رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور با رد حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ریس‌جمهور در جمع امامان جمعه‌ موقت تهران گفت: امام جمعه شدن "روحانی" جوسازی است.
کد خبر: ۷۰۲۳۲۳
حسن روحانی امام جمعه تهران نمی شود

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور در پاسخ به سؤالی درباره تلاش برخی رسانه‌ها برای افزودن نام رئیس‌جمهور به جمع امامان جمعه موقت تهران گفت: این بحث‌ها جوسازی‌های است که برخی‌ دنبال می‌کنند؛ اینها ابتدا این جوسازی‌ها را برای آقای هاشمی انجام دادند، نتیجه نگرفتند و حالا رفته‌اند دنبال آقای روحانی.

وی با بیان اینکه هیچ اطلاعی از بحث امام جمعه شدن روحانی ندارد و دلیل این بی‌اطلاعی این است که اصلا هیچ بحثی در این زمینه مطرح نیست، تاکید کرد: قاعده‌اش این است که اگر قرار باشد کسی به جمع امامان جمعه‌ موقت تهران اضافه شود، بنده به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه باید مطلع باشم، اما هیچ اطلاعی ندارم چون هیچ بحثی مطرح نیست.

تقوی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس‌جمهور برای امام جمعه شدن درخواستی داشته است؟ گفت: آقای روحانی درخواستی برای امام‌جمعه شدن نداشته است. شأن آقای رئیس‌جمهور اجل از این است که برای امام جمعه شدن درخواستی داشته باشد؛ خیر ایشان هیچ درخواستی نداشته است.

در تعطیلات مجلس،برخی نمایندگان زن به بنگلادش رفتند

با آنکه برخی از نمایندگان مجلس تعطیلات2 هفته ای تابستانی مجلس را فرصتی برای دیدارها و ملاقات های مردمی و رسیدگی به مشکلات آنان می​دانند اما برخی دیگر از نمایندگان سفر به خارج از کشور را ترجیح می​دهند.

به گزارش بولتن نیوز، مجلس شورای اسلامی از روز چهارشنبه اول مرداد به مدت ۱۸ روز تعطیل شد که در حال حاضر مجلس جلسه علنی ندارد.

برخی نمایندگان این تعطیلات را فرصت خوبی برای سرکشی به حوزه های انتخابیه و حل و فصل مشکلات مردم دانستند و به همین دلیل به حوزه های انتخابیه رفتند و علاوه بر دیدارهای مردمی، به بازدید از پروژه های عمرانی شهرهای خود مشغولند.

در این میان برخی از نمایندگان هم سفر به خارج از کشور را بر حضور در بین مردم ترجیح داده و به خارج از کشور رفتند.

خبرنگار ما شنید که برخی از نمایندگان زن مجلس هم دسته جمعی به بنگلادش رفتند و احتمالا پنج نماینده از 9 نماینده زن در این سفر حضور دارند.

برای صحت یا سقم این خبر، با برخی از نمایندگان زن مجلس تماس گرفتیم که متوجه شدیم این خبر صحت دارد.خبرنگار ما با تلفن همراه سکینه عمرانی نماینده سمیرم تماس گرفت که این تلفن خاموش بود. تلفن همراه نیره اخوان نماینده اصفهان هم در دسترس نبود. اما تلفن همراه شهلا میرگلو بیات را یکی از آقایان جواب داد که گفت وی در ایران نیست و به بنگلادش رفته است.

خبرنگار ما در ادامه با تلفن همراه فاطمه آلیا نماینده تهران تماس گرفت که وی با پاسخ به تلفنش گفت: من در تهران و در دفتر کارم هستم و ملاقات مردمی دارم.

آلیا در خصوص سفر دسته جمعی نمایندگان زن به بنگلادش گفت: من که نرفتم و از این سفر خبری ندارم و اگر نمایندگان هم رفته باشند من بعنوان عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و بنگلادش از آن بی خبرم.تلاش خبرنگار ما برای مشخص کردن تفریحی یا کاری بودن این سفر به نتیجه نرسید.

مجلس هر سال در ایام تابستان به مدت یک ماه تعطیل است که این تعطیلات در ۲ مرحله ۱۵ روزه صورت می گیرد.

مرحله دوم تعطیلات تابستانی مجلس، از روز چهارشنبه پنجم شهریورآغاز و تا روز شنبه ۲۲ شهریور ادامه خواهد داشت.

اعتراض امارات به بان کی مون: ایران در منطقه ما در جزیره ابوموسی پرچم زد!

دولت امارات مدعی شد ایران در منطقه تحت کنترل امارات در جزیره ابوموسی پرچم خود را برافراشته است.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، سفیر امارات در سازمان ملل متحد در همین زمینه به برافراشته شدن پرچم ایران در منطقه تحت کنترل امارات در جزیره ابوموسی اعتراض کرد.

دولت امارات می گوید براساس توافقنامه 1971، بخشی از جزیره ابوموسی تحت کنترل امارات است.

براساس اطلاعات موجود هم اکنون بخشی از جزیره ابوموسی تحت کنترل امارات است. در این بخش، شهروندان اماراتی زندگی می کنند و واحدهایی از پلیس امارات نیز حضور دارند.

دولت امارات مدعی مالکیت بر سه جزیره ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس است اما دولت ایران به شدت این موضوع را رد می کند.

خانم "لانا زکی نسیبه" سفیر امارات در سازمان ملل متحد در نامه ای رسمی خطاب به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد: دولت امارات متحده عربی به شدت به این اقدام که آن را نقض فاحش توافقنامه 1971 می داند؛ معترض است. چنین اقدامی بر وضعیت حقوقی این جزیره تاثیری ندارد.

سفیر امارات در سازمان ملل متحد توضیح داد: توافقنامه سال 1971 حاکمیت بر جزیره ابوموسی یا هر بخشی از آن را به جمهوری اسلامی ایران منتقل نکرده است. ایران از سال 1980 تدابیری را علیه این جزیره در پیش گرفت که توافقنامه سال 1971 را نقض می کند و تلاش می کند جزیره را تحت حاکمیت ایران قرار دهد.

وی ادامه داد: دولت امارات عربی متحده برهمین اساس از جمهوری اسلامی ایران می خواهد این اقدامات را به سرعت لغو و پرچم ایران را برچیند و به طور دقیق به توافقنامه 1971 عمل کند.

سفیر امارات اضافه کرد هر سال دولت ابوظبی از طریق مجمع عمومی سازمان ملل متحد از دولت تهران می خواهد در صورتی که دو کشور نتوانند در چارچوب زمانی مورد توافق مسئله جزایر سه گانه (ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک) را حل کنند آن را به دادگاه بین المللی واگذار کنند.

در پاسخ به این شکواییه سفیر امارات، حسین دهقانی سرپرست دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با ارسال نامه ای خطاب به دبیر کل این سازمان بر حاکمیت کامل ایران بر سه جزیره تاکید کرد.

وی افزود: تصمیمات و اقدامات انجام شده در سه جزیره از سوی مسؤولان ایرانی همیشه براساس مبانی حاکمیت و ایمنی منطقه ای جمهوری اسلامی انجام می شود.

دهقان ادامه داد: محتوای نامه دولت امارات، دخالت در امور داخلی ایران است که به قاطعانه رد می شود.

وی توضیح داد: تهران همیشه سیاست دوستی و حسن همجواری را با همه کشورهای همسایه و همجوار در پیش می گیرد. دولت ایران در همین چارچوب آمادگی خود را برای ورود به مذاکرات دوجانبه با دولت امارات با هدف تقویت روابط دو گانه و برچیدن هر گونه سوء تفاهمی که در روابط میان دو کشور وجود داشته باشد اعلام می کند.

سرپرست دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد همچنین تاکید کرد یکپارچگی سرزمینی و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران درباره این جزیره ها غیرقابل مذاکره است.

حامیان مشایی نگران حجاب شدند

سایت جهان گزارش داد :گفته می شود برنامه ریزان تجمعات اخیر در اعتراض به وضعیت عفاف و حجاب، برخی طلبه های مدرسه ایروانی هستند که پیش از این ارتباطاتی با آقای مشایی داشته اند و بر همین اساس در دولت قبل هم که وضعیت عفاف و حجاب نامناسب بود و دولت تلاشی برای بهبود اوضاع نمی کرد، این افراد نیز هیچ اقدامی انجام نمی دادند. این در حالی است که بسیاری از نیروهای ارزشی و دلسوز برای بیان انتقادات به حق خود در موضوع وضعیت ناهنجار عفاف و حجاب در این تجمعات شرکت کرده اند.

از سوی دیگر انفعال دستگاه های فرهنگی کشور در برابر معضل بد حجابی، بسیاری از خانواده ها و مردم را نگران کرده است.

تیم روبوکوپ ایران از مسابقه با تیم رژیم صهیونیستی خودداری کرد

در یک اقدام انقلابی و ضد نژاد پرستی تیم روبوکاپ ایران که به مرحله نیمه نهایی مسابقات بین المللی روبوکاپ راه یافته بود و برای راهیابی به مسابقه فینال بایستی به مصاف تیم روبوکاپ رژیم صهیونیستی می رفت در اقدامی نمادین و مهم از انجام مسابقه با تیم روبوکاپ رژیم صهیونیستی امتناع ورزید.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از سایت استارات آپ اسرائیل، بر اساس این گزارش مربی تیم رژیم صهیونیستی آقای الی کولبرگ گفته است که آن ها از اینکه تیم روبوکاپ ایران حاضر نشده است که با آن ها مسابقه برگزار نماید بسیار ناراحت می باشد.

روبوکاپ اولین مسابقات جهانی برای ساختمان نسل بعدی روبات ها می باشد. اولین دوره این مسابقات در سال 1997 با این هدف برگزار گردید که تا سال 2050 بتوان تیم کامل فوتبال روبات ها را به وجود آورد که بتوانند در مقابل تیم برگزیده فیفا مسابقات جهانی را برگزار نماید.

اما تا آن زمان روبات هایی که مورد استفاده قرار می گیرند به دسته های مختلف تقسیم شده اند که به روبات های کمک رسانی در مواقع حوادث و اتفاقات ناگوار معروف شده اند و همچنین روبات های خانگی که برای کمک به افراد مسن و هم چنین افرادی که توانایی فعالیت ندارند تقسیم شده اند.

در سال 2013 نزدیک به 40 هزار نفر از مسابقات روبوکاپ بازدید به عمل آوردند که در طی 5 روز در کشور هلند این مسابقات برگزار گردید که 45 کشور دنیا تیم های روبوکاپ خود را به این مسابقات اعزام کرده بودند مربی تیم روبوکاپ خود را به این مسابقات اعزام کرده بودند مربی تیم روبوکاپ رژیم صهیونیستی می گوید که در بازی نیمه نهایی آن ها قرار بود با ایران مسابقه بدهند اما چند دقیقه قبل از شروع مسابقه ایرانی ها اعلام کردند که ترجیح می دهند از دور مسابقات حذف شوند به جای آن که رژیم صهیونیستی مسابقه دهند.

پیش از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ ایران و رژیم صهیونیستی به رقابت ورزشی با یکدیگر می‌پرداختند و برای مثال در رشته فوتبال، ایران و رژیم صهیونیستی پنج بازی رسمی با یکدیگر داشتند.

پس از انقلاب و در سال ۱۹۸۳ «بیژن سیف خانی» کشتی گیر رشته کشتی فرنگی حریف خود از تیم اسرئیل به نام «رابینسون کوناشویلی» را در رقابت‌های «کشتی آزاد و فرنگی قهرمان جهان»، در کیف شکست داد که این مسابقه آخرین رقابت دو کشور در مسابقات ورزشی پس از انقلاب محسوب می شود.

حجت‌الاسلام تقوی:امام جمعه شدن "روحانی" جوسازی است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور با رد حضور رئیس‌جمهور در جمع امامان جمعه‌ موقت تهران گفت: امام جمعه شدن "روحانی" جوسازی است.

به گزارش تسنیم حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور در پاسخ به سؤالی درباره تلاش برخی رسانه‌ها برای افزودن نام رئیس‌جمهور به جمع امامان جمعه موقت تهران، گفت: این بحث‌ها جوسازی‌های است که برخی‌ دنبال می‌کنند؛ اینها ابتدا این جوسازی‌ها را برای آقای هاشمی انجام دادند، نتیجه نگرفتند و حالا رفته‌اند دنبال آقای روحانی.

وی با بیان اینکه هیچ اطلاعی از بحث امام جمعه شدن روحانی ندارد و دلیل این بی‌اطلاعی این است که اصلا هیچ بحثی در این زمینه مطرح نیست، تاکید کرد: قاعده‌اش این است که اگر قرار باشد کسی به جمع امامان جمعه‌ موقت تهران اضافه شود، بنده به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه باید مطلع باشم، اما هیچ اطلاعی ندارم چون هیچ بحثی مطرح نیست.

تقوی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس‌جمهور برای امام جمعه شدن درخواستی داشته است؟ گفت: آقای روحانی درخواستی برای امام‌جمعه شدن نداشته است. شأن آقای رئیس‌جمهور اجل از این است که برای امام جمعه شدن درخواستی داشته باشد؛ خیر ایشان هیچ درخواستی نداشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها