مدیرعامل آبفای استان تهران از قطع آب مشترکان پرمصرف از فردا (شنبه) بین ساعت ۱۰ تا ۱۷ خبر داد.
کد خبر: ۷۰۳۲۸۱
قطع آب پرمصرف‌های تهرانی از روز شنبه ۱۰ صبح

به گزارش تسنیم، محمد پرورش گفت: از فردا (شنبه)، آب آشامیدنی ٣٠٠٠ مشترک که بالاتر از ٥٠ مترمکعب در یک دوره مصرف دارند از ساعت ١٠ تا ١٧ قطع می‌شود. این دسته از مشترکان تقریبا 2.5 برابر متوسط مصرف شهر تهران که حدود ٢٠ مترمکعب در یک دوره است آب مصرف می‌کنند.

در چند ماه گذشته از سوی آبفای استان تهران برای ٧٠٠ هزار مشترک پرمصرف اخطار کتبی ارسال شده است.

پرورش افزود: از ٧٠٠ هزار مشترک پرمصرف، حدود ٩٠٠٠ مشترک بالاتر از ٤٠ مترمکعب و ٣٠٠٠ مشترک نیز بالاتر از ٥٠ مترمکعب در یک دوره آب شرب مصرف کرده‌اند.

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: هم‌اکنون قطع آب به‌ صورت موردی و مقطعی است، اما اگر مصرف بالا همچنان ادامه یابد با دریافت مجوزهای قضایی برای قطع کامل آب این مشترکان اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به کمبود شدید منابع آبی در استان تهران و این‌که تاکنون قطع آب هیچ‌یک از مشترکان به‌دلیل مصرف بی‌رویه نبوده است، افزود: قطعی‌های موردی آب به‌سبب خرابی‌های شبکه بوده است و هیچ‌یک از آنها جنبه تنبیهی نداشته است.

پرورش با بیان این‌که در حال حاضر قطع آب مشترکان با مصرف زیر ٥٠ مترمکعب در دستور کار قرار نگرفته است، اضافه کرد: قطع موردی و مقطعی آب در مراحل بعدی برای مشترکانی که مصرف بین ٢٠ تا ٥٠ مترمکعب دارند اعمال خواهد شد.

به‌گفته وی، حدود ٧٠ درصد از مشترکان خانگی تهرانی زیر ٢٠ مترمکعب آب مصرف می‌کنند.

این مقام مسئول در مورد وجود جریمه نقدی برای مشترکان پرمصرف گفت: در حال حاضر ما مجوز چنین اقدامی را نداریم و فقط می‌توانیم از سیستم تنبیهی قطع آب استفاده کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها