نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده ای از طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور محدودیت تعداد فرزندان در پرداخت بیمه تامین اجتماعی، حقوق را برداشتند.
کد خبر: ۷۰۳۹۳۲

محدودیت تعداد فرزندان برای بیمه و حق اولاد برداشته شد

در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی جزئیات طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

بر این اساس نمایندگان با تصویب ماده ای از این طرح مقرر کردند موارد آموزشی و ضروری در راستای حفظ سلامت والدین و کدک از شمول این قانون مستثنی است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است مصادیق این ماده و تبصره ماده یک مربوط به تعیین موارد تهدید سلامت را ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون تدوین و ابلاغ کند.

علاوه بر این با تصویب ماده دیگری وزارت بهداشت موظف شد مدیریت برنامه سلامت باروری و فرزندآوری را در راستای اجرای سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری استمرار دهند و آن را بهبود بخشد.

همچنین بر اساس ماده دیگری دولت مکلف شد از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون عبارت «حداکثر سه فرزند» را از قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون تنظیم خانواده و جمعیت و قانون اصلاح تنظیم خانواده و جمعیت و قانون تامین خدمات درمانی مستخدمین دولت حذف کند.(مهر)

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها