وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: هفته آینده لایحه اصلاح بودجه با موضوع پرداخت همه مطالبات پیمانکاران پروژه‌های عمرانی از طریق اوراق صکوک اجاره تقدیم مجلس می‌شود.
کد خبر: ۷۰۳۰۰۵
پرداخت مطالبات 20 هزار میلیارد تومانی پیمانکاران با اوراق قرضه اسلامی

‌به گزارش فارس، عباس آخوندی‌ با اشاره به این‌که در برنامه دولت برای خروج از رکود‌، پرداخت مطالبات پیمانکاران مدنظر قرار گرفته است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در صورت تصویب لایحه مذکور حدود 20 هزار میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران از طریق انتشار اوراق صکوک به اجاره پرداخت شود.

وی با اشاره به این‌که پیمانکاران کشور تحت فشار هستند، یادآور شد: امیدواریم با تصویب لایحه تقدیمی دولت به مجلس، دفاتر مهندسی را زنده نگهداریم و آنها رمقی تازه بیابند تا بتوانند نقش توسعه‌ای خود را برای رسیدن به توسعه ملی ایفا کنند.

آخوندی در پاسخ به این سؤال که چه میزان از مبلغ پیشنهادی در لایحه مربوط به وزارت راه و شهرسازی است، توضیح داد: در لایحه اصلاحی بودجه تمام مطالبات پیمانکاران در پروژه‌های عمرانی اعم از راه و شهرسازی و نیرو و دیگر وزارتخانه‌ها که عملیات اجرایی دارند، دیده شده است که اگر تصویب شود، اوراق صکوک منتشر خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد انتشار اوراق صکوک حدود پنج تا شش ماه طول می‌کشد که امیدواریم در سال 94 وضعیت خوبی را شاهد باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها