مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه نام نویسی از زائران عتبات همچنان ادامه دارد، گفت: آن دسته از متقاضیان که علاقه‌مند به سفرهای سه و چهار روز به عتبات هستند تا پایان مرداد ماه از تخفیف ۳۵ درصدی برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۷۰۱۵۲۹
نام‌نویسی عتبات عالیات با ۳۵ درصد تخفیف تا پایان مرداد

محسن نظافتی اظهار کرد : نام نویسی در بسته‌های سه و چهار روزه عتبات همچنان ادامه دارد و کسانی که تا پایان مرداد ماه برای نام نویسی در این کاروان‌ها اقدام کنند از تخفیف ۳۵ درصدی برخوردار می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای شهریورماه تخفیف بسته‌های سه و چهار روزه سفر به عتبات به ۱۵ درصد خواهد رسید، خاطر نشان کرد: تخفیف ۳۵ درصدی تنها تا پایان مرداد ماه لحاظ خواهد شد و این سفر فرصت خوبی برای کارمندان و کارکنان ادارات است تا بتوانند از این سفر معنوی بهره ببرند.

نظافتی درباره جزئیات بسته‌های سفر سه و چهار روزه عتبات، گفت: آن دسه از زائران که در قالب بسته سه روزه اعزام می‌شوند از روز چهارشنبه عازم نجف اشرف خواهند شد و روز جمعه به ایران اسلامی بازخواهند گشت و آن دسته از عزیزانی که در قالب بسته چهار روزه اعزام شوند از روز جمعه عازم نجف می‌شوند و پس از چهار روز حضور در شهر کربلای معلی و نجف اشرف، به ایران اسلامی باز خواهند گشت.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه فعلاً اعزام‌های زائران ایرانی به کشور عراق صرفاً از طریق هوایی صورت می‌گیرد و اعزام زمینی وجود ندارد، اعلام کرد: تا پایان هفته نتایج بررسی‌های مربوط به آغاز سفرهای زمینی به عتبات عالیات و امکان سفر به کاظمین مشخص و اعلام می‌شود.

وی با اظهار امیدواری از اینکه اعزام‌های زمینی به کشور عراق به زودی آغاز شود، گفت: به نظر می‌آید به زودی بتوانیم اعزام‌های زمینی را آغاز کنیم. در حال حاضر همکاران ما در وزارت امور خارجه، مقامات امنیتی کشور عراق و مسئولان امور زیارتی این کشور مشغول فعالیت هستند تا ببینند می‌توان اعزام‌های زمینی را آغاز کرد یا خیر.

نظافتی از انجام روزانه دو پرواز به عراق سخن گفت و عنوان کرد: از هفته جاری تعداد این پروازها افزایش یافته و به هر میزانی که ثبت‌نام وجود داشته باشد ظرفیت اعزام نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی در خصوص اضافه شدن سفر به شهر کاظمین نیز گفت: تا پایان این هفته این مسئله نیز مشخص می‌شود و به نظر می‌آید شرایط امنیتی سفر به کاظمین نیز فراهم شده است و حتی به دنبال این هستیم که سفر به کاظمین را نیز در بسته سفر عتبات عالیات داشته باشیم.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت، همچنین از دایر بودن دفاتر نمایندگی ستاد عملیات شمسا و سازمان حج وزیارت در شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی خبر داد و افزود: همزمان با آغاز دور جدید اعزام زائران به عتبات این دفاتر نیز فعال شدند و هم‌اینک تمامی خدمات لازم از طریق نمایندگی‌های سازمان و شمسا به زائران عزیز ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین در حال حاضر درمانگاه‌های پزشکی در شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی به صورت شبانه‌روزی و رایگان برای ارائه خدمات پزشکی به زائران ایرانی دایر است.

نظافتی تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر اقامتگاه‌های زائران ایرانی در نجف اشرف و کربلای معلی در نزدیکی حرم مطهر ائمه معصومین علیهم السلام در شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی انتخاب شده است تا زائران بتوانند به راحتی به زیارت و عبادت بپردازند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
۰
۰
چرا بصورت دو پهلو صحبت شده نرخ تمام شده كه زائر در قبال سفره 3 روزه و 4 روزه دارد تعیین و اعلام گردد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها