رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های شیطانی آمریکا به همراه عملکرد گروه‌های جاهل که به نام اسلام تیغ بر اسلام و مسلمانی می‌کشند مانند دو لبه یک قیچی، حیات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مسلمانان را پاره پاره می‌کنند.
کد خبر: ۷۰۳۸۶۳
آقای اوباما برای سیاست‌های متناقض آمریکا پاسخ دهد

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (نوزدهم مردادماه 93) گفت: در شرایط امروز، سیاست‌های ضدمردمی و ضداسلامی غرب به ویژه امریکا به همراه رفتارهای گروه‌های نادان و تندرو جهان اسلام را دچار بحران و هرج و مرج کرده است.

وی ادامه داد: امروز از لیبی تا یمن شاهد فضایی آشفته و پر از شقاوت و خونریزی است و آنچه که بی‌ارزش شده، جان مسلمانان، امنیت و آسایش و آینده آنان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سیاست‌های شیطانی امریکا به همراه عملکرد گروه‌های جاهل که به نام اسلام تیغ بر اسلام و مسلمانی می‌کشند مانند دو لبه یک قیچی، حیات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مسلمانان را پاره پاره می‌کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی نیز فرصت را غنیمت شمرده و وحشیانه‌ترین رفتار را علیه ملت فلسطین روا می‌دارد، اما جالب‌ترین بخش این تراژدی، موضع‌گیری‌ها و رفتار دولت امریکاست که در میان تلخ‌ترین حوادث روزگار طنزترین است.

وی افزود: بیش از چهل ماه است که مردم سوریه اعم از سنی، علوی، مسیحی، شیعی و دروزی تحت فشار و کشتار تروریست‌ها از جمله داعش شرایط بسیار سختی را تحمل می‌کنند، در این مدت دولت امریکا یکسره از تروریست‌ها حمایت کرده است. نه آوارگی مسیحیان و تخریب مراکز دینی آنان و سایرین برایش اهمیت داشته و نه شقاوت و خونریزی تروریست‌ها عواطف آقای اوباما را جریحه‌دار کرده است.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: آقای اوباما باید پاسخی برای رفتارها و سیاست‌های متناقض دولت امریکا داشته باشد که اگر این کشور طرفدار مسلمانان است، چرا وقتی تروریست‌ها به سامرا، موصل، انبار و تکریت حمله کردند و موجب آوارگی هزاران نفر شدند، مراکز دینی شیعه و سنی را تخریب کردند، واکنشی نشان نداد.

لاریجانی ادامه داد: امریکا اگر حامی کردها است، چرا آوارگی هزاران نفر از آنان را که پس از اشغال موصل انجام شد تحمل کرد، اگر پشتیبان مسیحیان است چرا در واکنش به بلایی که تروریست‌ها بر زنان و مردان مسیحی در موصل و شهرها آوردند، هواپیما نفرستاد.

وی افزود: امریکا اگر طرفدار حقوق بشر است چرا در مقابل 70 سال جنایت رژیم صیهونیستی علیه ملت فلسطین، چهل ماه فجایعی که تروریست‌ها در سوریه مرتکب شدند، چند ماه کشتار و آوارگی مردم غرب و شمال عراق چشم‌های خود را بسته و ساکت است که غالباً نیز از آنها حمایت می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واقعیت این است که دولت امریکا نه طرفدار شیعه و سنی، مسیحی، ایزدی، کرد یا عرب و یا به طور کلی حقوق انسان و بشر نیست، پرونده این دولت سیاه‌تر از این حرف‌هاست.

لاریجانی خاطرنشان کرد: آن روز که صدام حسین بمب‌های شیمیایی را بر سر مردم حلبچه و سردشت ریخت و هزاران نفر را قتل‌عام و مجروح کرد، دولت امریکا نه تنها محکوم نکرد بلکه به حمایت از این جنایت ضدبشری صدام پرداخت. آیا مردم حلبچه و سردشت کرد و سنی نبودند؟

وی افزود: هنگامی که در سال 1369 صدام حسین با حمایت امریکا دست به کشتار شیعیان زد و گورهای دسته‌جمعی فراوانی را از اجساد زنان، مردان و کودکان شیعه عراق پر کرد، دولت امریکا نگاهی همراه با رضایت بر چهره داشت و پس از اشغال عراق هزاران جوان سنی و شیعه را به بهانه‌های واهی در زندان‌های ابوغریب و... تحت سخت‌ترین شکنجه‌ها به زنجیر کشید. چشم‌ها را بر فجایعی که بر مسیحیان سوریه به دست تروریست‌ها گذشت، بست چون منافع امریکا در حمایت از تروریست‌ها بود.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: این اقدامات امریکا در حالی بود که دولت و ملت ایران در حلبچه، سردشت در جنوب و مرکز عراق، سوریه، لبنان و فلسطین و افغانستان به کمک مظلومان اعم از شیعه، سنی، مسیحی، کرد، عرب و دروز شتافت.

لاریجانی خاطرنشان کرد: امریکا با اعزام چند هواپیما به بهانه کمک‌رسانی یا هدف قرار دادن تروریست‌ها می‌خواهد دست‌های خون‌آلود خود را در فجایع ضدبشری خود در فلسطین، سوریه، لبنان، عراق و ایران بشوید و این خوابی است که تعبیر نخواهد شد.

وی افزود: امروز عصر بیداری ملت‌هاست، نقاب از چهره غرب به ویژه امریکا فرو افتاده، دولت و ملت ایران همواره کنار مظلوم بوده‌اند و در عراق نیز همانگونه که رهبر معظم انقلاب و مراجع نجف به آن اشاره داشتند حامی حقوق همه آحاد ملت عراق بوده و هست. روابط صمیمانه ما با افراد اهل تسنن، شیعیان و مسیحیان اعم از آشوری، کلدانی و یا مردم ایزدی‌مسلک اظهر من الشمس است.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: آیا جز ایران از ابتدا تاکنون از دولت اقلیم در اربیل حمایت کرده است؟ روزی که آن همه مخالف داشتند تنها ایران کنار آنها ایستاد. آیا جز ایران و مرجعیت نجف، از تدوین قانون اساسی توسط نمایندگان برگزیده مردم عراق کس دیگری حمایت کرد؟ آیا دولت امریکا با همه توان، مخالف برگزاری انتخابات و برقراری دموکراسی نبود؟ این ایستادگی ما بود که سیاست امریکا را با شکست مواجه کرد و امروز در عراق دموکراسی حاکم شده است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: همیشه به دوستان خود در عراق چه در بغداد و چه در اربیل توصیه‌های برادرانه مبنی بر حفظ وحدت، ورعایت حقوق همه آحاد ملت داشته‌ایم، گرچه سیاست ایران عدم مداخله در امور همسایگان است اما از آنجایی که روابط بسیار عمیقی میان ملت ایران و عراق وجود دارد از سر صمیمت، برادری و خیرخواهی دیدگاه‌های خود را با آنان در میان گذاشتیم.

وی افزود: به آقای اوباما توصیه می‌کنم که برای پرت کردن حواس ملت‌های منطقه و جهان از جنایاتی که در فلسطین به دست صهیونیست‌ها مرتکب می‌شوند راهی دیگری را بجویند. شاید هالیوود بتواند کمک بیشتری به امریکا کند تا چند هواپیمای نظامی ارتش امریکا در بمباران اربیل.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها