازمان شده است.

وی به پرونده های رسیدگی شده به این سازمان اشاره کرد و افزود: در بحث خودرو پرونده ای با صدها میلیارد تومان جریمه در این سازمان رسیدگی شد همچنین پرونده هایی کلانی در حوزه لبنیات و پتروشیمی داشتیم.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در برخی موارد ما به تذکر اکتفا می کنیم برای نمونه در بازار تجریش به متخلفین تذکر دادیم و پس از مدتی وضعیت این بازار خوب شد.

مژدهی درباره بازرسان افتخاری تعزیرات حکومتی نیز گفت: ما به این افراد بازرس نمی گوییم زیرا بازرس شدن مقدماتی دارد. ما در رسیدگی به پرونده ها از اخبار و اطلاعات مردمی استفاده می کنیم و این موضوع مورد تاکید وزیر دادگستری نیز هست.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شیخعلی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
۰
۰
مرد اول گرانی خودرو ، وزیر ... صنعت ، معدن و تجارت آقای نعمت زاده است. ایشان را جریمه كنید كه خیییییییییییییلی از گرانی خودرو لذت میبرد تا واقعا دین خود را به مردم ادا كرده باشید.

نیازمندی ها