شورای اقتصاد کمک 92.2 میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی برای اجرای شبکه‌های اصلی و فرعی سد نگارستان (کبودوال) در حوزه استان گلستان را تصویب کرد.
کد خبر: ۶۹۹۷۳۱
اعتبار ویژه برای سد نگارستان گلستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان با اعلام این مطلب افزود: این اعتبار برای اجرای شبکه درخصوص 16.6 هزارهکتار اراضی خالص و بیش از 12هزار هکتار اراضی ناخالص هزینه خواهد شد.

ایرج حیدریان افزود: این اعتبار در جلسه شورای اقتصاد به تصویب رسید و پس از تائید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به وزارت نیرو ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به این که سد کبودوال دارای مخزنی به حجم مفید 17 میلیون مترمکعب و قابلیت تنظیم سالانه حدود 50 میلیون مترمکعب آب است، گفت: اعتبار ریالی این کمک نیز بیش از 306 میلیارد تومان است.

حیدریان تصریح کرد: مجموعه سد نگارستان (کبودوال)، کانال آبرسان، کانال‌های انتقال و شبکه اصلی و فرعی از مهم‌ترین بخش‌های اجرای این مصوبه است.

سد نگارستان (کبودوال) در شهرستان علی‌آبادکتول از نوع خاکی همگن، با ارتفاع 33 متر از پی، عرض تاج 10 متر و طول تاج 1372 متر است که دارای یک سد انحرافی و حدود 2.5 کیلومتر کانال انتقال آب و 330 متر تونل برای انتقال سیلاب رودخانه زرین‌گل است.

هدف اصلی احداث سد کبودوال جمع آوری و تنظیم آب مازاد جریان رودخانه‌های زرین‌گل و کبودوال برای تامین آب اراضی کشاورزی پایین دست آن و توسعه قسمتی از اراضی با ایجاد شبکه آبیاری و زهکشی به وسعت حدود 12 هزار هکتار است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها