اوضاع شهرک عرسال لبنان بحرانی شد

بازداشت یک سرکرده جبهه النصره

ارتش لبنان امروز شنبه در یک ایست و بازرسی بلندی های شهرک عرسال در شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه، «عماد ابو احمد جمعه» یکی از سرکرده های گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره را بازداشت کرد.
کد خبر: ۷۰۱۳۸۸
بازداشت یک سرکرده جبهه النصره

بدنبال بازداشت این تروریست تکفیری تبعه سوریه، عناصر مسلح نقابدار با محاصره ایست و بازرسی ارتش لبنان تلاش کردند تا شرایط فرار او را فراهم کنند.

عناصر مسلح نقابدار که با حضور علنی خود موجب بحرانی شدن اوضاع شهرک عرسال و حومه آن شده اند، در ادامه تلاش های خود برای فراری دادن عماد ابو احمد جمعه (40 ساله) ضمن ایجاد ایست و بازرسی در داخل شهرک عرسال چندین ساختمان از جمله ساختمان نیروهای امنیت داخلی لبنان (پلیس) را محاصره کردند.

برخی منابع خبری اعلام کرده اند که این عناصر مسلح تعدادی از نیروهای پلیس لبنان در عرسال را گروگان گرفته اند اما تاکنون منابع رسمی لبنانی این خبر را تایید نکرده اند.

براساس این گزارش، ارتش لبنان با تقویت مواضع و نیروهای رزمی خود در عرسال برای مواجهه با هرگونه اقدام غیرمنتظره عناصر مسلح نقاب دار آماده شده است.

فرماندهی ارتش لبنان نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرد که احمد جمعه در جریان بازجویی ها اعتراف کرده که عضو گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره است.

وی برای تکمیل تحقیقات به دستگاه های امنیتی ذیربط لبنانی تحویل شده است.

برخی منابع خبری از جمله پایگاه اطلاع رسانی روزنامه لبنانی النهار اعلام کرده اند که این تروریست تکفیری یکی از سرکردگان اصلی «تیپ فجرالاسلام» است و اخیرا با ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی تکفیری داعش بیعت کرده است.

تیپ فجرالاسلام یکی از گروه های مسلح فعال در نبردهای القصیر و القلمون سوریه بوده است.

النهار به نقل از یک فعال سوری مقیم عرسال نوشت که احمد جمعه بطور مستمر و منظم بین این شهرک و بلندی های اطراف آن رفت و آمد و در درگیری های بین عناصر مسلح سوری با رزمندگان حزب الله و نیروهای ارتش سوریه شرکت می کرد.

به نوشته النهار، این تروریست تکفیری هنگامی که تلاش می کرد تا زخمی های مسلح را از ایست و بازرسی ارتش لبنان عبور دهد تا در عرسال مداوا شوند، بازداشت شده است.

خبرگزاری ملی لبنان گزارش داد که همزمان با حضور گسترده ارتش در منطقه، دو تیم ویژه از نیروهای ارتش پایگاه «ریاق» در شرق لبنان را به سوی بلندی های عرسال ترک کرده و در تعقیب عناصر مسلح هستند.

در پایگاه های اجتماعی از اهالی شهرک عرسال خواسته شده تا ضمن کمک به اخراج عناصر مسلح تروریست از داخل این شهر با ارتش لبنان همکاری کنند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها