مادری از خون دخترش گذشت تا مدرسه‌ای ساخته شود و دانش‌آموزان زیادی بتوانند از امکانات آموزشی بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۷۰۴۶۵۰
مادری که مادرانه بخشید

ماجرای داغدار شدن این مادر که اهل استان قزوین است، به هفت سال پیش و به زمانی برمی‌گردد که دختر او در یکی از دانشگاه‌های یزد مشغول تحصیل بود، اما در این مدت به قول معروف همه چیز بر وفق مراد نگذشت، زیرا سال 1386 حادثه‌ای اتفاق افتاد که در جریان آن دختر این مادر قزوینی در یزد جانش را از دست داد.

به این شکل پرونده‌ای برای رسیدگی به این حادثه تشکیل شد و براساس شواهد موجود قاضی دادگاه رای به قصاص متهم پرونده داد.

از آن سال‌ تا چند روز پیش روال عادی پرونده طی شد و کار به جایی رسید که قضات دیوان عالی کشور نیز حکم قصاص متهم پرونده را تائید کردند.

به این ترتیب پرونده برای اجرای احکام به دادگستری فرستاده شد، اما در لحظات آخر مادر قزوینی تصمیمی گرفت که بار دیگر از خودگذشتگی مادران را به تصویر کشید، زیرا با این که قصاص حق هر ولی دمی است، مادر قزوینی از این حق قانونی خود چشم‌پوشی کرد تا روند آموزش و ادامه تحصیل برای دانش‌آموزان ناصرآباد قزوین بهبود پیدا کند البته نباید در این تصمیم خیرخواهانه از تلاش‌ها و مشورت‌های نیکوکارانی گذشت که با این مادر داغدیده برای گرفتن تصمیم درست مشاوره دادند. زیرا به این شکل او توانست تصمیم درستی بگیرد و شانس زندگی دوباره را به قاتل فرزندش بدهد.

افزون بر این، مادر قزوینی می‌خواهد با پول دیه دخترش، مدرسه نیمه‌کاره «دانش» ناصرآباد قزوین را تکمیل کند.

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، اکنون عملیات اجرایی تکمیل مدرسه نیمه‌تمام دانش ناصرآباد قزوین به همت این مادر مهربان با مبلغ 500 میلیون تومان و با نظارت اداره کل نوسازی مدارس آغاز شده و قرار است برای مهر امسال تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین شود.

آوید طالبیان - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها