معاون بازار شرکت بورس با بیان اینکه گزارش 3 ماهه شرکت ها فراتر از انتظار بود، تاکید کرد که بورس تهران از این پس روند مثبتی به خود گرفته و به زودی از بازدهی منفی خارج می شود.
کد خبر: ۶۹۹۳۷۵
بورس تهران به زودی از بازدهی منفی خارج می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، علی صحرایی وضعیت بورس را مورد توجه قرار داد و گفت: بورس اوراق بهادار تهران در چند ماه گذشته دچار افت شد اما انتشار اخبار سیاسی و اقتصادی و گزارش 3 ماهه شرکتها موجب شد تا اوضاع بورس بهبود یابد. بنابراین کسانی که منتظر هستند تا قیمت ها در بورس کاهش یابد، باید بدانند که قیمت ها به پایین تر از این میزان نمی رسد.

وی افزود: از سوی دیگر گزارش 3 ماهه شرکت ها فراتر از انتظار بود و سودهای خوبی در مجامع شرکتها تقسیم شد که این موضوع باعث می شود تا نگرانی سهامداران برطرف شده و دوباره به سمت بورس جذب شوند.

وی در خصوص انتشار اوراق تبعی، گفت: در حال حاضر اوراق تبعی در بورس منتشر می شود ولی بنابه دلایلی سهامداران عمده با انتشار اوراق تبعی از صندوق توسعه خارج می شوند.

صحرایی به تاثیر بسته دولت برای خروج از رکود در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: عمده صنایع فعال در بازار سرمایه صنایع تولیدی هستند که طرح خروج از رکود و یا ارائه تسهیلات در فرآیند سودآوری شرکتها اثر مثبتی داشته و سودآوری شرکتها را افزایش می دهد.

معاون شرکت بورس تصریح کرد: بنابراین حمایت های دولت از بازار سرمایه، انتشار اوراق تبعی،فضای مثبت سیاسی،چشم انداز آینده در خصوص کاهش سود سپرده های بانکی موجب شد تا اوضاع بورس بهبود یابد. به این ترتیب قطعا بازار سرمایه بهبود یافته و در آینده نزدیک از بازدهی منفی خارج می شود.

وی در خصوص عرضه اولیه سهام شرکت ها، گفت: در حال حاضر علاوه بر توقف عرضه های اولیه، شرکتی برای عرضه در بورس نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها