رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: برای بازگرداندن محمود خاوری مدیرعامل سابق بانک مکلی گفتگوهایی را با نمایندگان آمبودزمان آسیایی و بین المللی و همچنین نمایندگان کانادا و آمریکا انجام داده ایم.
کد خبر: ۷۰۲۴۲۸
قول های مساعدی برای بازگرداندن خاوری گرفته ایم

ناصر سراج در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده خاوری گفت: برای بازگرداندن خاوری گفتگوهایی را با آمبودزمان آسیایی و بین المللی و همچنین نمایندگان کانادا و آمریکا داشته ایم که امیدواریم آنها به قول های مساعدی که در این زمینه داده اند عمل کنند.

وی افزود: اگر تلاشها برای بازگرداندن خاوری به نتیجه نرسد وی را به صورت غیابی محاکمه می کنیم.

خاوری از متهمان اصلی فساد سه هزار میلیارد تومانی است که پیش از تشکیل این پرونده و به بهانه ماموریت خارج از کشور، در دوره دولت محمود احمدی نژاد از ایران خارج شد و تاکنون تلاشها برای بازگرداندن وی به کشور برای محاکمه به نتیجه نرسیده است.

ابتدا گفته می شد که او به کانادا رفته است و در خانه ای اشرافی و گران قیمت که در آنجا دارد، زندگی می کند اما پس از آن، برخی گزارشها حکایت از خروج وی از کانادا و حضورش در امریکا دارد.

محاکمه مدیران سابق بانکهای مسکن و صادرات

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره محاکمه مدیران سابق بانکهای مسکن و صادرات گفت: این افراد نیز همزمان با خاوری محاکمه می شوند.

وی در خصوص نظارت سازمان بازرسی بر قرارداد بازیکنان فوتبال نیز گفت: بر قراردادهای بازیکنان فوتبال نظارت داریم و یک تیم از سازمان بازرسی در محل عقد قراردادها مستقر شده است. در صورت مشاهده تخلف با آن برخورد می شود اما به دلیل اینکه اقدامات سازمان بازرسی محرمانه است نمی توان درباره میزان تخلفات اطلاع رسانی کرد.

سراج درباره پرونده آب شهر پردیس که موجب مسموم شدن افراد بسیاری در چند هفته پیش شد، نیز گفت: تحقیقات در این زمینه در مراحل پایانی است و تحقیقات گسترده ای را در این خصوص انجام داده ایم. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
۰
۰
من بانكی هستم . به هیچ عنوان آقای خاوری متهم اصلی پرونده نبوده و نیست . بلحاظ اینكه ایشان بخاطر اطلاع از قضایای پشت پرده و مشكوك ، آبرومندانه استعفا داده و بانك را ترك نمود . درحالی كه مقصران اصلی از قبیل مدیرعامل وقت بانك صادرات و عده ای از آقازاده ها بی توجه از این قضیه عبور كردند . ما هم خواستار بازگشت آقای خاوری هستیم چون بسیاری ااز مسائل نا گفته آشكار خواهد گردید .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها