صندوق بین المللی پول با معرفی ایران به عنوان چهارمین تولید کننده بزرگ نفت جهان در سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۲ اعلام کرد ایران در این دوره ۳۲.۴ میلیارد بشکه نفت از ذخایر خود برداشت کرده است.
کد خبر: ۷۰۱۹۸۶
ایران چهارمین تولیدکننده نفت در جهان شد

آمارهای ارائه شده از سوی صندوق بین المللی نشان می دهد ایران چهارمین تولیدکننده نفت جهان در سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۲ شناخته شده است.

طی این دوره در مجموع ۶۱۲.۱ میلیارد بشکه نفت در جهان تولید شده است که ۵.۲ درصد از این رقم مربوط به ایران بوده است.

بر اساس این گزارش، ایران در سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۲ بالغ بر ۳۲.۴ میلیارد بشکه نفت از ذخایر خود برداشت کرده است. این در حالی است که کل ذخایر نفت ایران در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۱۵۷ میلیارد بشکه تخمین زده شده است.

عربستان بیشترین برداشت را از ذخایر نفت خود در این مدت داشته است. تولید نفت این کشور طی سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۲ میلادی ۷۸ میلیارد بشکه اعلام شده است. روسیه با تولید ۶۹.۹ میلیارد بشکه ای در رتبه دوم و آمریکا با تولید ۶۰.۲ میلیارد بشکه نفت در رتبه سوم جهان قرار گرفته است.

کشورهای چین با تولید ۲۸.۵ میلیارد بشکه، مکزیک با ۲۷.۶ میلیارد بشکه، ونزوئلا با ۲۶ میلیارد بشکه، کانادا با ۲۲.۱ میلیارد بشکه، نروژ با ۲۱.۶ میلیارد بشکه و امارات با ۲۱.۴ میلیارد بشکه به ترتیب در رتبه های پنجم تا دهم از این نظر قرار گرفته اند.

کل تولید نفت اوپک در سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۲ بالغ بر ۲۵۱.۸ میلیارد بشکه بوده که ۴۱ درصد کل تولید نفت جهان در این دوره بوده است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها