گزارش اختصاصی جام جم آنلاین

ستاره نتانیاهو رو به افول است

جام جم آنلاین گزارش می دهد

سرنوشت نتانیاهو در دستان محمد الضیف

رسانه های صهیونیستی دیگر از لاک سانسور و پنهانکاری به نام حفظ روحیه سربازان صهیون در آمده اند و تحلیل محتوای گزارش ها و مطالب آنها نشان می دهد، نخست وزیر این رژیم و کابینه اش روزهای دشواری را با افکار عمومی داخلی به خاطر شکست در ماجراجویی اخیر علیه غزه در پیش رو دارند.
کد خبر: ۷۰۲۴۰۲
سرنوشت نتانیاهو در دستان محمد الضیف

تعداد شهدای مقاومت مردم غزه به مرز 2 هزار نفر رسیده است و در مقابل، فلسطینیان از تعداد 150 کشته از نظامیان صهیونیستی سخن می گویند هر چند خود صهیونیست ها به 65 کشته اعتراف کرده اند.

حتی با فرض صحت روایت اسراییلی از تعداد کشته ها باید گفت این آمار تلفات آنهم به دست گروه های مقاومت در بخش تحت محاصره غزه، یک رکورد تاریخی و دستاوردی بزرگ برای فلسطینیان است. با این حال، همه نشانه ها و اظهارات درباره جنگ صهیونیست های تا بن دندان مسلح علیه غزه حکایت از شکست رژیم اشغالگر قدس دارد.

شکست 100 درصدی

«از روز اول هم گفته بودیم که نمی توانیم موفقیت جنگ (علیه گروه های مقاومت فلسطینی) را صد در صد تضمین کنیم.» این اعتراف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که این روزها به علت کشتار وسیع فلسطینیان بی دفاع حتی از سوی همپیمانان غربی خود نیز آماج انتقاد قرار دارد و فشارهای داخلی به سبب شکست مفتضحانه در برابر باریکه تحت محاصره غزه نیز نمی گذارد آب خوش از گلویش پایین برود.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نتانیاهو صبح امروز سه شنبه در بیانیه ای مطبوعاتی به شکست در جنگ علیه غزه اعتراف کرد و گفت: ارتش ما هر چه در توان داشت در جنگ علیه بخش غزه گذاشت اما ضمانتی 100 درصدی برای پیروزی در این جنگ وجود ندارد.

نتانیاهو جنگ اخیر علیه غزه را «پیچیده» خواند و از نظامیان شکست خورده این رژیم که به اظهار روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت «از غزه فرار کردند»، تقدیر و اذعان کرد که سربازانش «در شرایطی بسیار سخت کار کردند.»

نتانیاهو تاکید کرد که ارتش اسرائیل در این جنگ هر چه در توان داشت، گذاشت و افزود: از روز اول هم گفته بودم که ضمانت 100 درصدی برای پیروزی وجود ندارد.

قبول شروط مقاومت برای آتش بس موقت

پایگاه روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت که تانک ها و نفربرهای اسرائیلی از ابتدای شامگاه امروز سه شنبه کار عقب نشینی از غزه را با پذیرش آتش بس 72 ساعته از سوی حماس و گروه های مقاومت آغاز خواهند کرد. مقاومت، قبول آتش بس را به طرف مصری که میانجی مذاکرات آتش بس است، ابلاغ کرده است.

به گزارش شبکه فلسطین الیوم، گروه های مقاومت پذیرش آتش بس را منوط به خارج کردن نیروها و ادوات زرهی اسرائیل از خاک غزه دانسته بودند و به نوشته یدیعوت آحارونوت، اسرائیل شروط گروه های مقاومت غزه را پذیرفته است.

این مساله یعنی تقلای صهیونیست ها برای آتش بس نشان می دهد که شرایط میدانی و عملیاتی نبرد هر لحظه برای صهیونیست ها دشوارتر می شود.

کابینه نتانیاهو دروغ گفت

صهیونیست ها که تا پیش از این تلاش می کردند نشان دهند دست برتر را در جنگ دارند، نهایتا ناچار به اعتراف شدند و شکست خود را رسما اعلام کردند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در اظهارات پیشین خود تلاش داشت در هیبت طرف فاتح جنگ ظاهر شود و این رژیم را بی نیاز از آتش بس نشان دهد این در حالی است که رسانه های صهیونیستی از تلاش بی وقفه این رژیم برای تحمیل آتش بس به طرف های فلسطینی خبر داده اند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در این باره نوشت: هیات اطلاعاتی – امنیتی اسرائیل (که قرار است شرایط آتش بس را با میانجیگری مصر تسهیل کند) چند روز است که در قاهره به سر می برند.

این رسانه اسرائیلی به نقل از یک منبع آگاه در مصر تصریح کرد: این هیات اسرائیلی پیش از آنکه آتش بس به نتیجه برسد در مصر حضور داشت، این در حالی است که کابینه نتانیاهو چند روز پیش تصمیم گرفته بود هیچ هیاتی را تا پیش از نابودی تونل ها در مرزهای شرقی با غزه برای توافق بر سر آتش بس به قاهره اعزام نکند.

باتلاق دادگاه های بین المللی

شمعون شفر تحلیلگر سیاسی و ستون نویس روزنامه یدیعوت آحارونوت هم در یادداشتی نوشت: عملکرد دولت و فرماندهی ارتش در خلال جنگ علیه غزه ناامید کننده بود و اسرائیل را در باتلاق دادگاه های بین المللی خواهد انداخت.

وی افزود: این عملکرد نشان می دهد که ادعاهای نتانیاهو درباره موفقیت های جنگ نادرست بوده است.

این تحلیلگر اسرائیلی تصریح کرد: حماس و جهاد تلاش می کنند به هدف های تعیین شده خود برسند و بدون دستیابی به رفع محاصره غزه و بازگشایی گذرگاه های مرزی موشک پرانی آنها متوقف نخواهد شد. در مقابل، نتانیاهو برجی کاغذی از اهداف برای خود ایجاد کرد که در مقابل چشمانش فرو می ریزد.

شفر در ادامه با اشاره به غیر ممکن بودن اشغال غزه یا خلع سلاح مقاومت نوشت: دولت اسراییل می گوید وقتی حماس حجم خرابی ها را ببیند خودش به سوی آتش بس حرکت خواهد کرد، اما این اظهار دولت نتانیاهو توخالی است. بالعکس، زمانی که جامعه جهانی حجم ویرانی ها را ببیند همه انتقادات به سوی ما سرازیر می شود و ما در مقابل کمیته های تحقیق بین المللی خواهیم ایستاد و دیگر هیچ یونیفرم پوش اسرائیلی نخواهد توانست در فرودگاه های بین المللی پایش را بر زمین بگذارد.

تحلیلگر صهیونیست افزود: نتانیاهو تا این لحظه چیزی جز ناامیدی برایمان نیاورده است. 28 روز بی حاصل چیزی نیست که بتوان به آن افتخار کرد. نتانیاهو می تواند خودش را با این جملات کسینجر دلگرم کند که «دولت ها تنها زمانی به گزینه های صحیح روی می آورند که همه گزینه های دیگر را به اجرا گذاشته باشند» و ما همچنان منتظریم.

گنبد پوشالی

به این اظهارات سرشار از یاس صهیونیست ها باید گزارش جدید رادیو رژیم صهیونیستی را نیز افزود که می گوید: گنبد آهنین (سامانه دفاع موشکی اسرائیل) نتوانست مانع از ورود صدها موشک مقاومت غزه به خاک اسرائیل شود و از مجموع 3 هزار و 245 موشک تنها 558 موشک را رهگیری کرد.

این گزارش می افزاید: این در حالی است که ارتش اسرائیل 700 موشک را برای رهگیری موشک های غزه استفاده کرد که هزینه ای 35 میلیون دلاری را روی دست اسراییل گذاشته است و هر موشک «تمیر» رهگیر این سامانه 50 هزار دلار قیمت دارد.

موتی شفر مهندس اسرائیلی سازنده موشک که جایزه نوبل را در عرصه امنیت سازی و رهگیری موشکی از آن خود کرده است، در این زمینه به رسانه های اسرائیلی گفته است: گنبد آهنین یکی از بزرگترین دروغ هایی است که اسرائیل از روز ازل تاکنون شاهد آن بوده است.

حتی آتش بس هم دشوار شد

حالا دیگر نتانیاهو باید منتظر فشارهای بیشتر داخلی به علت شکست خوردن در جنگ و فشارهای بین المللی به دلیل جنایت های جنگی علیه فلسطینیان باشد.

بن کسبیت ستون نویس روزنامه اسرائیلی هاآرتص در این باره نوشت: تل آویو در پایان دادن به جنگ با حماس شکست خورده و حالا سرنوشت نتانیاهو در دستان محمد الضیف فرمانده کل گردان های قسام است.

وی افزود: نتانیاهو، موشه یعلون و بینی گانتز اعتراف کرده اند که راه حلی ندارند و اسرائیل با تمام توان خود نتوانست جنگ را به پایانی برساند یا حتی موافقت حماس را برای آتش بس کسب کند.

جواد ارشادی-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حیدری
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
۰
۰
اسرائیل آنقدر در جهان خار و منزوی شد در چشم مردم جهان جنایتكار تر از هیتلر است
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها