سازمان ملل متحد اعلام کرد که تروریست‌های داعش در عراق دستور داده‌اند تمام دختران و زنان شهر موصل و حومه‌ آن باید ختنه شوند.
کد خبر: ۶۹۹۳۴۵
ختنه زن ها؛ وحشیانه ترین فتوای داعش

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس فتوای تروریست‌های تکفیری داعش ، کلیه‌ زنان و دختران ساکن شهر موصل و مناطق حومه‌ آن باید ختنه شوند.این فتوا شامل حدود 4 میلیون زن و دختر ساکن این منطقه خواهد شد.

داعش دستور داده است تا همه دختران و زنان 11 تا 46 ساله عراقی ختنه شوند که در این صورت 4 میلیون زن عراقی در خطر آسیب های شدید جسمی و روحی قرار می گیرند.

این خبر را ژاکلین بدکوک، هماهنگ‌کننده‌ امور انسان‌دوستانه‌ سازمان ملل از اربیل از طریق یک تماس ویدئویی به خبرنگاران مستقر در ژنو اطلاع داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خانم بدکوک گفت: این موضوع کاملا جدید در عراق بسیار نگرانی‌آور است و نیاز به رسیدگی دارد.

ژاکلین بادکوک هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد در عراق، با بی سابقه خواندن چنین رسمی از سوی تروریست های داعش در عراق، تاکید کرد: چنین چیزی به هیچ وجه خواستۀ مردم عراق نیست.

خانم بدکوک که دومین مقام ارشد سازمان ملل متحد در عراق است، افزود: این نه خواست مردم عراق و نه خواست زنانی است که در این منطقه‌ پرخطر زیر سلطه‌ تروریست‌ها زندگی می‌کنند.

به گزارش روزنامه گاردین، سازمان ملل متحد در سال 2012 ختنه کردن زنان و دختران را که در برخی از نقاط جهان رایج بود به سبب غیر انسانی بودن و آسیب های شدید جسمی و روحی ممنوع اعلام کرده است. (العالم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۷
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
۰
۰
اقا این یك درسی باشه برای كسانی كه فكر میكنند دشمن به كشور مسلط بشه گلستان خواهد شد
مشخصا اگه اینا میدونستن كه چه بدبختی های سرشون بیاد داعش تو كمتر 24 ساعت موصل رو نمی تونست بگیره!
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
۰
۰
وای خدا مرگشون بده این عراق بی عرضه چرا دخلشون را نمیاره لعنتیها
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
۰
۰
موقع آن است كه ایران نیروهای مخلص سپاه و بسیجی را برای دادن درس عبرت به این وحشیان به عراق اعزام كند تا هم توان رزمی این عزیزان مشخص گردد و هم ایران به وظیفه انسان دوستانه خود عمل كرده باشد.
مشهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
۰
۰
باسلام لطف كیند همه موارد را ننوسید چون برخی نوجوانان از ما می پرسند این یعنی چه ؟ و چطوریه و آثار سوء در پی دارد لازم نیست همه نوع جنایت ها را آورد نوعی تبلغ منفی باتشكر
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
۰
۱
حالا واسه داعشی ها این كار بد شد این كار كه سالیان دراز هست توی عشیره های عرب اطراف خوزستان و بعضی شهرایران انجام میشود
یك جنوبی
Germany
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
۰
۰
من یه جنوبی مقیم خوزستانم . چرا روی منطق حرف نمی زنید ؟ ختنه جنس مونث در قومیت ما و در عشیره هایمان وجود ندارد و اگر اینكار را شما با چشمانتان و در جلوی رویتان دیده اید كه كرده اند در گروه انسان ها نبوده اند . اشاعه افكار بیمار در میان مردم گناه است .
یاسی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
۰
۰
باید در جواب رژوان بگم كه این كار نه تنها وحشیانه
است بلكه از وحشیانه هم چیزی فراتر است حتی
اگر در ایران و میان سنی ها هم انجام شود
رژوان این كار كه زنان را ختنه كنند هیچ وقت در صدر اسلا انجام نشده و در هیچ جای اسلام هم نیامده كه برای زن مفید است بلكه فقط برای مردها و پسرها مفید است پس لطفا از طرف اسلام حرف الكی نزنید 
كیمیا
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
۰
۰
نمی دونم چرا اصلا توی اخبار ایران از شیعه كشی پاكستان و داعش حرفی نمی زنند و فقط از برادران سنی صحبت میكنند ؟!
سارینا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
۰
۰
خانم سمیه، خانم یاسی، آقای نیما، با سلام، بروید تحقیق كنید چرا در زمان پیامبر و ائمه انجام میشده و چرا؟ اصولاً این كار برای مرد انجام میشه و بیشتر به نفع خانومها است چون عربها به امیال جنسی زنان خود و لذت آنها اهمیت نمیدادند این رسم باب شد تا آنها هم از رابطه جنسی لذت ببرند.
سمیرا كنعانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
۰
۰
این احكام در صدر اسلام نبوده و جزو خرافه هایی هست كه بعضی مذاهب و فرقه ها بهش اعتقاد دارند .... حرف بی مورد نزنید ...... این عمل وحشیانس و هیچ زنی با اون موافقت نــــمیكنه ...... مگر اینكه فرهنگ عقب مانده اون جامعه مجبورش كنه .....
ایرانی واقعی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
۰
۰
اقای ایرانی شما معلومه طرف كی هستی؟ ؟ لطفا ساكت باشید
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
۰
۰
بابا بخدا قسم خودشون تروریستارو راه دادن مقاومت نكردن خوشحالی میكردن این نتیجه اعتماد به بیگانه ها بالاخره از شرشون راحت میشن ولی امیدوارم درس بگیرن خدایی خوشحالم كه امنیت داریم
فرهاد
Netherlands
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
۰
۰

اسلام میفرمایند دست دزد راقطع كنید پس چرانمیكنند اینجا بلكه حقوقشان ازحقوق مال باخته بیشتراست اگر ختنه دختران ازسنت اسلامی نیست پس چرااین عمل دربین مسلمانان وجوددارد وسایرادیان نمیكنند چنین كاری را؟
حافظ
United States
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
۱
۰
نظر خود را وارد كنیدبا سلام مختصر میگم ختنه برای زن و مرد واجب اما به زور نه. چون در اسلام هیچ كاری زوركی نیست داعش واقعا زوركی كار میكنه لعنت به اونها
ش
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
۰
۰
تو زمان های قدیم همش به زن ها ظلم میكردن مردها هر غلطی دلشون میخواست میكردن این ... ها میخوان تاریخ رو تكرار كنن.لعنت به همشون
ل
Afghanistan
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
۰
۰
مرگ بر داعش و حامیان بی غیرت آنها
آنا
United States
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
۰
۰
خدا نسلشون رو برداره از رو زمین فقط باید برای ظهور صاحب الزمان دعا كنیم تا ریشه این همه ظلم برچیده بشه

نیازمندی ها