اعتراض جهان علیه رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه به 805 نفر رسید

جنگنده های رژیم صهیونیستی در هجدهمین روز تجاوز نظامی به غزه بامداد امروز مناطق مسکونی در دیرالبلح در جنوب نوار غزه را بمباران کردند؛ شمار شهدای حملات وحشیانه صهیونیست ها به غزه تاکنون ۸۰۵ تن و زخمی ها ۵۲۱۲ نفر رسیده است.
کد خبر: ۶۹۹۲۲۲
شمار شهدای غزه به 805 نفر رسید

به گزارش واحد مرکزی خبربه نقل از منابع خبری، شمار زخمی‌های گرفتار در محاصره غذایی و بحران دارویی و بهداشتی در غزه از 5205 نفر فراتر رفته است.

حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به منازل و مزرعه‌های فلسطینی در مناطق متعددی در نوار مرزی شرقی باریکه غزه همچنان ادامه دارد.

موافقت حماس با اجرای آتش بس بشردوستانه در غزه

جنبش حماس اعلام کرد: این جنبش با برقراری آتش بس سه ساعته درغزه برای امداد رسانی به زخمی‌ها و انتقال آنان به بیمارستان‌ها موافقت کرد اما رژیم صهیونیستی آن را نپذیرفت.

سامی ابو زهری سخنگوی جنبش حماس روز جمعه گفت: این جنبش با آتش بس سه ساعته در نوار غزه موافقت کرد تا خودروهای آمبولانس و ماموران امداد رسان شهدا و زخمی‌ها را از مناطق مختلف به ویژه در شرق و جنوب غزه خارج کنند.

سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد اسرائیل درخواست صلیب سرخ جهانی را برای اجرای آتش بس سه ساعته در غزه نپذیرفت و از طرف دیگر به ماموران امداد و آمبولانس‌ها اجازه نمی‌دهد فعالیت امداد رسانی را در غزه انجام دهند.

گفتنی است، مسوولان امنیتی اسرائیل تاکنون چند بار پیشنهاد اجرای آتش بس موقت در غزه را رد کردند.

شهادت سخنگوی گردانهای القدس

شبکه تلویزیونی القدس اعلام کرد: صلاح ابوحسنین سخنگوی رسمی گردانهای القدس و فرزندش بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های صهیونیستی به منزل وی در اردوگاه الشابوره در رفح به شهادت رسیدند.

شبکه تلویزیونی الاقصی نیزاعلام کرد: بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های صهیونیستی به منزل خانواده صلاح ابوحسنین در اردوگاه الشابوره در رفح 3 فلسطینی شهید و 10 تن دیگر زخمی شدند.

جنگنده‌های صهیونیستی منزل خانوده شیخ صیام را در شهرک شیخ رضوان در نوار غزه بمباران کردند که طی آن سه شهروند فلسطینی زخمی شدند.

هر گونه ابتکار صلحی باید به لغو محاصره غزه منجر شود

جنبش حماس با انتقاد از موضع دولت مصر، بستن گذرگاه رفح را توجیه ناپذیر دانست و از قاهره خواست فورا این گذرگاه را برای ورود کمک‌های بشردوستانه بگشاید.

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین،‌حماس روز پنجشنبه تاکید کرد حماس هیچ ابتکاری را که منجر به لغو محاصره نوار غزه نشود، نخواهد پذیرفت.

ساکنان کرانه باختری رود اردن هم یکپارچه به حمایت از مردم مظلوم غزه برخاسته‌اند.

درگیری گروههای فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری

خبرها از درگیری شدید فلسطینیان با نظامیان صهیونیست در منطقه قلندیا نزدیک رام الله حکایت دارد.

براساس آخرین گزارش‌ها در درگیری‌های قلندیا تاکنون چهار فلسطینی به شهادت رسیده اند و دهها نفر نیز زخمی شده‌اند.

در تیراندازی نظامیان صهیونیست به تظاهرکنندگانی که در کرانه باختری رود اردن به حمایت از فلسطینی‌ها غزه و محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه برخاسته بودند، یک فلسطینی به شهادت رسید و دست‌کم 200 تن دیگر زخمی شدند.

فلسطینیان در قدس اشغالی هم در محکومیت جنایت صهیونیست‌ها در غزه به خیابان‌ها آمدند.

ده‌ها فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست در ورودی مسجدالاقصی زخمی شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، نظامیان صهیونیست از فعالیت خبرنگاران برای پوشش خبری تظاهرات فلسطینیان درقدس اشغالی جلوگیری می‌کنند.

ادامه حملات موشکی مقاومت به سرزمین‌های اشغالی

نیروهای مقاومت دیروز و دیشب هم تل آویو، بئرالسبع، اشدود، عسقلان و ایتمار را با 115 راکت هدف قرار دادند.

شرکت‌های هواپیمایی غربی می‌گویند به علت ناامن بودن فلسطین اشغالی به تعلیق پروازهای خود به تل آویو ادامه می‌دهند.

فرمانده گروهان دوازدهم تیپ ویژه گولانی صهیونیست‌ها هم بامداد امروز درغزه به هلاکت رسید.

رژیم صهیونیستی پس ازچند روز، به کشته شدن 32 نظامی خود در غزه اذعان کرده، اما آمار واقعی، تلفات صهیونیست‌ها را بسیار بیش از این نشان می‌دهد.

زخمی شدن 36 نظامی صهیونیستی در درگیریها

پایگاه اینترنتی یدیعوت اعلام کرد: در درگیریهای شب گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها در نوار غزه 36 نظامی صهیونیستی زخمی شدند که پزشکان بیمارستان سوروکا حال 5 تن از آنان را وخیم اعلام کرده است.

اکوادور و برزیل سفرای خود در اسرائیل را فرا خواندند

پایگاه اینترنتی دبکا فایل نوشت اکوادور و برزیل سفرای خود را از اسرائیل برای مشورت فراخواندند.

به نوشته شماره امروز این پایگاه اینترنتی اسرائیلی، اکوادور و برزیل، دو کشور منطقه آمریکای لاتین، برای مشورت سفرای خود را از تل آویو فراخواندند.دولت برزیل خواستار آتش بس سریع در نوار غزه شد.

این کشور اسرائیل را به علت استفاده بیش از حد و نامتعارف از نیروی نظامی در غزه محکوم کرده است.

شماری از نمایندگان پارلمان اروپا جنایات اسرائیل در غزه را محکوم کردند

شماری از نمایندگان پارلمان اروپا خواستار موضع گیری جدی جامعه جهانی علیه رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، در روزهای اخیر پارلمان اروپا صحنه بحثهایی درباره کشتار غیرنظامیان بی گناه در غزه به دست نیروهای اسرائیلی بوده است. در جریان بحثها درباره حملات به غزه، برخی اعضای پارلمان اروپا پوسترهایی در دست خود نگه داشتند که روی آن نوشته شده بود به اشغال فلسطین و محاصره غزه پایان دهید.

اعضای پارلمان اروپا با اکثریت آرا قطعنامه‌ای صادر کردند و از کاترین اشتون مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و اعضای این اتحادیه خواستند تلاشهای دیپلماتیک خود را برای برقراری آتش بس بیشتر کنند. البته بسیاری از تحلیلگران معتقدند این تلاشی بی ثمر است زیرا انگلیس به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا به اسرائیل تسلیحات می‌دهد. به علاوه سیاست خارجی اتحادیه اروپا اساسا دنباله رو سیاست خارجی آمریکاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها