جام جم آنلاین گزارش می دهد

نسبت فامیلی داعش با اسرائیل

قراین و شواهد، اظهارات، اعتراف ها و اقدامات داعش در عراق، تصویری جز پیاده نظام رژیم صهیونیستی از این گروه تروریستی ترسیم نمی کند.
کد خبر: ۷۰۲۹۰۱
نسبت فامیلی داعش با اسرائیل

به گزارش جام جم آنلاین، ادعای اسلام خواهی و پرچم لا اله الّا الله داعش با زمینه سیاه در کنار توحشی فراتر از جهل، بیش از آنکه حامل رسالت و شعاری باشد، قرار است تصویری مخوف از دینی ارائه دهد که رسول آن پیامبر رحمت است و در قرآن اینگونه معرفی شده است که «وَما اَرْسَلْناکَ اِلّا رَحْمَةً لِلعالَمینَ» (ای پیامبر). ما تو را فرستادیم تا رحمتی بر اهل عالم باشی (قرآن کریم، سوره انبیاء، آیه 107 ).

تشکیک درباره خاستگاه داعش

هر چه بیشتر از اشغال بخش هایی از عراق به دست گروه تروریستی داعش می گذرد، اخبار تکان دهنده مرتبط با عملکرد این گروه، ماهیت آن را حتی برای غیرمسلمانانی که اندک آشنایی با مفاهیم تعالی بخش اسلام دارند، آشکارتر می کند.

اولین تشکیک ها درباره خاستگاه و مرکز فرماندهی گروه تروریستی داعش با یک سوال آغاز شد و هنوز هم پاسخ این سوال، کامل نشده است که «داعش با چه سازماندهی و سازوکاری توانست در مدتی کوتاه هزاران عضو را در یکجا گرد آورد و بخش های وسیعی از عراق را در تحرکی سریع اشغال کند؟»

برخی از ناظران تحولات عراق در پاسخ گفتند که سازماندهی نیروی انسانی و پشتیبانی امنیتی – اطلاعاتی داعش با لجستیک ادوات و سلاح و ساز و برگ جنگی، هر چند در قالب و اندازه ارتشی منظم نبود، اما چیزی بیش از تشکیلات شبه نظامی متعارف است و داعش نمی توانست بدون حمایت، برنامه ریزی و پوشش خارجی به این حد از هماهنگی و انتقال سریع دست یابد.

رسانه های غربی و کتمان ماهیت داعش

برای بسیاری این سوال بزرگ ایجاد شده بود که چرا با وجود نمایش اقدامات متوحشانه و رعب انگیز داعش در عراق، هیچ کدام از مدعیان مبارزه با تروریسم اقدامی نمی کنند.

کار تا حدی هماهنگ شده بود که نه تنها واکنش عملیاتی غرب را به دنبال نداشت بلکه حتی جریان رسانه ای غربی در پوشش اخبار اقدامات داعش در عراق از ادبیات باورناپذیری برای توصیف این گروه تروریستی استفاده کرده و می کند؛ توصیف هایی مانند شبه نظامیان، انقلابیون اسلامگرا، شورشیان سنی مخالف نوری المالکی و ....

اعتراف هیلاری کلینتون

حالا آمریکایی ها هم اعتراف می کنند که داعش را با هدف هایی همچون تجزیه منطقه و پیاده کردن طرح خاورمیانه جدید در راستای امنیت اسرائیل تاسیس کرده اند.

این موضوعی است که هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب خاطرات خود به آن اذعان می کند.

هیلاری کلینتون نوشته است: «ما وارد جنگ عراق،‌ لیبی و سوریه شدیم و همه چیز بر وفق مراد و بسیار خوب بود اما ناگهان انقلاب مصر در 30 ژوئن رخ داد و همه چیز ظرف 72 ساعت تغییر کرد.»

وی در ادامه آورده است: «من به 112 کشور جهان سفر کرده بودم و با برخی از دوستان این توافق حاصل شد تا به محض اعلام تاسیس داعش این گروه به رسمیت شناخته شود اما ناگهان همه چیز فروپاشید. توافق شده بود تا دولت اسلامی(داعش) در میانه سال 2013 اعلام شود و منتظر اعلام تاسیس آن بودیم تا ما و اروپا هرچه سریعتر آن را به رسمیت بشناسیم.»

این سوال به صورت جدی مطرح می شود که اندیشه وحیانی چه سنخیتی با به کنیزی گرفتن زنان و احیای بردگی دارد؟ کدام قاعده دینی در اسلام به مسلمانان اجازه می دهد تحت نام جهاد زنا کنند. در کدام برهه از تاریخ اسلام، چند شوهری به بهانه جهاد توجیه شده است؟

این مقام سابق آمریکا با اشاره به تحولات مصر پس از سرنگونی "حسنی مبارک" خاطرنشان کرده است: (با کودتای ژنرال عبدالفتاح السیسی علیه محمد مرسی رییس جمهوری منتخب مصر از اخوان المسلمین) همه چیز در مقابل ما بدون هشدار قبلی فرو ریخت. اقدام هولناکی رخ داد. ما به توسل به زور فکر کردیم اما ارتش مصر، سوریه‌ یا لیبی نیست؛ ارتش مصر بسیار قدرتمند است و مردم مصر هیچگاه ارتش خود را تنها نمی‌گذارند. زمانی که ما با ناوهای آمریکایی به سمت اسکندریه رفتیم از سوی گروهی از زیردریایی‌های بسیار جدید با نام "گرگ‌های دریا" زیر نظر گرفته شدیم، این زیردریایی‌ها به جدیدترین سلاح‌ها و تجهیزات رهگیری مجهز بودند. زمانی که تلاش کردیم به دریای سرخ نزدیک شویم با جنگنده‌های قدیمی میگ 21 روسیه غافلگیر شدیم اما مساله عجیب‌تر این بود که رادارها نتوانستند تشخیص دهند این جنگنده‌ها از کجا آمدند و به کجا رفتند.

کلینتون در ادامه نوشته است: ما ترجیح دادیم برگردیم. حمایت و پشتیبانی مردم مصر از ارتش بیشتر شده بود. چین و روسیه نیز مخالفت خود را با این اوضاع اعلام کردند و ناوها بازگردانده شدند؛ هنوز هم نمی‌دانیم که چگونه با مصر و ارتشش تعامل و برخورد داشته باشیم. اگر علیه مصر متوسل به زور می‌شدیم شکست می‌خوردیم و اگر مصر را رها می‌کردیم چیز مهمی را از دست می‌دادیم. مصر قلب جهان عرب و جهان اسلام است و ما تلاش داشتیم تا از طریق اخوان المسلمین و از معبر داعش این کشور را تحت کنترل درآورده و آن را تقسیم کنیم و پس از آن به سراغ کشورهای حوزه خلیج فارس برویم. کویت اولین کشوری بود که از طریق دوستان ما در آنجا آماده بود و سپس عربستان و بعد از آن امارات و بحرین و عمان مد نظر ما بودند. پس از آن منطقه عربی کاملا تقسیم می‌شد و به صورت کامل آن را تحت کنترل در می‌آوردیم. ما منابع نفت و گذرگاه‌های آبی را تحت تصرف خود درمی‌آوردیم. اگر برخی از اختلافات میان آنها وجود داشت اوضاع تغییر می‌کرد.

ریشه مماشات آمریکا با داعش

به همین دلیل است که داعش تقریبا از همان نوع مصونیت بین المللی از سوی قدرت های غربی به ویژه آمریکا برخوردار شد که اسرائیل در تجاوز اخیر خود به غزه.

از اینجا می توان درک کرد که چرا آمریکا با این گروه تروریستی با وجود آشکاری خطر آن و این نکته که القاعده و گروه های تکفیری تهدید شماره یک امنیت ملی آمریکا به شمار می روند، مماشات می کند.

نشانه های این مماشات و تغافل در همان روزهای اول جنگ دولت عراق علیه داعش آشکار بود. این بی تفاوتی مشکوک در حالی از سوی آمریکا درباره کمک به عراق صورت می گرفت که بغداد مکرر از واشنگتن برای بازگرداندن امنیت به عراق و ریشه کنی این گروه درخواست کمک کرد.

هر چند داعش از سوی آمریکایی ها به عنوان ابزار فشار سیاسی برای مجاب کردن نوری المالکی به امتیازدهی بیشتر به همپیمانان غرب و سران جبهه سازش عربی در داخل عراق استفاده می شد اما بسیاری انتظار داشتند واشنگتن ملاحظه قوی تری را در نظر بگیرد و در این موضوع دخالت کند. آمریکا اما حتی حاضر نشد از هواپیماهای بدون سرنشین برای پایان دادن به غائله عراق استفاده کند و تنها به مستشاران نظامی (برای خالی نماندن عریضه) اکتفا کرد و چند صد نیروی تفنگدار را فقط برای تامین امنیت سفارتخانه بزرگش به بغداد فرستاد.

پروژه لانه زنبور

پیش از هیلاری کلینتون، ادوارد اسنودن آمریکابی دیگری که خود در پروژه های امنیتی آمریکا دستی بر آتش داشت و بعدها به افشاگر اسرار دولت آمریکا در موضوع شنودهای غیرقانونی مبدل شد، پرده از ماهیت و وابستگی گروه تروریستی داعش برداشته است.

«ادوارد اسنودن» گفته است: دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل در پروژه‌ای تحت عنوان «لانه زنبور» مشارکت داشتند و هدف از این پروژه، جمع کردن همه تندروها از نقاط مختلف جهان در یک مکان بود.

اسنودن که هم‌‌اکنون در روسیه به سر می‌برد، افزوده است: براساس این طرح، باید دین و مذهب جدیدی در خاورمیانه به وجود می‌آمد که شعارهای اسلامی داشته باشد، احکام سختگیرانه‌ای را به اجرا بگذارد و هر گونه افکار و دیدگاه دیگر را به شدت رد کند.

براساس اسناد فاش شده توسط اسنودن، آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده بودند که تنها راه حفاظت از رژیم صهیونیستی، ایجاد جریانی در نزدیکی مرزهای فلسطین اشغالی است که سلاح خود را به سمت کشورهای اسلامی نشانه بگیرد نه اسرائیل.

به گفته اسنودن، «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش، یک سال تمام تحت آموزش فشرده نیروهای موساد بوده و درمورد علم سخنوری و الهیات هم دوره‌هایی را گذرانده است.

توحش متجانس داعش و اسرائیل

نمی توان انکار کرد که داعش و صهیونیست ها در نحوه برخورد با مخالفان رویکردی منطبق و یکسان دارند. جنایت های داعش و قساوت بدون حد و مرز و خط قرمز آن در هفته های اخیر کاملا عیان بوده است. همین نوع برخورد در اقدام تجاوزکارانه صهیونیست ها علیه مردم غزه مشهود بود؛ عملیات هایی که زن و کودک و سالخورده و جوان برای آن تفاوتی نداشت و تصاویر دلخراش شهدای خردسال غزه گویای این امر است.

فتوای اخیر داعشی یک خاخام یهودی نمایانگر این واقعیت است.

دوف لیئور خاخام صهیونیست شهرک «کریات اربع» شهر الخلیل فلسطین اشغالی فتوایی صادر کرده است که به موجب آن همه اهالی غزه باید کشته شوند و این بخش کاملا تخریب شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، لیئور در فتوایی که به طور گسترده در پایگاه های اینترنتی صهیونیستی منتشر شده است گفت: «تورات اسرائیل در همه مراحل خاص و عام زندگی و همچنین چگونگی رفتار در جنگ ها، ما را راهنمایی می کند.»

وی افزود: همه ساکنان غزه دشمن و هدف جنگ هستند.

تحقق رویای از نیل تا فرات با عنوان اسرائیل بزرگ که در خیال صهیونیست ها قرار است گستره ارض موعود را عملی کند، جز با نابود کردن آثار تمدنی سایر ادیان و نژادها میسر نمی شود. به همین دلیل است که برای گروهی مانند داعش تفاوتی بین مسجد و کلیسا، مقبره شیعه و سنی و در مجموع هر چه نام میراث فرهنگی یک ملت نام گیرد وجود ندارد.

خاخام صهیونیست تصریح کرد: در تمام جنگ هایی که ملتی مورد هجوم قرار می گیرد، آن ملت حق دارد با جنگ متقابل علیه مهاجمان و ملتی که از آن سر برآورده اند، اقدام کند و لازم نیست تفحص کند تا دریابد که آیا شخص مقابلش جزء جنگنجویان است یا نه!!

لیئور ادامه داد: به همین دلیل در مواقع جنگ، مردم مورد هجوم واقع شده اجازه دارند ملت دشمن را مورد پیگرد قرار دهند و هر گام مناسبی را بردارند؛ مانند قطع برق یا بمباران و نابود کردن کل منطقه.

این فتوا یک هفته بعد از سخنرانی استاد یهودی دانشگاه بارایلان صادر می شود. او در این سخنرانی گفته بود که باید زنان و خواهران مردان مقاومت به عنوان ابزاری پیشگیرانه مورد تجاوز قرار گیرند.

این اظهارات صهیونیست ها همراستا و تداعی کننده اقدامات متوحشانه اخیر اعضای گروه تروریستی داعش در عراق است که علاوه بر قتل و کشتار بی رحمانه، جنایت و تجاوزهای جنسی را نیز به راحتی توجیه می کنند و با وجود دشمنی با شیعیان، اهل سنت را نیز با خونسردی به قتل می رسانند.

چالش داعش با نص صریح قرآن کریم

اسلام مخالف سرسخت برده داری است و مفاهیم بلند آن با هدف آزاد سازی بشریت از قید و بند اسارت ها نازل شده است. تنها ملاک برتری انسان ها بنابر نص صریح قرآن کریم تقوا است. تفاوت رنگ و ملیت و قبیله در دیدگاه برنامه جامع هدایت بشریت، برای شناخت جامعه بشری از یکدیگر و از رهگذر این گوناگونی رسیدن به این حقیقت است که گرامی ترین انسان ها در محضر پروردگار جهانیان، باتقواترین آنهاست. «یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوباً و قبائل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقیکم» (حجرات/13)

حال این سوال به صورت جدی مطرح می شود که اندیشه وحیانی چه سنخیتی با به کنیزی گرفتن زنان و احیای بردگی دارد؟ این واقعیتی است که این روزها در عراق اجرایی شده است.

کدام قاعده دینی در اسلام به مسلمانان اجازه می دهد تحت نام جهاد زنا کنند. در کدام برهه از تاریخ اسلام، چند شوهری به بهانه جهاد توجیه شده است؟

تحریف کلام وحی

در بخش هایی از نسخ تحریف شده تورات موجود، (واقعیتی که خاخام یاد شده صهیونیست به آن اشاره کرد) به کارگیری تمامی ابزارهای غیراخلاقی و خشونت آمیز برای پیروزی «فرزندان اسرائیل» مجاز و مباح است و شاید به همین دلیل باشد که شنیده ها و نوشته ها از موصل عراق در سایه امارت داعش خبر از بازنویسی قرآن با تحریف و حذف برخی آیات می دهند.

شبکه تلویزیونی ˝آفاق العراق˝ گزارش کرد: مزدوران اسرائیل (داعش) در موصل در صدد بازنویسی قرآن کریم و حذف برخی از آیات آن است که آن را تحریف شده و نادرست می‌دانند.

به گزارش العالم، این شبکه افزود: اعضای مزدور اسرائیل مدعی اند آیاتی که می‌خواهند حذف کنند توسط روحانیون به منظور خدمت به ادیان و طوائف دیگر مانند مسیحیت تحریف شده است.

در این گزارش آمده است: سوره‌هائی که داعش قصد تغییر آن را دارد شامل سوره «الکافرون» و آیات تطهیر است.

تخریب آثار تمدنی به نام شرک زدایی

واقعیت این است که در سرزمین های اشغالی داعش، همه آثار تمدنی اسلامی به نام شرک زدایی، زدوده می شوند و این دقیقا همان سیاستی است که اسرائیلی ها در تقابل با مسلمانان در قدس در پیش گرفته اند.

صهیونیست ها تمام تلاش خود را سال هاست به کار بسته اند تا نشان دهند سرزمین های اشغالی سرزمین موعود خود آنان است و یهودیان ساکنان اصلی آن هستند.

رسانه های عرب زبان تقریبا به صورت روزانه اخباری درباره مسلمان زدایی از فلسطین و اقداماتی مانند حفاری زیر مسجد الاقصی با هدف فروریختن و تخریب این نماد اسلامیت قدس و در مقابل، یافتن معبد ادعایی موسوم به هیکل سلیمان، منتشر می کنند.

در رویکردی معکوس، اسرائیلی ها حتی از بزرگنمایی کوچکترین نمادهای تایید کننده اقامت یهودیان در اقصی نقاط جهان ولو به صورت مقطعی نمی گذرند تا نشان دهند که هر جا نمادی یهودی در آثار تمدنی دیده می شود آنجا متعلق به یهودیان است. تحقق رویای از نیل تا فرات با عنوان اسرائیل بزرگ که در خیال صهیونیست ها قرار است گستره ارض موعود را عملی کند، جز با نابود کردن آثار تمدنی سایر ادیان و نژادها میسر نمی شود. به همین دلیل است که برای گروهی مانند داعش تفاوتی بین مسجد و کلیسا، مقبره شیعه و سنی و در مجموع هر چه میراث فرهنگی یک ملت نام گیرد وجود ندارد. این گونه است که داعش حتی کعبه، نماد وحدت مسلمین جهان را مظهری شرک آمیز می خواند و وعده تخریب آن را می دهد.

بولدوزرهای داعش در عراق تصاویر تخریب منازل فلسطینیان برای شهرک سازی های یهودی را تداعی می کنند. حتی برای داعش، گروه همپیمانی مانند بعثی ها نیز هرگز به اندازه خط قرمزهای نژادپرستانه اسرائیلی اهمیت ندارد و قبر صدام حسین معدوم هم از تخریب آنان در امان نیست.

جواد ارشادی-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
رامتین
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
۰
۰
خدا لعنت كند قوم بنی اسرائیل را كه دنیا هر چه می كشد از دست این قوم نژاد پرست است. خدا لعنت كند سردمداران مرتجع و خائن عرب منطقه مخصوصا عربستان و وهابیون را كه دستان كثیفشان آغشته به خون هزاران شیعه و سنی بی گناه منطقه است.
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
۰
۰
بسیار عالی بود واقعا استفاده كردم امیدوارم خدا مسلمانان جهان را از خواب غفلت بیدار كند وپرده های جهل را از جلو چشمان غبار گرفته ما بردارد جنگ دشمنان اسلام با این دین مقدس اینبارشدیدترشده زیرا به اسم اسلام ودر غالب شعائر اسلامی با ریشه واصل واساس اسلام می جنگند اما خدا به زودی توطئه آنها را برملا واین جنایتكاران را نابود می كند ان شاالله
مجدان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
۰
۰
خداوند لعنت كند بر سران عرب نوكران اسرائیل كه به جای عبادت و دفاع از مسلمین دنبال فساد هستند یقین داشته باشید كه روز ی دست كمك به سوی ایران دراز میكنن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها