کن لوچ، کارگردان مشهور بین‌المللی از شبکه خبری دولتی انگلیس (بی بی سی) به علت پوشش مغرضانه اخبار جنگ غزه به شدت انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۰۲۰۹۵
کن لوچ: عده زیادی در بی بی سی خجالت زده هستند

لوچ که در یک کمپین اشغال که در مقابل مقر بی بی سی در شهر بریستول در جنوب غرب انگلیس در حال برگزاری است، شرکت کرده است با محکوم کردن سیاست‌های بی بی سی گفت: ما باید به این مساله توجه کنیم که عده زیادی در بی بی سی به ویژه کارکنان ارشد این شبکه از پوشش اخبار آن که آشکارا به نحوی مغرضانه و با جانبداری از اسرائیل صورت می‌گیرد، شرمگین و خجالت زده هستند.

وی افزود: آنها در مصاحبه‌های خود دیدگاه فلسطینیان درباره اسرائیلی‌ها را در نظر نمی‌گیرند این در حالی است که از زبانی توهین‌آمیز در قبال ساکنان غزه استفاده می‌کنند و نسبت به جنایات جنگی که علیه آنان صورت می‌گیرد نیز بی‌توجهند ... آنها شبه‌نظامی یا تروریست نیستند بلکه مبارزان مقاومت هستند. این بی بی سی است و ما مالک آن هستیم پس باید پاسخگو باشد.

لوچ با اشاره به این که سردبیران بی بی سی باید در زمینه اعتراض عمومی علیه پوشش جنگ غزه از سوی این شبکه خبری پاسخگو باشند افزود: تغییرات تاکتیکی در سیاست‌های پخش اخبار بی بی سی گریز ناپذیر است.

مبارزان حامی فلسطین از هفته گذشته محوطه مقابل مقر بی بی سی در بریستول را اشغال کرده‌اند. این اقدام به رغم تهدید این شبکه به تخلیه این افراد از این محل صورت گرفته است.

تعداد دیگری از هنرمندان و مبارزان معروف از جمله مارک توماس، کمدین مشهور انگلیسی نیز حمایت خود را از این کمپین اشغال اعلام کرده‌اند.

توماس در این باره گفت: «گزارش‌های بی بی سی درباره تهاجم نظامی اسرائیل به غزه همواره در زمینه ارائه اطلاعات درباره این خشونت‌ها ناکام بوده است و درباره اشغال فلسطین و محاصره غزه نیز توضیحی ارائه نکرده است.»

حامیان فلسطین همچنین قرار است هفته آینده یک «پرونده قاطع و محکوم کننده» به نیل بنت، سردبیر تلویزیونی بی بی سی در بریستول ارائه کنند که مدارکی از پوشش مغرضانه جنگ غزه از سوی این شبکه خبری را دربردارد.

از زمان آغاز تهاجم اسرائیل به غزه در ۸ ژوئیه تاکنون بیش از هزار و ۸۲۲ فلسطینی از جمله ۴۰۰ کودک کشته و بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. (پرس تی وی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها