حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق از دفن جسد فرمانده عالی رتبه رژیم سرنگون شده صدام در قبرستان شهر سلیمانیه جلوگیری کرد.
کد خبر: ۷۰۲۷۲۵
جنازه سرگردان فرمانده ارشد بعثی+ عکس

سایت اتحادیه میهنی کردستان عراق نوشت: خانواده قربانیانی که به دست حزب منحله بعث کشته شده اند قاطعانه با دفن عوامل رژیم صدام در کنار شهدایی که به دست آنها قربانی شده اند، مخالفت کردند.

پس از مرگ ˈماهر عبدالرشیدˈ از فرماندهان ارشد دیکتاتور معدوم عراق در یکی از بیمارستانهای سلیمانیه، خانواده وی اعلام کردند که به دلیل وخامت اوضاع امنیتی در زادگاه وی یعنی تکریت، قصد دارند مراسم عزاداری و تدفین او را در سلیمانیه برگزار کنند.

این سایت همچنین نوشت: جلاد با قربانی خود یک جا دفن نمی شود؛ اینها سزاوار آشغال دانی هستند و نه قبرهای آرام . نه زندۀ آنها و نه مرده شان را نمی پذیریم.

سایت رسمی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق خاطرنشان کرده که دفن بعثی های جنایتکار در کنار قربانی هایی که به دست آنها کشته شده اند، کاری غیر منصفانه و اهانتی بزرگ به وطن، ملت و شهدایی است که جان خود را در راه وطن تقدیم کرده اند.

پیشنهاد شده است که زمینی هایی به دور از مرکز شهرهای کردستان عراق برای دفن اعضای حزب منحله بعث و جنایتکاران و کسانی که دستشان به خون مردم بیگناه آغشته است در نظر گرفته شود.

سایت حزب ملی کردستان عراق می افزاید: باید جسد بعثی هایی مانند ماهر عبدالرشید و علی شیمیایی که در قتل و نابودی ملت عراق شرکت داشته اند، به خانواده هایشان تحویل داده شود تا مسوولیت دفن آنها را به عهده بگیرند.

این سایت خاطرنشان کرده که این افراد حتی پس از مرگ هم منفور هستند و در قبرستان های ما فقط کسانی که عاشق کشورشان بوده و برای ملت و وطنشان خالصانه فعالیت کرده اند، دفن می شوند.

سایت رسمی متعلق به حزب رییس جمهور عراق در پایان نوشت: بعثی ها و گروه های تروریستی، کشور را ویران کردند و خون مردم را مباح دانستند ما هم از آنها در هنگام حیات و مرگشان بیزاری می جوییم. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها