شورای امنیت ضمن ابراز نگرانی از وخامت اوضاع در غزه، دو طرف را به احترام کامل به قانون بین المللی انساندوستانه فراخواند. با ادامه حملات وحشیانه صهیونیستها شمار شهدای فلسطینی به هزار و ۶۲ نفر و شمار زخمی ها به شش هزار و سی هفت نفر افزایش یافت.
کد خبر: ۷۰۰۳۸۳
شهادت 1062 فلسطینی هلاکت 91 نظامی صهیونیست

به گزارش واحد مرکزی خبر شورای امنیت سازمان ملل در نخستین ساعات بامداد دوشنبه یعنی دوازده شب به وقت نیویورک پس از برگزاری نشستی فوری بیانیه رئیس این شورا را درباره آتش بس فوری در غزه منتشر کرد. در بیانیه ای که از سوی رئیس شورای امنیت ارائه شد ضمن ابراز نگرانی فزاینده از وخامت اوضاع و تلفات غیرنظامیان در نتیجه بحران در غزه، دو طرف به احترام کامل به قانون بین المللی انساندوستانه از جمله حفاظت از غیرنظامیان فراخوانده شدند.در ادامه بیانیه رئیس شورا بر ضرورت برداشتن گام های مناسب به منظور اطمینان از امنیت و سلامتی غیرنظامیان نیز تاکید شده است.

پس از پایان جلسه شورا ریاض منصور نماینده ناظر فلسطین در سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت: پس از گذشت بیست روز از آغاز حملات علیه غزه شورای امنیت هم اکنون فقط به ارائه بیانیه رئیس در این باره بسنده کرد. شورای امنیت موظف بود پیشتر از این ها با تصویب قطعنامه ای حملات علیه مردم غزه را محکوم کند.

صهیونیست‌ها شمال نوار غزه را بمباران کردند

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: توپخانه رژیم صهیونیستی برج های شماره دوازده و چهل و پنج و چهل و شش را در شهر الشیخ زاید واقع در شمال نوار غزه بمباران کردند. بر اثر اصابت خمپاره افراد مسلح به منطقه الجابریه در شهر حلب سوریه پنج نفر از شهروندان این منطقه شهید شدند که چهار تن آنها کودک بودند.

هلاکت 91 نظامی صهیونیستی

گردان های شهید عز الدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد از آغاز حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا بامداد امروز دوشنبه 91 افسر و نظامی ارتش صهیونیستی را در درگیری های تن به تن به هلاکت رسانده و صدها افسر و سرباز دیگر را زخمی کرده است.پایگاه اینترنتی خبرگزاری صفای فلسطین با اعلام این خبر به نقل از بیانیه گردان های شهید عز الدین قسام افزود: وضع شماری از زخمی های ارتش صهیونیستی نیز در حد بسیار وخیم ، وخیم و متوسط است

موشک باران اشکول

شبکه تلویزیونی المیادین از شلیک موشک نیروهای مقاومت فلسطینی به سوی شهرک صهیونیست نشین اشکول خبر داد.

نیروهای مقاومت سپر بلای ملتی شد که دنیا آنها را تنها گذاشت

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از رمضان عبد الله شلح‌، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گزارش داد: با وجود بی رحمی های دشمن صهیونیست و توطئه های منطقه ای و بین المللی شما به جهانیان نشان دادید که ملت فلسطین پیروز میدان است. وی افزود: نیروهای مقاومتی که دنیا را با شجاعت های خود حیران کرد، سپر بلای این ملت شد.

نشست اضطراری شورای امنیت درباره غزه

شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه ای خواستار استقرار آتش بس فوری در غزه شد.

ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای مواضع این نهاد بین المللی را درباره جنگ غزه اعلام کرد. درحال حاضر رواندا ریاست ادواری شورای امنیت سازمان ملل متحد را برعهده دارد. در بیانیه ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید شده است:« شورای امنیت سازمان ملل متحد از طرف های درگیر می خواهد تا به صلحی پایدار دست پیدا کنند که کاملا به آن پایبند باشند و این آتش بس مبتنی بر طرح مصر باشد.

اعتراف ر‍ژیم صهیونیستی به جنایت حمله به مدرسه سازمان ملل

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، ارتش اسرائیل اذعان کرد که مدرسه ای وابسته به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) را در نوار غزه هدف حمله قرار داده است.

در این حمله پانزده فلسطینی که به این مدرسه پناه آورده بودند شهید شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها