ظریف در مراسم رونمایی از کتب سرلشکر صفوی:

کودک‌کشی در غزه سیاست ملی رژیم صهیونیستی است

در تماس تلفنی با وزیر خارجه امارات؛

تاکید ظریف بر توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه

وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با همتای اماراتی خود بر ضرورت تحرک کشورهای اسلامی در عرصه منطقه ای و بین المللی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی و به ویژه ارسال کمک های غذایی و دارویی به غزه و مداوای مجروحان تاکید کرد.
کد خبر: ۷۰۰۴۰۶
تاکید ظریف بر توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، «محمدجواد ظریف» در این تماس تلفنی اظهارداشت: رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از شرایط محاصره، حمله همه جانبه فرصت طلبانه به غزه را انجام داده است.

وی افزود: برقراری آتش بس باید تامین کننده خواست مردم فلسطین به خصوص رفع محاصره از باریکه غزه و عدم تکرار حملات رژیم صهیونیستی باشد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات نیز در این گفت وگوی تلفنی، اظهار امیدواری کرد با تداوم تلاش ها و تحرکات هماهنگ و مشترک کشورهای موثر منطقه توقف فوری تهاجمات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه انجام شود.

در پی بحران اخیر و دور جدید حملات همه جانبه ارتش صهیونیستی به مردم بی دفاع و در محاصره غزه، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در تماس تلفنی با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان ،بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد، ایاد مدنی دبیر کل سازمان همکاری اسلامی و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی گفت و گو و تبادل نظر کرد.

ظریف همچنین با وزیران خارجه عمان، کویت، قطر، ترکیه، مصر، ایتالیا، اردن، پاکستان، مغرب، سودان و الجزایر آخرین وضعیت شرایط بحرانی در غزه و همچنین راه های کمک به مردم بی دفاع غزه و متوقف کردن جنایات و حملات رژیم صهیونیستی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این گفت و گوهای تلفنی تحرک هرچه بیشتر جامعه جهانی به ویژه کشورهای اسلامی برای افشای جنایات رژیم صهیونیستی و جلوگیری از وقوع نسل کشی و فاجعه انسانی در غزه را مورد تاکید قرار داد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها