جام جم آنلاین گزارش می دهد

نسبت فامیلی داعش با اسرائیل

وزیراطلاعات دولت دهم درباره فعالیتهای گروه تروریستی داعش گفت: سرویس‌های اطلاعاتی ما اطلاعات قابل ‌توجهی در این زمینه داشتند. حتی در این خصوص هشدارهایی هم داده شد اما بعضاً توجه لازم به این هشدارها صورت نگرفته است. یکی از مسائل مهم ما این است که ما باید هشدارهای اطلاعاتی را جدی بگیریم و بر اساس آنها برنامه‌ریزی و عمل کنیم.
کد خبر: ۶۹۷۹۶۸
هشدارهای اطلاعاتی ایران درباره "داعش"

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: اگر اندیشکده‌‌ها و مؤسسات اطلاعاتی وابسته به غرب را رصد کنید، می‌بینید که فعالیت‌های آنها در راستای حفظ منافع صهیونیست‌ها است. اما جنایت‌هایی که در منطقه رخ داد و موفقیت‌هایی که مقاومت به دست آورد، برنامه آنها را برهم زد. در انتخابات سوریه وضعیتی پیش آمد که بشار اسد با درصد قابل توجهی پیروز شد و در عراق نیز وضعیت انتخابات به گونه‌ای پیش رفت که خواسته‌های استکبار برآورده نشد.

وی تأکید کرد: روز قدس امسال باید شور و هیجان بالاتری نسبت به سال‌های دیگر داشته باشد و رسانه‌های ما نقش بین‌المللی ویژه‌ای را ایفا کنند. حرکتی که امروز در کشورهای اروپایی آغاز شده است، نشان می‌دهد که مردم اروپا برای دفاع از مظلومان و مردم غزه قیام کرده‌اند؛ این به ما می‌آموزد که ما باید با استفاده از رسانه‌ها و افکار عمومی فریاد مظلومیت مردم غزه را به گوش جهانیان برسانیم و حرکتی را ایجاد کنیم که منشأ حرکت‌های بزرگ‌تری خواهد بود.

اشتباه بسیار بزرگ نتانیاهو

"زبیگنیو برژینسکی" مشاور امنیت ملی" آمریکا در دوران ریاست جمهوری "جیمی کارتر " گفت نتانیاهو با حمله به غزه اشتباهی بسیار بزرگ مرتکب شده و باعث منزوی شدن رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، برژینسکی افزود: به نظر من وی اشتباهی بسیار جدی مرتکب می شود. پذیرش حماس و حضور آن در رهبری فلسطینی در واقع تاییدی بر عزم این رهبری برای دنبال کردن یک راه حل صلح آمیز است. با قتل 3 نوجوان اسرائیلی، نتانیاهو بلافاصله و حتی بدون اینکه مدارکی را در این خصوی نشان دهد ، حماس را متهم کرد و از این مسئله استفاده کرد تا افکار عمومی را آماده حمله به غزه کند. به نظر من وی اسرائیل را منزوی می کند و آینده خود را نیز به خطر می اندازد.

وی همچنین درباره نوع واکنش دولت آمریکا به بحران هایی که به صورت همزمان در نقاط مختلف دنیا روی می دهد، گفت: حقیقت این است که در این دور، رئیس جمهور در این مسائل اختیارات بیشتری دارد. من از مواضع وی حمایت می کنم .

نگرانی رژیم صهیونیستی از تمدید مذاکرات هسته ای

رویترز نوشت: رژیم صهیونیستی واکنش منفی نسبت به تمدید مذاکرات هسته ای ایران داشته و گفته است که دلیلی برای خوش بینی دیپلمات های غربی در مورد توافق با ایران وجود ندارد.

یووال اشتاینتز وزیر اطلاعات و امور استراتژیک رژیم صهیونیستی گفت: موضع اسرائیل آن است که ما در مورد تمدید مذاکرات خوش بین نیستیم اما از یک توافق بد و نامناسب بهتر است.

وی افزود: ما شاهد پیشرفت قابل توجهی در موضع ایران یا آمادگی این کشور برای رها کردن مسائل اصلی از جمله برنامه غنی سازی و سانتریفیوژ نبوده ایم.

وی اضافه کرد: ایران تنها در مورد مسائل فرعی حاضر به امتیاز دهی شده است.

القاعده در حال جنگ با داعش

پس از چند روز پیشروی پر سرعت گروه تروریستی داعش در شمال عراق، حالا این گروه در حال پیشروی در بخش هایی از سوریه نیز هست، اما در این کشور یک مشکل کوچک وجود دارد، این گروه تنها گروه تروریستی و یا مخالف بشار اسد به شمار نمی آید، شاید عجیب باشد اما دشمن شماره یک داعش این روزها در سوریه ارتش وفادار به بشار اسد نیست، بلکه گروه تروریستی دیگر به اسم جبهه النصره است، شاخه القاعده در سوریه!

به گزارش فرانس 24 ؛ بله ! داعش و القاعده در سوریه در حال جنگ هستند و این جنگ و درگیری بین دو طرف و طرفداران آنها به شبکه های اجتماعی نیز کشیده شده است.

گروه داعش بخشهای بزرگی از شمال عراق را در دست دارد همچین استان دیرالزور سوریه نیز تحت کنترل این گروه است، جایی که با جبهه النصره هم مرز است و درگیری ها آغاز میشود، درگیری هایی که به شبکه های اجتماعی نیز کشیده شده است، طرفداران داعش جبهه النصره را «جبهه شکست و خیانت» می خوانند و طرفداران القاعده نیز «خلافت» خودخوانده داعش را «شوخی» و «لودگی» توصیف میکنند.

مشارکتی ها هم می توانند حزب تاسیس کنند

طرح مجلس برای نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی در حالی برای سه ماه مسکوی ماند که نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: برداشت عمومی از چالش برانگیزترین قسمت این مصوبه، یعنی ممنوعیت عضویت در احزاب برای اعضای موثر احزاب «منحله» اشتباه است.

محمد جواد کولیوند افزود: اگر اعضای این احزاب سابقه کیفری موثر نداشته باشند هم می توانند حزب تشکیل دهند و هم عضو احزاب دیگر شوند.

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به پیام نو اظهار کرد: «اما یک بحث هم اعضای این احزاب است که به حزب ها و گروه های دیگر می روند. آنجا استعلام می شوند و اگر جرایم کیفری موثر نداشته باشند هیچ اشکالی ندارد که وارد احزاب سیاسی دیگر شوند و کار خود را در تشکل سیاسی دیگری ادامه دهند. اما اگر جرایم کیفری موثر داشته باشند بحث فرق می کند و منع قانونی خواهند داشت.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مجید
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
۰
۰
دوگرگ درنده داعش و القاعده بخواست خدا بجان همدیگرافتاده اند و اینها بهتر از پس هم برمیایند چرا كه به نسبت از خوی درندگی و وحشیگری یكدیگر باخبرند و نقاط ضعف یكدیگر را بخوبی میشناسند و خدا ریشه همه این وحشی هایی كه حاصل برنامه ریزی صهیونیستهای وحشی هستند برای مردم بی دفاع وبیگناه بخشكاند بزودی ان شاالله
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها