عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: نشست ایران و گروه 1+5 به احتمال بسیار زیاد در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می شود اما سطح آن هنوز مشخص نیست.
کد خبر: ۷۰۲۰۱۹
احتمال برگزاری نشست ایران و 1+5 در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل

سید عباس عراقچی عصر دوشنبه در حاشیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در جمع خبرنگاران افزود: ما از فرصت حضور همه هیات ها و وزیران امور خارجه شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل استفاده خواهیم کرد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران افزود: ممکن است پیش از این نشست در سازمان ملل، یک یا دو جلسه به صورت دو جانبه بین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یا در سطح پایین تر یا حتی چند جانبه و کارشناسی برگزار شود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: رایزنی ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: به احتمال زیاد قبل از مجمع عمومی یک یا دو ملاقات حتما صورت خواهد گرفت.

عراقچی در پاسخ به این سوال که این ملاقات ها در چه سطحی انجام خواهد شد، گفت: احتمال مذاکره در هر سطحی وجود دارد؛ واقعیت این است ما هر زمان احساس کنیم نیاز به مذاکراتی دوجانبه یا چند جانبه و حتی کارشناسی است، آنها را برگزار می کنیم. در واقع ما بعد از هشت ماه به این نتیجه رسیده ایم که مذاکرات امری پیچیده و مقطعی است.

مذاکره کننده ارشد هسته ای در پاسخ به مکان برگزاری دور بعدی مذاکرات نیز گفت: این مذاکرات به احتمال زیاد در اروپا و در شهر وین یا ژنو برگزار خواهد شد؛ بیشتر بستگی به زمان کار هیات ها و یا زمان بندی دو طرف دارد.

عراقچی درباره موارد اختلافی بین ایران و 1+5 گفت: از آخرین باری که دوطرف مذاکره در وین 6 از یکدیگر جدا شده اند ما هیچ مذاکره دیگری نداشته ایم همانجا هم تصمیم گرفته شد که هیات ها در مذاکرات تامل کنند تا به ارزیابی و راه حل منطقی برسند و دوباره رو به رو شوند.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه برخی از احتمال دورقمی شدن زمان مذاکرات خبر داده اند، گفت: آنچه مسلم است طرف مقابل خواهان زمان طولانی و ما خواهان زمان کوتاه تر برای مذاکرات و خواسته هایمان هستیم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها