روزنامه آمریکایی ورلد تریبیون حجم سلاح های سنگینی که گروهک تروریستی داعش بعنوان غنایم جنگی پس از عقب نشینی ارتش عراق از استان نینوا در دهم ژوئن ماه گذشته بدست آورد را فاش کرد.
کد خبر: ۶۹۹۳۰۲
چگونه توان نظامی داعش تقویت شد؟

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ورلد تریبیون به نقل از مقام های آمریکایی گزارش کرد که گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) با تسلط بر ناوگان توپخانه ای ساخت آمریکا و مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات مستقر در پایگاههای نظامی در شمال عراق، توان نظامی خود را به شدت تقویت کرده است.

مسئولان آمریکایی در گفت وگو با این روزنامه با اشاره به استفاده تروریست های داعش از تجهیزات جنگی و توپخانه ای که به غنیمت گرفته، تصریح کردند که "غنایم مورد نظر می تواند داعش رابه یک ارتش تبدیل کند".

این روزنامه با اشاره به اذعان فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده در خصوص دامنه زرادخانه نظامی جدید ساخت آمریکا که بدست داعش افتاده، افزود: در گزارش 120 صفحه ای "چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا، به از دست دادن بیش از 50 باطری توپخانه 155 میلیمتری که پیشتر به ارتش عراق فروخته شده، اشاره شده است.

همچنین تروریست های داعش چندین دستگاه خمپاره انداز از نوع "هاوتزر" و بیش از 1500 دستگاه خودروی زرهی را به غنیمت گرفته اند. این تجهیزات جنگی توانایی مقابله در برابر آتش سلاح های سبک را دارند؛این تجهیزات نظامی در اختیار ارتش و پلیس عراق بود که به هنگام اشغال مناطق گسترده در شمال این کشور، به دست داعش افتاد.

روایت واشنگتن پست از تمدید مذاکرات هسته ای

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از شرمن، دموکرات از ایالت کالیفورنیا نوشت: "ما در این معامله در موضع ضعف قرار داریم. بجای اینکه با ایرانی که بر اثر تحریم ها درحال فروپاشی اقتصادی است بر سر توافق چانه بزنیم با ایرانی مواجه هستیم که دو درصد رشد اقتصادی دارد. اینجا در آمریکا ما به وضعت ایران "وضعیت رو به بهبود" می گوییم.

یکی از اعضای کمیسیون سیاست خارجی سنا، الیوت انجل، دموکرات از نیویورک، هم تقریبا چنین نظری داشت: "به نظر من، که فکر می کنم بسیاری با من هم عقیده هستند، اگر تحریم ها را بدون یک معامله خوب با ایران کاهش بدهیم، مثل یک بخشش بلاعوض می ماند. اگر ایرانی ها بخواهند از تحریم ها کاسته شود، باید برایش تلاش بکنند.

در اصل، اوباما با ممانعت از وضع تحریم های جدید برای خودش دردسر درست کرده است. بدون فشار به ایران رسیدن به یک توافق خوب تقریبا هیچ است و او به هیچ وجه نمی تواند کنگره را ترغیب به حمایت از یک توافق بد بکند.

انزجار نوه «چه‌گوارا» از جنایات‌ صهیونیست‌ها

همزمان با فرا رسیدن روز جهانی قدس و پیش بینی برگزاری تظاهرات میلیونی در همه نقاط جهان، فعالان فضای مجازی عکس نوه «ارنستو چگوارا» چریک سرشناس ضد استعماری آمریکای لاتین را به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی «فیسبوک» و «توئیتر» منتشر کردند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی تاکید کردند که این عکس زمانی گرفته شده است که نوه چگوارا وارد یک استادیوم فوتیال در برزیل شده و پرچم فلسطین را در همبستگی با مظلومان و آرمان فلسطین بالا گرفته بود. او با این کار نفرت و انزجار خود را از جنایت‌های صهیونیست‌ها به گوش جهانیان رساند.

بر اساس این گزارش، انتشار این عکس با استقبال بسیار خوب فعالان حقوق بشر، آزادگان جهان و ملت‌های عربی و اسلامی روبرو شده است.

رژیم صهیونیستی در ماه مبارک رمضان سالجاری نوار تحت محاصره غزه را از آسمان و زمین بمباران کرده و تا کنون صدها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
زكی فقیری
Australia
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
۰
۰
چون امركا یكجنایت كار وشیطان هست وجنایتش فتنه كری جنك افروزی در بین ملت ها ازشرق تا غرب اشكارا بنظر میرسد اولا جنایت راانجام می دهد
وبعد الودگی اش را به كردن مقابلش تبلیغ میكند
ودرین راه از هیچ جنایتی دریغ ندارد مثلاً مفقود
شدن طیاره مالزیا وهمچنان سقوط دیگری در
شرق اكراین نیز دسیسه واضح ازناتو بایدیاشد
چرا كه دردسازیسش درمقابل روسیه ناكام بوده
برای تحریك جهانیان وپرده پوشی رسوائی هایش چنین جنایت های را انجام داده و داد می زند كه روسیه چنین كرده درسوریه داعش ها را هدایت كرد
تا از مواد شیمیایی بر ضد ارتش سوریه استفاده كنند تابه این بهانه وارد سوریه شود وهرگز نه
گفت كه طرفداران من این كار كرده درحلبچه
ودرجنگ ایران انجام داده ند هركز نگفت كه صدام جنایت كرده چون بصدام چراغی سبز داده بود اما حالا كه جنایتی اسرایل اوج گرفته به داعش فرمان تخریب مقام و مرقد انبیاء رامیدهد تا اذهان عالم ازجنایت اسراییل بدور بدارد و پرده پوشی و ذهن مردم را در این جنایت مشغول دارد ...

نیازمندی ها