پس از صدور حکم دادگاهی در آمریکا مبنی بر ضبط تمامی دامنه‌های اینترنتی ایرانی با پسوند آی. آر جنجال عظیمی در حوزه آی.تی و فناوری برپا شد که اکنون با پاسخ و حکم آیکان مواجه شده است.به گزارش مهر، آیکان، یکی از سازمان‌های بین‌المللی است که مدیریت شبکه جهانی وب یا www را بر عهده دارد و در واشنگتن واقع شده است.
کد خبر: ۷۰۱۴۲۹
رد درخواست مصادره دامنه اینترنتی آی.آر

این سازمان روز جمعه در پاسخ به دادگاه آمریکا مبنی بر مسدود کردن دامنه‌های ایرانی و همین‌طور درخواست‌های مکرر رژیم صهیونیستی در رابطه با این پرونده گفت: دامنه‌های اینترنتی، دارایی اشخاص نیست که قابل مصادره باشد.

جان جفری، مشاور عمومی آیکان در این رابطه و در پاسخ به مقامات دادگاه فدرال افزود: دامنه‌های سایت‌ها بخشی از یک اینترنت واحد جهانی محسوب می‌شود که آیکان همانند یک محافظ در حفظ و نگهداری آنها تلاش می‌کند نه مسدود کردن آنها.

در ادامه این گزارش آمده است: حتی اگر دامنه‌ها جزو دارایی اشخاص نیز محسوب می‌شد، دامنه‌های اینترنتی را فقط به دلایل سیاسی و مورد علاقه دولتمردان نمی‌توان حذف کرد، زیرا بسیاری از دامنه‌ها مربوط به سازمان‌های خیریه یا اشخاص حقیقی است.

گفته می‌شود علاوه بر دامنه‌های ایران، دامنه‌های اینترنتی سوریه و کره شمالی نیز باید از سوی آیکان حذف می‌شد، اما این حکم در پاسخ به ضبط دامنه‌های سه کشور صدق می‌کند.

نقیب زاده: اصلاح‌طلبان اهل همه نوع درگیری سیاسی هستند

دکتر احمد نقیب‌زاده، استاد دانشگاه و فعال اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد با بیان این‌که اطرافیان و نزدیکان آقای روحانی بروکرات‌‌هایی هستند که خیلی درگیر پیکارهای سیاسی نبوده‌اند و در این زمینه کم‌تجربه‌اند، گفت: ممکن است آنها با اندک فشاری کار را رها کرده و بروند.

وی درباره اظهارات سعید حجاریان که پیشتر گفته بود اصلاح‌طلبان ستون فقرات دولت روحانی هستند، اظهار کرد: به اعتقاد من این ادعا کمی جانبدارانه و حزبی بوده، اما واقعیت این است که اصلاح‌طلبان هم در کوره حوادث پخته و کارآزموده شده‌اند و فوت و فن‌ها را یاد گرفته‌اند.

نقیب‌زاده افزود: جریانی که آقای روحانی به آن تعلق دارد، معتدل بوده و خیلی اهل درگیری نیست، اما اصلاح‌طلبان اهل همه نوع تنش و درگیری سیاسی هستند.

محکومیت هاشم آقاجری به یک سال حبس تعزیری

خبرگزاری ایلنا از محکومیت هاشم آقاجری به یک سال حبس تعزیری خبر داد.بر اساس این گزارش، این استاد دانشگاه و از چهره‌های اصلاح‌طلب از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی و به اتهام تبلیغ علیه نظام محکوم شده است.

2 شرط استیضاح‌کنندگان فرجی‌دانا

ناصر موسوی لارگانی، نماینده مجلس از دو پیشنهاد استیضاح‌کنندگان برای رهایی فرجی‌دانا از استیضاح خبر داد و گفت: دغدغه مهم استیضاح‌کنندگان درباره بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه‌ها و حضور مرتبطین با فتنه 88 در پست‌های کلیدی وزارت علوم است.

وی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: دانشجویان ستاره‌داری که به دانشگاه بازگشته‌اند و افرادی که در فتنه 88 فعال بوده و دستگیر هم شدند و هم‌اکنون در پست‌های کلیدی وزارت علوم سمت دارند باید اخراج شوند.

تامین کامل رادیوداروهای مورد نیاز کشور

دکتر محمد قناد، رییس پژوهشگاه علوم و فنون سازمان انرژی اتمی با اشاره به توانمندی ایران در تولید رادیو داروهای مورد نیاز گفت: ما تمام نیاز کشور را می‌توانیم تامین کنیم و تا به حال نیز چنین بوده است. آنچه به ما سفارش داده شده است رضایت ‌بخش بوده و ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم.

وی در گفت‌وگو با سایت امید هسته‌ای ایرانیان، اظهار کرد: درجهان کشورهای معدودی در این زمینه هستند که به صورت گسترده به صادرات می‌پردازند اما کشورهای کمی هستند که رادیودارو را بومی تولید می‌کنند، به همین خاطر قطعا در منطقه بی‌نظیر هستیم، اما در جهان نمی‌توانیم خود را باشرکت‌های بزرگ مقایسه کنیم، ولی به دلیل بومی‌سازی به بحث صادرات هم فکر می‌کنیم.

ضرورت تدوین شاخص‌های دقیق ارزیابی عملکرد احزاب

وزیر کشور بر ضرورت تدوین شاخص‌های دقیق ارزیابی عملکرد احزاب و تشکل‌های سیاسی تاکید کرد و آن را عامل نشاط و پویایی فعالیت احزاب و تشکل‌ها دانست.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای معاونان وزیر کشور با اشاره به ضرورت تدوین و تنظیم دقیق و همه‌جانبه قانون احزاب، تاکید کرد: باید تمامی نگاه‌ها و نظرها در قانون احزاب مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد و احزاب نیز باید معیارهایی مانند نحوه و شرایط گسترده عضوگیری و کادرسازی، آموزش و حضور فعال در تمامی عرصه‌ها را به عنوان اهم وظایف و تکالیف خود بدانند.

ابلاغ احکام روسای 5 دانشگاه علوم پزشکی

رییس ‌جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با ابلاغ مصوبات این شورا، روسای پنج دانشگاه علوم پزشکی را تائید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با ابلاغ حسن روحانی، دکتر ابوالفضل ایرانی‌خواه به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی قم و دکتر علیرضا بیگلری به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان منصوب شدند.

همچنین بر اساس احکامی دیگر، دکتر علیرضا رییسی به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر سیدمظفر ربیعی به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل و دکتر علی دل‌پیشه به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام انتخاب شدند.

بر اساس قانون، پیشنهاد و حکم سرپرستی دانشگاه‌های علوم پزشکی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تائید نهایی آنان با رای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها