رییس سازمان بهزیستی کشور گفت : با اجرای قانون فرزندخواندگی ۳۵ درصد از فرزندان به خانواده های واجد شرایط واگذار می شود.
کد خبر: ۷۰۲۷۵۷
قانون فرزند خواندگی از شهریور اجرا می شود

همایون هاشمی با اشاره به اینکه این قانون سال گذشته با دستور رییس جمهور به سازمان بهزیستی کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد، افزود: دستورالعمل این قانون در کمیته های تخصصی شکل گرفت و هم اکنون به صورت صد در صدی آماده اجراست.

وی با اشاره به اینکه این قانون از شهریور امسال اجرایی خواهد شد، گفت: با اجرای این قانون بسیاری از خانواده های واجد شرایط می توانند به راحتی فرزندی داشته باشند.

رییس سازمان بهزیستی سرعت، شفافیت، تسهیل شرایط، اصولی بودن نحوه واگذاری و کوتاه بودن زمان را از نکات قابل توجه در قانون فرزند خواندگی برشمرد و افزود: در این قانون مدل های جدیدی برای واگذاری نظیر امین موقت، فرزند خواندگی موقت و دائم لحاظ شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه خانواده پذیری از جمله ارکان توانمندسازی جامعه هدف سازمان بهزیستی است، گفت: با اجرای این قانون، بسیاری از فرزندان بهزیستی که به دلیلی ناچیز و ساده نمی توانستند فرزند خوانده شوند به آغوش خانواده ها هدیه می شوند.

10 میلیون نفر نیازمند خدمات مناسب سازی سطح شهر

هاشمی با اشاره به وجود افراد سالمند، کودکان و زنان باردار در استفاده از اماکن و فضاهای عموی سطح شهر گفت: باید بسترهای مناسب با همکاری همه سازمان ها فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه کمتر از 30درصد فضاهای اداری و دولتی مناسب سازی شده است، افزود: رشد جمعیت سالمندی در سال های اینده نیاز به این بخش را بیشتر از پیش می کند

هاشمی با اشاره به اینکه دبیرخانه ستاد مناسب سازی معابر برای معلولان و جانبازان براساس قانون در سازمان بهزیستی تشکیل شده است، افزود: شعار امسال سازمان ملل این است که موانع را بشکنیم و درها راباز کنیم.

وی با اشاره به 45هزار دانشجوی این سازمان که بیش از نصف این جمعیت معلول هستند، افزود: باید برای نهادینه شدن این نیاز فرهنگ سازی شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور نقش وزارت کشور و استانداران در مناسب سازی فضای شهری را مهم و ضروری خواند و افزود: باید الزامات در سطح استانها ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه باید به مناسب سازی به صورت تخصصی توجه کرد، افزود: سازمان بهزیستی وزارت کشور، وزارت راه و صداوسیما از جمله سازمانهایی هستند که وظایف اصلی در این خصوص را ایفا می کنند.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه باید نگاه به معلولیت عوض شود، افزود: فرهنگ سازی نقش موثری در توجه به این قشر دارد.

هاشمی گفت: دراین نشست 10بند از آئین نامه اجرایی ماده 2 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مطرح شد که مورد بررسی اعضای جلسه قرار گرفت.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: بخش از این بندها مورد تصویب قرار گرفت و بخش دیگری نیز برای بررسی هرچه بیشتر به جلسات بعدی موکول شد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها